Ogłoszenia | Powiadom innych o tej stronie   Imieniny: Bernarda, Eryki, Rajmunda
Home NewsOpinieAmerykaChicagoEkonomiaPoloniaSportKomunikatyGoracy tematRaport SpecjalnyHumorKulturain EnglishRozneWybory Multimedia Galeria Ogłoszenia

Zmiany w przepisach imigracyjnych zapowiadają: Colorado, Tennessee, Utah, Floryda, Oklahoma i Nebraska.

Sylwia Martynowicz|Friday, August 20, 2010

Wybory
W sytuacji gdy rząd Stanów Zjednoczonych nie wykazuje inicjatywy w kierunku uchwalenia przez Kongres kompleksowej reformy imigracyjnej, władze poszczególnych stanowów próbują rozwikłać ten problem na własną rękę. Od czasu kiedy Arizonę opuściło tysiące nielegalnych imigrantów władze stanowe Colorado, Tennessee, Utah, Florydy, Oklahomy i Nebraski zaczęły pracować nad zmianą przepisów imigracyjnych. Stany te także pragną podjąć działania w kierunku pozbycia się nielegalnych imigrantów.

W sierpniu grupa republikanów z Colorado odwiedziła Arizonę. Goście byli zgodni co do tego, że w Colorado należy wprowdzić podobne jak w Arizonie zmiany w przepisach imigracyjnych. Republikanie konsultowali swoje pomysły na zmianę prawa imigracyjnego z prawnikami, którzy w Arizonie tworzyli kontrowersyjną ustawę SB 1070. „ Colorado to kolejny stan, który pragnie wprowadzić zmiany odnośnie przepisów imigracyjnych”- powiedział adwokat imigracyjny stanu Arizona Richard Martinez.

Inne stany także idą drogą wyznaczoną przez Arizonę. Prawo SB 1141/HB670 podpisane przez gubernatora Bredesena, które wejdzie w życie już w styczniu w stanie Tennessee, podobnie jak w Arizonie,  nakazuje policji sprawdzenie statusu podczas rutynowego zatrzymania na ulicy jak i  rownież sprawdzenie statusu w razie podjęcia starań o otrzymanie zasiłków rodzinnych czy innych świadczeń pochodzących z budżetu federalnego lub stanowego. Lokalny szeryf Guider broni nowego prawa mówiąc że,:„w tak cieżkiej sytuacji ekonomicznej, w jakiej jest stan, musimy bronić naszych obywateli.” Zwolennicy nowego prawa często właśnie powołują się na sytuację ekonomiczną stanów. Stwierdzają, że przy ogromnym deficycie budżetowym, nie stać ich na wypłacanie świadczeń nielegalnym imigrantom.

17 sierpnia odbyły się również rozmowy na temat wprowadzenia nowego prawa immigracyjego w stanie Utah. Zarówno demokraci jak i republikanie zgadzają się co do konieczności wprowadzenia zmian w przepisach imigracyjnych, jednakże zapowiadają nieco inne zmiany niż przewiduje prawo SB 1070 stanu Arizona. Przepisy prawne maja być opracowane przez demokratów do końca przyszłego miesiąca. Adwokaci imigracyjni będzą sprawdzać każde słowo nowych regulacji, w celu upewnienia się czy jest ono zgodne z  Konstytuacją Stanów Zjednoczonych. Przypomnijmy, że stan Utah jest jednym ze stanów, poza stanem New Mexico i Washington, który pozwala nielegalnym przybyszom na wydanie prawa jazdy bez sprawdzenia ich statusu. Od czasu, kiedy w stanie Arizona wprowadzono w życie nowe prawo imigracyjne w stanie New Mexico tylko w ciagu ostatnich sześciu miesięcy wyrobiono 10. 257 dokumentów prawa  jazdy. W ciagu całego roku 2009, wyrobionych zostało13,481 praw jazdy. Również w stanie Utah kolejki za prawem jazdy wydłużyły się.  Dla przykładu stan Utah do czerwca 2010 ( przez okres 6 miesięcy) wydał  41.000 dokumentów prawa jazdy w porównianiu do całego roku 2008, gdzie zostało wydanych tylko 43.429.

Stan Floryda również przestawił swój projekt reformy imigracyjnej. Przedstawiony projekt zakłada możliwość sprawdzenia przez policję statusu imigracyjnego legitymowanych jak i nakazuje na pracodawców obowiązek sprawdzenia statusu nowo zatrunianych pracowników w elektronicznym systemie federalnym. Ocenia się, że w stanie Floryda przebywa obecnie ponad 950.000 nielegalnych imigrantów. Projekt ustawy nakłada ogromne kary na pracodawców, którzy zatrudniają nielegalnych w niektórych przypadkach prawo grozi zamknięciem biznesu lub odebraniem licencji.

