Ogłoszenia | Powiadom innych o tej stronie   Imieniny: Borysa, Magdy, Marii-Magdaleny
Home NewsOpinieAmerykaChicagoEkonomiaPoloniaSportKomunikatyGoracy tematRaport SpecjalnyHumorKulturain EnglishRozneWybory Multimedia Galeria Ogłoszenia

Żadnego cudu nie było

Piotr Brachmański|Saturday, August 14, 2010

Wybory
Jestem zbulwersowany przebiegiem obchodów 90. rocznicy Bitwy Warszawskiej. Z obchodów uczyniono historyczną szopkę. Przede wszystkim trzeba powiedzieć, że nie było żadnego „cudu nad Wisłą”. Bitwę Warszawską wygrali dobrze dowodzeni i lepiej od Rosjan zorganizowani polscy żołnierze. Wygrali dzięki znakomitej pracy wywiadu, dzięki nasłuchowi radiowemu i dobremu planowi Naczelnego Dowództwa. Pewnie, że istotną rolę odegrała mobilizacja społeczna owocująca tysiącami ochotników i bohateskim zachowaniem wielu księży oraz gimnazjalistów. Jednak to bohaterstwo nie odniosłoby sukcesu, gdyby nie głowa czyli dobra wojskowa organizacja i to o niej przede wszystkim należy pamiętać.

Tymczasem polski prezydent Bronisław Komorowski w swoim przemówieniu niemal nic nie mówił o polskich żołnierzach. Gro czasu poświęcił księżom i pośmiertnie odznaczonemu księdzu Skorupce i innym duchownym. Odnosiło się wrażenie, że Bitwa warszawska to święto kościelne, a nie święto Wojska Polskiego. Ksiądz Skorupka rzecz jasna zachował się bardzo dzielnie. Nie wiem jednak, czy do dzisiaj należycie uhonorowani zostali pracownicy polskiego wywiadu, bez których w tej bitwie na nic zdałoby się bohaterstwo odznaczonego kapłana i innych dzielnych ludzi.

  Cała szopka z „cudem nad Wisłą” rozpętana została przez Narodową Demokrację, która za wszelką cenę pomniejszyć chciała wkład Józefa Piłsudskiego. Dlatego po kraju kolportowano na początku lat dwudziestych poprzedniego stulecia. z okazji rocznicy bitwy, tysiące kartem z Matką Boską, której rzekome wstawiennictwo miało załatwić nam zwycięstwo. Początkowo piłsudczycy usiłowali walczyć z tą endecką propagandą i oburzali się, kiedy słyszeli bredzenia o cudzie. Jednak nie mieli szans w starciu w ludowymi przekonanami i tysiącami proboszczów, którzy przekonywali swoje owieczki, że bez Matki Boskiej zwycięstwa by nie było. W pierwszych latach II Rzeczypospolitej Matka Boska odegrała podobną polityczną rolę w tej sprawie jak krzyż na Krakowskim Przedmieściu.

  Od tego czasu minęło już sporo czasu i trudno zrozumieć dlaczego dzisiaj najwyżsi urzędnicy państwowi powtarzają endeckie brednie o cudzie nad Wisłą. Przebieg uroczystości pokazuje także, że Polska jak świeżego powietrza potrzebuje rozdziału Kościoła od państwa.  Ktoś kto nie zna historii mógłby odnieść wrażenie, że w Bitwie Warszawskiej bolszewicy walczyli z pułkami stworzonymi w seminariach duchownych. Była to jakaś dziwna bitwa księży z Armią Czerwoną.