Stan Oklahoma szuka rownież szuka nowego rowiazania. W ślad za Oklahomą także stan Nebraska i pracuje nad zmianami prawa imigracyjengo. Propozycja zman w stanie Nebraka przewiduje nie tylko sprawdzanie statusu podczas kontroli samochodwej, sprawdzenia statusu podczas zatrudnienia, ale rownież daje prawo do odwiedzenia ludzi w ich domach i sprawdzenia statusu podczas wynajmu mieszkań.

Choć więc obecnie nie ma szans na uchwalenie nowej reformy imigracyjnej na szczeblu federalnym poszczególne stany wprowadzają coraz ostrzejsze przepisy, Stany tłumaczą się, że zmuszone są do takich działań z powodu kłopotów finansowych. Braki w budżecie powodują, że nie są w stanie dłużej finansować nielegalnych imigrantów. Dlatego coraz więcej stanów decyduje się na wprowadzanie nowych przepisów. Spodziewać należy się, że coraz więcej stanów wprowadzać będzie ostrzejsze przepisy.

Sylwia Martynowicz

Dodaj komentarz
Wpisz treść komentarza:

Podpisz się:

•  No to pogonią nielegalnych, pozostanie im Chicago, gdzie jeszcze jest spokojnie, ale na przedmieściach miasta już tak nie jest.
Friday, August 20, 2010 | Jancy

•  dlaczego wszyscy chca sie nas pozbyc? co my zglego robimy?
Friday, August 20, 2010 | marylka

•  Kończy się już praca na czarno. Trzeba uciekac do domu.
Friday, August 20, 2010 | sue

•  Idioci w tym rzadzie! Jak Pani sama w radio powidziała nie wysiedlą 12 milionów nieleglanych, wiec jakie inne wyjscie?
Friday, August 20, 2010 | Antek

•  Jak pieniadze sie skoncza to dopiero zaczna myslesc o amnestii
Friday, August 20, 2010 | Normalny

•  A ja mysle, ze natwet jak pieniadze sie skoncza, to nie zaczna myslec, gdyz Ameryka dojrzala do tego, aby sprawę rozwiazac. Wplyw maja także wydarzenia w Meksyku. Pani Martynowicz o tym nie pisze, a szkoda, bo wojna z kartelami narkotykowymi i kontrabanda na granicy maja wplyw na postawe stanow. Nikt nie bedzie tolerowal gangowprzenoszacych przez granice tony narkotykow i przemycajacych ludzi z plecakami wyladowanymi marycha czy koką.
Friday, August 20, 2010 | Darek

•  dAREK, TA PANI BYLA W RADIU I TELEVIZJI MOWILA O TYM TO BYL TEM POMYSL Z PRAWEM Z ARIZONY DALTEGO TO WPROWADZILI BO DUZO PRZEMOCY NARKOTYKOW ITD. ALE PAMIETAJMY ZE SA LUDZIE TACY JAK JA KTORZY PRACUJA CIEZKO I MAJA DZIECI I SA NIELEGALNIE I PLACA PODATKI, I CO Z TYMI? AMERYKA DOJRZALA? DUZO NAM/WAS POTRZEBA BY DOJRZEC. A JESLI TAK TO W JAKIM KONTEKSCIE DOJRZELISMY?
Friday, August 20, 2010 | sue

•  Ja juz zmecozna jestem tymi rozmowami o reformach, amnesti i ide spac.
Friday, August 20, 2010 | Czarna

•  czarna, ty sie zajmij plywaniem albo nurkowaniem mozesz spakowac walizki do Polki i tez nikt cie nie pozałuze!
Friday, August 20, 2010 | legalny

•  Ja mieszkam na Florydzie i jestem nielegalnie a policja juz dawno moze sprawdzac status tylko tego nie robi nic tu sie nie dzieje po co straszycie ludzi
Friday, August 20, 2010 | nielegalny

•  Poszukiwani są: Maciej Wojciechowski i jego żona. Mieli w Chicago biuro imigracyjne - Pol-American Interlaw. Oszukali ok 200 osób na ok. 1 mnl $. Wszelkie informacje są bezcenne i mile widziane.
Saturday, August 21, 2010 | Ewelina

•  Nielegalny! Ja tez mieszkam na Florydzie od lat i powiem ci ze zacznie sie mniej ciekawie dziec. To ci mowie kolego jako Policjant my juz mamy ogloszone co mamy robic i beda nas szkolic i bardziej naciskac, wiec sie nie chwal za szybko i nie mow glosno>
Saturday, August 21, 2010 | Policjant

•  Jeżeli przykręcą śrubę w kilkunastu stanach - to ludzie wyjdą na ulicę.
Sunday, August 22, 2010 | Karol

•  Jak wyjda na ulice, to dostana pala przez leb. Moim zdaiem jakos ta sprwa musi zostac rozwiazana, niestety nie po mysli i igrantow. Generalnie popieram rozwiazania wprowadzone w Arizonie.
Sunday, August 22, 2010 | Teresa

•  10 milionów ludzi dostanie pałą w łeb? Puknij się najpierw w ten twój pusty. Najpierw zostawiono otwarte granice - praktycznie zaproszono tutaj ludzi, pozwolono ludziom pracować i mieszkać. Zakładać rodziny, wykonywać zawody, których przeciętny Amerykanin się nie dotknie. A teraz się mówi - won, bo jest kryzys. Np. w Kalifornii 100 tys. akrów ziemi uprawnej stało się nieużytkami. Bo farmerzy nie mogli znaleźć robotników rolnych - zamknęli je. I wydzierżawili ziemię w Meksyku. I teraz eksportują sałatę do USA. Jak ktoś zostawi 100$ na chodniku, ta za 10 sekund banknot zniknie. Np. podniesie go taka Teresa - pałka , schowa do kieszeni i się ucieszy. Dlaczego - bo to była okazja do wzbogacenia się. Taka sama, jak otwarte granice i brak prawa imigracyjnego, które odpowiada rzeczywistości. A ten kto zgubił te100$ może mieć pretensje tylko do siebie. Powinien najpierw zaszyć sobie dziurawą kieszeń.
Sunday, August 22, 2010 | Karol

•  Policjant zaloze sie ze ty pierwszy bedziesz pytal!!!!!!!!!!!!! Bo tacy sa Polacy
Sunday, August 22, 2010 | XXX

•  Slyszalem wywiady tej Pani i w telewizji tez widzialem !!! Ciekawy jestem w jaki sposob ona dostala zielona karte ???
Sunday, August 22, 2010 | Ciekawski

•  Policjat jezeli mozesz napisz cos wiecej od kiedy ma byc tak zle,mam zamiar sie wybrac na sylwestra do orlando i nie wiem czy ryzykowac .Dzieki
Sunday, August 22, 2010 | Agata

•  Nielegalni przebywajacy w USA nie sa najwazniejszym problemem dotyczacym reformy imigracyjnej. najwazniejsza jest sprawa granicy z Meksykiem. Jezeli nie zostanie ona uszczelniona nie bedzie szans na jakiekolwiek mozliwosci zalegalizowania pobytu nielegalnych. I tyle. Moze sie to komus podobac czy nie, ale na inne rozwiazanie nie zgodza sie Amerykanie. A opinie Polakow guzik kogo obchodza, bo Polonia nie reprezentuje w USA zadnej sily politycznej, a jej samozwanczy reprezentanci jak szef KPA ledwo potrafia pisac. Prawda jest brutalna. Jak bedzie trzeba zlikwidowac kolejne 100.000 ha upraw w Kaliforni, to zliwkiduja i juz. Rolnictwo nie jest najwazniejsze, salate mozna sprpowadzic z Meksyku.
Sunday, August 22, 2010 | Teresa

•  No tak...nasza kochana Teresa, wierna sluchaczka prawicowych mediow w USA. Wiele pomyslow, ale zaden nie ma sensu - najwazniejsze jest to, ze tak mi wmawiaja. Wymagac od Teresy myslenia to mniej wiecej to samo, jak rozwodka udajaca cnote...Pozdrawiam.
Sunday, August 22, 2010 | Kaziu

•  Agata, Ja bym sie na Floryde nie wybierał, ja bym poczekala bo teraz sie duzo bedzie zmieniac. Wiem jedno, ta kobieta mówila u nas w radio tez i ja sie z nia zgodze , mam nadzieje jak wielu ze moze to wywola jakas reakcje rzadu albo tylko znowu nadzieje... xxx...tacy jak ty lepiej niech na ten portal nie wchodza, bo to jest portal dla bardziej inteligentnych.
Sunday, August 22, 2010 | Policjant