  Piotr Brachmański

Dodaj komentarz
Wpisz treść komentarza:

Podpisz się:

•  Nie bylo by zwyciestwa bez wiary-wiara czyni cuda.To oczywiscie skrot myslowy,ktory jednak idealnie oddaje calosc bitwy i zwyciestwa nad bolszewikami. Czy to dla podkreslenia tego Cudu nad Wisla pan prezydent postawil pomnik najezdzcom bolszewickim w Ossowie,i to kiedy 14 sierpnia.Wstyd i hanba.
Saturday, August 14, 2010 | jan

•  dodam do jan ''..panie poeto co w kraju Traugutta,Okrzeji,Ziuka i ksiedza Skorupki stajesz po stronie jakiegos bieruta,wysmiewasz wrogow jakiegos osobki...'' Stojmy po wlasciwej stronie,po stronie Polski,nie jej wrogow.A Maryja Krolowa Polski trwa przy nas,przy Polsce,z Polska. ''Z dawnas Polski Ty Krolowa-Maryjo''
Saturday, August 14, 2010 | jas

•  Panstwa ,spoleczenstwa swietuja rocznice donioslych wydarzen w ich historii ktore sluza jednemu nadrzednemu celowi-utrwalaniu tozsamosci narodu, bo narod bez tozsamosci istniec nie moze.Szanujacy sie publicysci z racji zawodu ze tak to nazwe te istote obchodow rocznicowych uwypuklaja.Publicysci ktorym ojczyzna jest matka.Prosze przesledzic cztery powyzsze paragrafy.Dyskusja wokol kosciola, wokol ksiezy, koniecznosci oddzielenia kosciola od panstwa, wspomnienie o krzyzu na Krakowskim Przedmiesciu..Ani slowa o brzemiennosci w skutkach dla panstwa polskiego, dla Europy, walki na przedpolach Warszawy.Kiedys pewien znawca historii tutaj na tym blogu powiedzial tak:po co Pilsudski narazil na smierc tylu polskich chlopow, ta walka pod Warszawa byla niepotrzebna.Paragrafy o wszystkim i niczym.
Saturday, August 14, 2010 | ?

•  Jakim najezdzcom, Co wy wypisujecie! Wstyd tego czytac. A tekst jest o obchodach a nie o samej bitwie. I ma racje Cudu nad Wisla nie bylo, wyraznie pada stwierdzenie, ze to sukces zolnierza i jego dowodztwa. U nas jednak musi byc bogoojczyznianie. Juz naprawde sluchac tego nie mozna. Tym patriotycznym sosem mozna zohydzic kazda rocznice.
Saturday, August 14, 2010 | Witek

•  podziele sie odkryciem:pewna Teresa w komentarzu do artykulu pana Andrzeja Jarmakowskiego zatytulowanego:Zenada nie panstwo, wyraza sie dokladnie tak samo w sprawie bitwy warszawskiej jak pan Piotr Brachmanski w powyzszym artykule.Te same frazy, te same zdania.Frapujace.
Saturday, August 14, 2010 | ?

•  To prawda , nie było cudu nad Wisłą i nie było cudownej obrony Częstochowy, to jest propaganda narodowa ku pokrzepieniu serc . Prezydent Komorowski umizguje się klerykałom , a szkoda , bo to zwycięstwo jest wspaniałym przykładem obrony Ojczyzny przez naród który miał dość niewoli i pokonał słabą w tamtym okresie Armię Czerwoną która się za daleko zapuściła.
Saturday, August 14, 2010 | Krystyna

•  Mysle, ze nadchodzi czas, w ktorym Polacy wreszcie wyzwola sie z dominacji endecji i katabasow katolickich.
Saturday, August 14, 2010 | Wujek dobra rada

•  Na portalu Onet. ukazal sie artykul szerzej omawiajacy problem, ale z podobnymi wnioskami. Duze historyczne opracowanie. Dobrze, ze o tym sie pisze. I jeszcze jedno. Odprawiono Msze w katedrze polowej WP. Jak zwykle w trakcie swieta kosciol w centrum uwagi. A gdzie byli biskupi gdy trwal konflikt o krzyz? Dopiero jak zobaczyli, ze narod zaczyna sobi z nich robic zarty to otworzyly im sie buzie, ale ratowali przede wszystkim swoje cztery litery.
Sunday, August 15, 2010 | Wanda

•  PANIE KOMOROWSKI GLOSOWALEM NA PANA A NIE NA KLER!!! WROC PAN NA DROGE SWIECKA BO INACZEJ BEDZIE TO OSTATNIA KADENCJA PANA PREZYDENTURY!!! ODDAM GOS NAWET NA KOMUNISTE BO JAK SLYSZE PRYMAS, BISKUP TO NIE DOBRZE MI SIE ROBI. PRZESTAN SIE CZLOWIEKU MODLIC I ZABIERZ DO ROBOTY. PO TO AZEBY POPRAWIC COS W SPOLECZENSTIE ZOSTALES WYBRAY A NIE POKAZYWAC SIE Z GWALCICIELAMI NASZYCH DZIECI!
Sunday, August 15, 2010 | WAW

•  Polska wyglada coraz bardziej jak kraj wariatow. Grupka kretynow, pewnie wychowana w kosciele w duchu tolerancji i milosci uniemozliwia odsloniecie obelisku czerwonoarmijcow. Bylby to piekny gest wobec poleglych wrogow. Podobno wybaczanie wrogom jest chrzescijaskie, jednak nie dla polskiego oszolomstwa. Palac prezydenta wyglada jak forteca, ogrodzony barierkami. Obroncy krzyza przynosza kolejne skrzyzowane dechy i wyzywaja glowe panstwa. Tam potrzebna jest interwencja psychiatry. Psychiatry potrzebuje przede wszystkim polski katolicyzm, bo jest on coraz bardziej zasciankowy. Zmian nie bedzie, gdyz sluchajac na przyklad homili metropolity gdanskiego Leszka Glodzia, kosciol bardzo lubi swoj zascianke, hipokryzje i klamstwo, ktorym sie otacza.
Sunday, August 15, 2010 | Wanda

•  Coz, trzeba w kolejnych wyborach glosowac na SLD. Platforma zawodzi i boi sie kosciola. To fakt.
Sunday, August 15, 2010 | Wyborca II

•  SLD rosnie, to fakt. Jezeli tak dalej pojdzie to w Polsce beda juz tylko dwie partie: partia swiecka i partia krzyza. Czyli bedzie takjak zawsze, ze religie podzieli narod. Religie powinny byc prawnie zakazane. Zgadzam si z poprzednimi wpisami, dotyczacymi hipokryzji kosciola i wiernych. Przeciez glowna idea chrzesciajnstwa jest wybaczac wrogowi i kochac ludzi. A co widzimy? Nienawisc i zapieklosc.
Sunday, August 15, 2010 | czytelnik

•  Czy jednak taki podzial jest wlasciwy? SLd jest chyba dzisiaj typową lewicową partia europejska. Trudno ja posadzac o sowietyzm. Liderzy tej partii w czasach komunizmu chodzili do przedszkola. Nie przesadzajmy! Natomiast liderzy SLD mają racje domagajac sie rozdzialu Kosciola od panstwa, czego wyraznie brakuje. Obchody rocznicy Bitwy Warszawskiej jasno to pokazuja.
Sunday, August 15, 2010 | Slawek

•  Panie Brachmański: pisze pan o cudzie nad Wisłą, którego by nie było bez wiary, pomocy boskiej i determinacji ludzi, żołnierzy i ochotników.To jednak gen.W.Sikorski i Rozwadowski plus jak Pan pisze dobre rozpoznanie pozwoliło odnieść sukces a nie bezpośrednio Piłsudzki. Tylko co potem wyczyniał Sikorski wobec zwolenników sanacji w Anglii i Francji. Uwięził ich w 1942 w obozach ,koncentracyjnych jako swoich przeciwników i chyba to oni załatwili go na Gibliartarze. Ot, nasze boje na prawicy.
Sunday, August 15, 2010 | Maria