•  Ja sie zgodze z Pania Tereska, niestety duzo prawdy w tym Tylko nielegalni beda sie niezgadzac tak jak ty Kaziu
Sunday, August 22, 2010 | Maryska

•  Ciekawski, a co ty myslisz ze tak jak ty z Nowego Mexyku? haha
Sunday, August 22, 2010 | uszaty

•  Alez oczywiscie, Maryska, ze sie z Toba zgadzam, ze Ty sie zgadzasz z Tereska...problem w tym, ze Ty Maryska, nie wiesz o czym piszesz, ale sie zgadzasz...i tutaj tkwi problem. Pozdrawiam.
Sunday, August 22, 2010 | Kaziu

•  Tyle, że w wpisu Kazia nic nie wynika. Obecna administracja zwiekszyla liczbe straznikow granicznych, zamontowala w wielu miejscach kamery itp i te wysilki nie przyniosly rezultatu. I nie trzeba sluchac prawicowych mediow - rozumiem FOX News, aby sie o tym dowiedziec. Ciekawa serie reportazy mial CNN - generalnie srzyjajacy Obamie. Prtzez granice przemykaja uzbrojeni w kalachy faceci niosac wielkie plecaki z narkotykami. Przerzut ludzi przez granice opanowala mafia, podobnie naj przerzut narkotykow. Nikt przytomny z polityklow nie zgodzi sie na reforme imigracyjna bez uszczelnienia poludniowej granicy. I to jest polityczny fakt. Nie widze takze nic zlego w przepisach wprowadzonych w Arizonie. Zreszta zdecydowana wiekszosc mieszkancow je popiera.
Sunday, August 22, 2010 | Teresa

•  Tak Teresko, wlasnie to tak wyglada, jak Ty gubisz literki. Malo wiesz ale duzo piszesz na temat o ktorym nie masz zielonego pojecia. Ale najwazniejsze jest to, ze jest duzo napisane, Maryska sie zgadza, Tereska cos brzeczy, Jarmakowski sie jaka, a Kaziu wie swoje. Dobranoc i pozdrawiam.
Sunday, August 22, 2010 | Kaziu

•  Policjant a ty kobieta czy mezczyzna bo sie pogubic mozna raz piszesz:" wybieral '' a za chwile "poczekala'' zastanawiajace?? i ty mowisz o inteligencji!!!!. A ty Agata jak chcesz wiedziec prawde to idz do prawnika imigracyjnego to jedyna kompetentna osoba!!!
Sunday, August 22, 2010 | xxx

•  Proszę, po długim okresie milczenia odezwał się Kaziu. Jak zwykle bełkocze bez zrozumienia. Nie zgadza się, ale nie wie z czym. Kaziu wie jedno. Obama jest cudowny. I jezeli ktos nie zapewni o tym przynajmniej trzykrotnie, to jest be. A prawda jest taka, ze administracja Obamy traci poparcie i w tej chwili nie ma dość sil, aby po wakacjach w Kongresie przepchnąć jakikolwiek projekt reformy imigracyjnej, bo nawet jego przyjaciele demokraci go nie poprą. Admonistracja nie potrafi ani pomoc Meksykowi w walce z kartelami narkotycznymi, ani zabezpieczyć granicy. Ostatnio zdarzylo się kilka wypadków porwań dla okupu obywateli USA dokonanych na jeziorze granicznym w stanie Teksas. Bandyci na granicy rosna w siłę. Rzad federalny nie potrafi zapewnic respektowania prawa to zabraly sie za to stany. To je rzad federalny podal do sadu. Rzad federalny skarzy Arizone za to, ze ta pragnie, aby prawo bylo przestrzegane. Niesłychane! Bo lepsze jest Chicago, gdzie wladze miasta obwieszczaja, że u nich prawo nie obowiązuje. Obecnie Partia Demokratyczna trzesie portkami bo moze stracic wiekszosc w Kongresie. Dlatego zadnych radykalnych ruchow nie wykona. Oprocz tego rzad wydaje pieniadze na prawo i lewo, deficyt rosnie, bezrobocie nadal wysokie, wrogowie Ameryki graja jej na nosie! Jednym slowem katastrofa!
Monday, August 23, 2010 | Joasia

•  A i jeszcze jedno. Obama w czasie kampanii obiecywal, ze zatrzyma proces wyprowadzania miejsc pracy z Ameryki. I co zrobił? Nic. Przestraszył się, że Chińczycy nie kupią amerykanskiego zadluzenia i koniec marzen.
Monday, August 23, 2010 | Joasia