•  a czy zgodnie z konstytucja Polska jest krajem wyznaniowym? Zawsze bylo Polakom wiadomo ze panstwo dziala na swoim terenie a kosciol dziala na swoim terenie.Panstwo sluzy(jesli tak jest istotnie) soloeczenstwu i kosciol tez sluzy spoleczenstwu. A kosciol to ludzie wierzacy i poslugujacy duchowni.Nie zuwazam klerykalizacji w zyciu spolecznym w Polsce.Ktokolwiek mowi o rozdzieleniu kosciola od panstwa naprawde mysli o zamknieciu kosciolow w Polsce,o formowaniu spoleczenstwa tak jakby Boga nie bylo.Druga sprawa, polska konstytucja zapewnia wolnosc slowa i wyznania,szanujmy nawzajemn wlasne swiatopoglady.Polska Jagiellonow gromadzila pod swoimi skrzydlami wiele narodow, wiele wyznan i byla zgoda.Moze powrocic do lekcji z tamtych czasow a nie domagac sie laicyzacji zycia spolecznego dla wszystkich.Kto chce byc laikiem niech sobie bedzie i trzeba taki wybor szanowac, kto chce byc chrzescijaninem niech bedzie i trzeba ten wybor szanowac.Zamiast wyzwisk, prob ponizania,osmeiszania-tolerancja.Polska konstutucja gwarantuje tolerancje religijna, dlaczego wiec laicy, liberalowie atakuja ten rozdzial konstytucji.Czy nie zdarzyl sie cud nad Wisla, owszem tak, I Europa Zachodnia powinna Polakom za ten cud podziekowac, bo nie doswiadzyla komunizmu.Fakt, ze armia bolszewicka zostala zmuszona do ucieczki z jakilchkolwiek powodow byl cudem dla Europy ale niestety nie zupelnie dla Polski bo w 1939 roku komunizm nam zafundowano.Dlaczego miejscowi protestowali przeciwko odslonieciu obelisku dla czerwonoarmiejcow.Dla osoby ktora tego nie rozumie powiem tak, jesli zlodziej obrabuje twoj dom postaw mu pomnik.
Sunday, August 15, 2010 | &

•  & i nie tylko obrabuje ale jeszcze zgwalci kobiety i wymorduje cala rodzine, i wowczas koniecznie musimy mu wystawic pomnik-i taki jak ten w Ossowie-z drogiego szweckiego marmuru,3 metry wysokosci. Tak bandyci bolszewiccy sa godni pomnikow na polskiej ziemi. ten ''prezydent'' komorowski to zdrajca.
Sunday, August 15, 2010 | bart

•  W artykulach dotyczacych wojny z bolszewikami pomijana jest najczesciej informacja o amerykanskich pilotach , ktorzy odegrali wazna role w tej wojnie. Historia pilota Faunt -Le-Roy i Jego eskadry , opisana zostala w bardzo ladnie wydanej ksiazce pt. " Dlug honorowy" , dostepnej rowniez w sieci bibliotek publicznych powiatu Cook
Sunday, August 15, 2010 | Lusia robi sie durna

•  Do barta: Ciebie pewnie tej nienawisci nauczono w kosciele. A moze lepiej wybaczyc i pogodzic sie, czy cmentarze powinny ludzi dzielic? Sądze, ze ta grupa pierdolnietych protestantow przeciwko odslonieciu pomnika wystawilo zle swiadectwo Polakom. Przeciez tu nie chodzilo o chwalenie Armii Czerwonej, tylko o upamietnienie poleglych, mlodych ludzi, sila czesto wcielonych do armii i Bogu ducha winnych.
Sunday, August 15, 2010 | Joasia

•  ktos tutaj udaje glupca i nie wie po co spoleczenstwa wznosza pomniki i komu.Naturalnie w kazdym panstwie do armii sa wcielani mlodzi ludzie i wykonuja rozkazy, gina, i nalezy sie pomodlic o spokoj ich duszy.Sa pomniki upamietnajace smierc zolnierzy radzieckich w Polsce ale oni walczyli o wyzwolenie Polski spod okupacji hitlerowskiej.A armia Tuchaczewskiego, dla przykladu, wyzwalala Polske?Powiem tak ,dla zacietrzewionych wrogow Polakow na tej stronie zawsze znajdzie sie kij by ich uderzyc. Wszystko zalezy od intencji.
Monday, August 16, 2010 | &

•  joasiu, zmien kosciol-jesli takowy masz-w moim/naszym kosciele ucza milosci. poczytaj troche o wojnie 1920,a potem zastanow sie nad ''tym pomnikiem dla bolszewikow'' w Ossowie.
Monday, August 16, 2010 | bart