•  Jak zwykle, samotna kobieta Joasia wpiera mi co ja mysle i czuje... Kochana Joasiu, problem z emigracja nie zaczal sie w styczniu 2008 roku. I jesli juz jestesmy przy jakichkowiek danych, ta administracja wydalila tysiace wiecej nieudokumentowanych emigrantow niz administracja Busha. Tylko dlatego, ze teraz sie wiecej pisze o problemie emigracji w USA, wcale nie znaczy, ze ten problem nie istnial w przeszlosci. Ponowie moja prosbe do Ciebie sprzed kilku miesiecy - zapoznaj sie bardziej szczegolowo z tematem zanim zaczniesz pisac swoje wywody. Jakakolwiek ustawa wprowadzona do glosowania na deskach Senatu jest niemozliwa i jest to spowodowane nieustepliwoscia obu partii - demokratycznej i republikanskiej. Rzad federalny ma prawo i obowiazek sadzic kazdy Stan, ktory probuje zmienic prawo emigracyjne, bo jest to prawo federalne. Pozdrawiam.
Monday, August 23, 2010 | Kaziu

•  jak zwykle Kaziu zmienia temat. To prawda, ze ta administracja wydalila wiecej nielegalnych niz poprzednia. Jednak ma się to nijak do sprawy bezpieczenstwa na granicy. Tam nie zrobiono nic, jest gorzej niz bylo. Podjete dzialania okazaly sie nieskuteczne. Po drugie Kaziu, nie jestem samotna kobieta. Przynajmniej taka sie nie czuje, choc nie zamierzam w najblizszym czasie wstepowac w zwiazek malzenski. To jednak nie powinno cie interesowac.
Monday, August 23, 2010 | Joasia

•  I jeszcze jedno Kaziu. Arizona nie wprowadzila wlasnego prawa imigracyjnego. Ustawa o ktorej mowa zaklada, ze policja stanowa wprowadza w zycie prawo federalne. Taka jest wymowa tego prawa. I o to burzy sie rzad w Waszyngtonie.
Monday, August 23, 2010 | Joasia

•  Primo nikt nie jest nielegalny. Uzywanie wyrazenia "nielegalny imigrant" stalo sie synonimem przestepcy, krzywdzac ludzi i dzielac nasze społeczenstwo. Sformułowanie "nielegalny imigrant" jest dla całego srodowiska polonijnego i wszystkich imigrantów epitetem szkodliwym i obrazliwym. Rozejrzyjcie wokol siebie? Ilu z Was lub Waszych znajomych nie ma dzis dokumentow? Jako Polacy i Amerykanie polskiego pochodzenia, pracujac razem staniemy sie silniejsi jako grupa społeczna, wzbudzajac wiekszy szacunek tych, którzy patrza na nas z zewnatrz. Jako solidarne społeczenstwo bedziemy w stanie walczyc o wspólne dobro, wywierajac wiekszy i efektywniejszy wpływ na decyzje podejmowane w sprawach istotnych dla nas i całego srodowiska imigranckiego. Co do wprowadzania prawa podobnego jakie probuje wprowadzic Arizona, to powstrzymalbym jeszcze wodze fantazji. Do przeglosowania takiego prawa potrzeba wiekszosci w senatach poszczegolnych stanow. To, ze jeden czy drugi senator ubzdural sobie, ze wprowadzi prawo jak w Arizonie jeszcze niczego nie znaczy. Moze zamiast straszyc tych "nielegalnych" co ciezko pracuja bo chca zyc lepiej, zaczniemy edukowac nasze spoleczenstwo? Moze jako obywatele TEGO kraju zaczniemy chodzic do urn i wybierac politykow ktorzy moga pomoc nam i naszych nieudokumentowanym znajomym. Pozdrawiam serdecznie, szczegolnie pania reporter z Arizony, ktora nawet nie zna swojego stanowego prawa!
Tuesday, August 24, 2010 | nieudokumentowany

•  Nie wiem gdzie nasz kochany noelegalny doszedl do wniosku, ze autorka nie zna prawa, o ktorym pisze? Ponadto nie zgadzam, sie z jego teza. Ja nie bede glosowal na politykow, ktorzy twardo nie postawia sprawy uszczelnienia granicy z Meksykiem. To priorytet, o reformie imigracyjnej porozmawiamy jak zadanie na granicy zostanie wykonane. Wowczas mozna bedzie pomyslec o stworzeniu drogi do zalegalizowania pobytu dla osob przebywajacych w USA bez dokumentow.
Tuesday, August 24, 2010 | Teresa

•  Buhaha...A moze Tereso powinnismy zbudowac takze mur na granicy z Kanada i pola minowe na wszystkich plazach oceanu Atlantyckiego i Pacyfiku? Preferujesz mury w stylu Muru Chinskiego czy Linii Maginota? Kochana Joasiu, wytlumacz mi zlotko, co to oznacza: "Taka jest wymowa tego prawa"? Pozdrawiam.
Tuesday, August 24, 2010 | Kaziu

•  Zgadzam sie z nieudokumentowanym a szczegolnie z tym co napisal o Pani Reporter z Arizony . Odnosze wrazenie ze ta Pani chce cos napisac ale nie za bardzo jej to wychodzi. Ja ma znajomego prawnika i on mowi ze ta Pani nie jest kompetentna! Pozdrawiam wszystkich
Tuesday, August 24, 2010 | Marcin

•  Miedzy jedna a druga sciana jest sporo przestrzeni. Jednak granica z Meksykiem powinna zostac uszczelniona i to jest fakt. Nie mozna przestepcom ulatwiac zadania. Nie znaczy to, ze nalezy stawiac pola minowe na plazach Florydy! bez przesady, ale sytuacja w Meksyku budzi niepokoj, to tez chyba fakt, nie opinia.
Tuesday, August 24, 2010 | Joasia

•  Nieudokumentowany-co do tej definizji nielegalnego troszeczke sie rozpedziles.Mozna uzywac slowa nielegalny w stosunku do ludzi ktorzy zlamali prawo i sa tu...de facto nielegalnie.Tyle i az tyle.czy to synionim i czy ma zastosowanie do polakow, meksykow czy mieszkancow z wysp tutli-outli to inna sprawa ale jak cos jest nielegalne to znaczy ze jest...zabronione prawem i jak takie skazane na przynajmniej probe wymierzenia za to kary.nie mozna nazywac zlodziejstwa tymczasowym pozyczaniem z opcja nieoddawania albo gwalciciela nadgorliwym podrywaczem. Co do reszty za trudno sie z toba niezgodzic chodz wydaje mi sie ze masz na tyle zdrowego rozsadku zeby zauwazyc ze ci legalni wcale nie maja hmmm "interesu" aby ci nielegalni stali sie legalni.Taka polska tradycyjna rzyczliwosc sie klania... Pozdr
Tuesday, August 24, 2010 | Jacek

•  Kochana Joasiu...Ty myslisz o problemie emigracji, jak typowa kobieta - krew cieknie, nalezy przylozyc bandaz (lub podpaske, jak kto woli). Problem z nielegalnymi emigrantami jest problemem, ale nielegalny przemyt nielegalnych w USA narkotykow to jest zupelnie inna sprawa. Prawicowe media - "fixed News" myla wiele rzeczy i to wcale nie znaczy, ze to prawda. Pozdrawiam.
Tuesday, August 24, 2010 | Kaziu

•  Tyle, ze faktem jest, ze politycy nie chca uchwalic nowej ustawy imigracyjnej bez uszczelnienia granicy. I to nie ma zwiazku ani z podpaskami dla kobiet, ani z FOX News.
Wednesday, August 25, 2010 | Joasia

•  wiekszosc nielegalnych meksykanow cieszko pracje na farmach wfabrykach itp za stawke kturej obywatel nie podejmie ci ludzie b cieszko pracuja placa podatki a ten kryzys jest z pszyczyny clintona ktury podpisal NAFTE ktura pozwolila wywiesc fabryki do chin i to jest gluwna pszyczyna tego krachu nie emigranci
Tuesday, November 9, 2010 | marian

•  wiekszosc nielegalnych meksykanow cieszko pracje na farmach wfabrykach itp za stawke kturej obywatel nie podejmie ci ludzie b cieszko pracuja placa podatki a ten kryzys jest z pszyczyny clintona ktury podpisal NAFTE ktura pozwolila wywiesc fabryki do chin i to jest gluwna pszyczyna tego krachu nie emigranci
Tuesday, November 9, 2010 | marian

ProgressFor Poland | Utwórz swoją wizytówkę
Home Redakcja Ogłoszenia Kontakt Galeria Poradnik Emigranta Kultura Sklep Praca Linki About us Współpraca Medialna Reklama/Ads

katalog stron internetowych
Wspomóż nasza działalnosć i fundusz Progress For Poland - Chase Bank # 793762493
---