•  raz jeszcze do joasi, ale zastanow sie sama,wylacz wszelkie wrogie Polsce media,odrzuc gazety i nawet na ten moment opinie znajomych.Wlacz swoj wlasny mozg i zobaczysz jak obraz sie zmieni.
Monday, August 16, 2010 | bart

•  Ale kto decyduje w Polsce jakie media sa wrogie Polsce? Rydzyk? Kuria? Fakt, ze ktos krytykuje Kosciol nie oznacza od razu anty-polskosci. Mysle, ze w Polsce katolicy znalezli sie w pulapce wlasnego przyzwyczajenia do tradycji. Jak wiekszosc ludzi, oni tez kochaja Polske, ale czesto posluszenstwo Kosciolowi czy proboszczowi jest silniejsze. Smutne jest i to, ze ci ludzie, chrzescijanie, mowia o innych jezykiem nienawisci i wojny. To wielu innych zraza. Jak czytam tutaj wpisy LENINA czy Ryszarda to mam wrazenie, ze to nie jest zly czowiek, ale szamota sie pomiedzy rozumem (ktory ma) a jakas powinnoscia wobec Kosciola, o ktorej mysli, ze to patriotyzm. Takich ludzi jest w Polsce b.duzo. I taka jest roznica pomiedzy dwiema stronami. Dla mnie, zwolennika raczej SLD, Kaczor to postac prymitywna i msciwa. Ale to Polak i chce dla Polski dobrze. Tylko tyle, ze sie do wiekszych zadan nie nadaje, gdyz raczej dzieli niz laczy. Ja natomiast dla zwolennikow Kaczora jestem Zydem i anty-Polakiem. Niestety, tym jezykiem operuja najczesciej katolicy. Lenin powinien sie zastanowic dlaczego tak jest? Dlaczego wlasnie katolicy sa najbardziej nienawistni? Szybciej ateista wybaczy drugiemu niz katolik. Ja szybciej wybacze Leninowi, niz on mnie. Dlaczego? Czy nie jest to zwiazane troche z religia?
Monday, August 16, 2010 | heretyk II

•  prezydent Komorowski na doradcę d/s historii wybrał tow.Nałęcza , prof. który 20 lat był w PZPR , tak więc równowaga została osiągnięta . O.Rydzyk ma doradcę prof. Szaniawskiego , który miał staż w Towarzystwie Przyjaźni Polsko Radzieckiej , a Komorowski korzysta z prof. ze stażem w PZPR . Takie to indywidua doradzają tym którzy mają przewodzić narodowi polskiemu.
Monday, August 16, 2010 | Romek

•  Do Romka. No i co z tego? Myslisz, ze to jakas rewelacja. W partii i w ogole w tamtych czasach, bylo wielu madrych ludzi. Chcesz im zabronic uczestniczenia w zyciu publicznym? W ten sposob moglbys dobrac sie i do wielu pisarzy jak Lysiak, Kakolewski a nawet slawny wsrod radjomaryjcow prof. Nowak. Oni wszyscy flirtowali z komuna.
Monday, August 16, 2010 | econoloco

•  Uwazam, ze wybor Nalecza to bardzo dobry wybor. Sluchalem go wielokrotnie w telewizji i profesor wypowiadal sie bardzo rozsadnie.
Monday, August 16, 2010 | Teresa

•  Do Barta. Nie zamierzam wprowadzac cenzury. Ponadto nie istnieja zadne antypolskie media. To tylko w Waszym bolszewickim umysle moga powstac takie skojarzenia, ze jakies tam media sa antypolskie, a inne nie wiem jakie. Na pewno zas nie slucham Radia Maryja i tych podobnych bredni. Babcia wystarczajaco mi obrzydzila polski katolicyzm.
Monday, August 16, 2010 | Joasia

•  joasiu, to wylaczenie to tylko na mala chwilke,zadna cenzura. Kochana Babcia,nie udalo jej sie,no coz,wnuczka moze kiedys zmieni zdanie.A z ciekawosci zapytam; czy Babcia ma moherowy beret?
Monday, August 16, 2010 | bart

•  o tym ktore media sa antypolskie nikt procz nich samych nie decyduje,ale wystarczy poczytac.Osobiscie wole czytac gazety polskie dla Polakow,ale jesli wolicie czytac gazety zydowskie,niemieckie rosyjskie dla Polakow to naprawde wasz wybor.
Monday, August 16, 2010 | bart

•  joasiu------zaraza jest zawsze zaraza i zaraza,ale jak piszesz to twoj wybor. ja tam wole POLSKE
Monday, August 16, 2010 | bart

•  Jezeli Polska ma byc utozsamaiana z czyms takim jak bart, to wole juz jechac na Marsa. na szczescie tak nie jest i bart to tylko taka szczekaczka alfonsow twierdzacych, ze maja monopol oceniac co jest polskie, a co nie.
Monday, August 16, 2010 | Waldek

•  Rzad polski dzialajacy na zlecenie ma zadanie odsloniecie i poblogoslawienie pomnika najezdzow bollszewickich z 1920 roku. Pomnik ten ma uhonorowac tych bolszewikow ktorzy padli pod Ossowem.W istocie pomnik ten ma uhonorowac cala nawale bolszewicka.na Polske w 1920 roku. Nawala bolszewicka miala za zadnie rozgromic wszystkie kraje na zachod od Rosji i po TRUPIE POLSKI wprowadzic komune na zachodzie Europy.Odpowiedni ludzie juz czekali z wlasciwymi zadaniami do wykonania, czekali w Polsce, czekali w Niemczech, we Francji. Cud zatrzymal ich pod Warszawa.W 1920 roku mlody komunista wstepuje do armii Budionnego, Konoarmii.,zadaje sobie trud utrwalenia swoich doswiadczen i spostrzezen w" Dzienniku".Rejestruje niesamowite bestialstwo kozakow Budionnego, nie mogac uwierzyc wlasnym oczom w to sie tam wyprawialo, nie mogac uwierzyc jak podwladni Budionnego rozprawiali sie z Polakami-porabane szablami w dzikim szale ciala polskich piechurow,wybierane celowo zle okopanej polskiej piechoty i dokonywanie rzezi na piechurach,atakowanie kolumn taborowych i sanitarnych z nadzieja latwego lupu.mordowanie polskich chorych w szpitalu w Zytomierzu,rannych zolnierzy, wymorodowanie wszystkich w szpitalu wojskowym,sianie grozy i dezorientacji w polskich szeregach.gwalty na ludnosci cywilnej, Zydach,Ukraincach,Polakach,kobietach, wyrzynanie jencow polskich w pien,upokorzanie duchowienstwa roznych wyznan,palenie dla zabawy kosciolow, cerkwi i buznic,po uprzednim obrabowaniu.Babel naturalnie zostal obwolany wariatem,a jego notatki nazwano wytworem jego chorej wyobrazni.Za te naga prawde zaplacil zyciem.Aresztowany i skazany na smierc przez slynnego ULRICHA,tego samego od "polskiej szesnastki"w 1946 roku.Stalin po 20 latach wzial pomste za 1920 rok nie tylko za "oszczerstwa"Babela ale rowniez na kilkunastu tysiacach polskich oficerow zamordowanych z jego rozkazu w wielu miejscach kazni sowieckiej.Armia BUdionnego miala wesprzec armie Tuchaczewskiego.To tacy totalni degeneraci maja byc uhonorowani przez polski rzad.w formie obelisku i nagrobkow ze szwedzkiego czerwonego marmuru.Bolszewicy byli najezdzcami, a pewien Witek pyta"jakim najezdzcom".Narod polski nie jest az tak ciemny pozwole sobie podkreslic a glupich na tym swiecie jest coraz mniej.Niechaj wreszcie to dotrze do tych wszystkich pocacych sie na tych stronach by dowiesc jak nienawidza Polske, Polakow i komu sluza ze jest inaczej niz tego chca dowiesc.
Monday, August 16, 2010 | jo

•  Nie widze nic zlego w odslonieciu mogily poleglych zolnierzy Armii Czerwonej. Nikt w ten sposob nie gloryfikuje ani sowieckiej napasci na Polskę, ani bolszewickiej polityki. Po prostu po ludzku, normalnie chowa poleglych. Ponadto od bitwy minelo juz 90 lat. Komunizm uadl. Nie widze powodu, aby ci zwykli zolnierze nie mieli posiadac swoich mogil. Przeciez podobno istota chrzescijanstwa jest wybaczanie. Jest jednak druga wazniejsza sprawa. Od pewnego czasu Polska stala sie zakladnikiem rozmaitych grup. Kilkanascie osob moze sparalizowac panstwowe uroczystosci. Dla mnie tacy protestujacy powinni zostac odsunieci, tak samo spod krzyża jak i w przypadku tego pomnika. Jestem tak samo polskim patriota i nie widze sprzecznosci w zgodzie na takie upamietnienie zolnierzy. Postawę przeciwnikow tego uwazam za oszolomstwo, przejaw postawy antychrzescijanskiej.
Monday, August 16, 2010 | Beata

•  Sowieccy żołnierze mieli swoje mogiły, nie mieli tylko pomników, w dodatku fundowanych przez polskie władze, za nasze pieniądze. Obraźliwa jest także data jego odsłonięcia. Komorowski dał się pokazać jako ktoś, kto kłamie, manipuluje i za wszelką cenę chce przypodobać się Rosjanom, nawet kosztem zdrady interesów narodowych. Przy okazji jeszcze raz podkreślę, że Piotr Brachmański nie istnieje. Przed paru dniami Progress reklamował go jako "wykładowcę akademickiego", ale ja w żadnej uczelni nie znalazłem nikogo o tym nazwisku. Poza tym te błędy ortograficzne... np. powinno być napisane "gros" a nie "gro". Takich błędów jest więcej, w poprzednim tekście także były. Prawdziwy wykładowca akademicki błędów nie robi. Poza tym z moich obserwacji wynika, że Andrzej Jarmakowski, Piotr Brachmański i Teresa to jest jedna osoba. To jest pewne. Przypuszczam, że "publicysta" Andrzej Tadeusz Jarmakowski używa jeszcze kilku innych pseudonimów, np. "Witek" i "Wanda", a wszystko dlatego, że chce stworzyć wrażenie dużego poparcia swoich bzdurnych tekstów. Tak jest i tym razem, podobnie było, gdy napisał, że "podniesienie podatków to krok w dobrym kierunku". Szkoda czasu i atłasu na dyskusje z kimś, kto okłamuje czytelników.
Monday, August 16, 2010 | Ryszard

•  Absolutnie nie zgadzam się z Ryszardem. Przede wszystkim Ryszard kłamie. Nie chodzi tutaj o pomnik, tylko o mogilę 22 zolnierzy, których szczatkli niedawno zostaly wykopane. Polską tradycją jest to, że kazdy posiadac moze swoja mogilę. Dodatkowo nie chodzi tutaj o liderów bolszewików jak Tuchaczewski czy Budionnyj. Chodzi o zwyklych zolnierz gnanych na wojnę byc moze wbrew ich woli. Nie widzę nic zdrożnego w pochowaniu tych ludzi. Wręcz przeciwnie, to bardzo humanitarne i piękne. Zresztą wsrod protestujacych jak pisze prasa wcale nie bylo mieszkancow Ossowy. Protestowali rozmaici ludzie nie pochodzący z tego miasta. Araki Ryszarda na Komorowskiego zupelnie pomijaja więc istotę problemu. Uwazam, ze postawy takie szkodzą Polskę, szkodzą naszym stosunkom z Rosją, szkodzą wizerunkowi Polski na swiecie. Zgadzam sie z tymi, ktorzy protestuja przeciwko temu, aby niewielkie grupki oszolomow paralizowaly panstwowe uroczystosci. To swiadczy o slabosci panstwa, kiedy niewielka wrzeszcaca mniejszosc usiluje narzucac swoja wole wiekszości. Z tym nalezy skonczyc. Mam nadzieję, że mogila w Ossowie szybko zostanie odslonieta.
Tuesday, August 17, 2010 | Teresa

•  I jeszcze jedno. Niestety jestem matką dwojga dzieci i nie mialam osobiscie szansy poznac Pana Jarmakowskiego, ale Ryszard moze wypisywac jakiekolwiek bzdury, byle tylko jakos podeprzec swoje brednie.
Tuesday, August 17, 2010 | Teresa

•  Jestem zdecydowanie przekonany, że wiekszość Polakow nie zgadza się w typami jak Ryszard czy Jo. Dosc tych klamstw przeciez W Ossowie nie odslaniano pomnika Budionnego! Co za bezczelnośc tak klamac! Wierzyuc sie nie chce, ze cos takiego jest mozliwe.
Tuesday, August 17, 2010 | Jopa

•   W dniu 14 sierpnia jojo pisze tak"drodzy kretyni.O co wam chodzi z tym Komorowskim,ktory rzekomo chce czcic pamiec najezdzcow.Przeciez poza waszym skurwysynstwem nic z tego nie wynika".Tyle jojo na temat informacji ze Komorowski, jego kancelaria, sa zainteresowani biciem holdow dla Rosji w imie poprawnosci politycznej,dobrych stosunkow sasiedzkich by podac tylko te dwa powody.Ktos inny krzyczy"jakim najezdzcom".Ktos inny krzyczy, powiedzmy inny, typy takie jak jo czy Ryszard to klamcy.Pewien rosyjski czynownik siedzacy na wysokim rzadowym stolcu mial nadzieje przemycic informacje o wywolaniu II wojny swiatowej przez Polakow( w 2009 roku), kiedy swiat wie coraz wiecej o Katyniu, dla przykladu.Klamstwo jest prawda, prawda jest klamstwem.Mnie dreczy pytanie komu sluzy Progress for Poland i jakie jest jego docelowe zadanie. Bo obecna Polonia to nie ta sama jak przedwojenna Polonia. Wtedy to pan Boguslaw Linde mial zadanie bardzo ulatwione a dzisiaj w dobie interenetu ,latwosci podrozowania za ocean takie stawianie na naiwnosc,na brak wiedzy, na brak kontaktow, nie jest chyba trafionym sposobm myslenia i dzialania.Wiec uzywa sie podpowiedzi pana Schopenchaurea liczac na skutecznosc.Krzykiem, obrazaniem,powtarzaniem tych samych sloganow chce sie dowiesc wiarygodnosci.Na zasadzie ani slowa bo cie nazwe skurwysynem.
Tuesday, August 17, 2010 | jo

•  Kłamstwa w "żywe oczy" próbują nam wcisnąć, nazywając okazały pomnik z importowanego marmuru "skromną mogiłą". Skromna ona była poprzednio i tak mogło zostać, nikt przeciwko temu nie protestował. Cała ta akcja z pomnikiem ma nas ośmieszyć przed światem, a jednocześnie pokazuje jaki sprzedajny mamy rząd. Obecne władze i cała Platforma pokazuje, że nie liczy się z interesami Polski, pozwala aby nas, Polaków obrażano, sama władza nie szanuje Narodu, czego dowodem jest właśnie wydanie zgody i pokrycie kosztów budowy tego pomnika. To są ci sami ludzie, którzy zabrali krzyże z Oświęcimia, którzy teraz chcą to samo zrobić z krzyżem w Warszawie, którzy przepraszali za niemieckie zbrodnie w Jedwabnem... Przy okazji powiem, że autorem pomnika w Ossowie jest ten sam artysta, który w ekspresowym tempie zaprojektował tablicę, którą przed paru dniami, rankiem, po cichu, nawet bez poinformowania rodzin ofiar, zawieszono na ścianie pałacu prezydenckiego. Porównajmy teraz wielkość pomnika, który miał być odsłonięty w Ossowie w obecności oficjalnych delegacji zagranicznych i rządu polskiego z niewielkimi rozmiarami skromnej tablicy poświęconej Ofiarom Katastrofy, odsłoniętej bez rozgłosu. Pokrętne argumentacje Teresy, że to "skromna mogiła", że "zwykli żołnierze, którzy wbrew swej woli" poszli walczyć, że to nie był Tuchaczewski, to wszystko razem jest po prostu manipulacją. Na zakończenie jeszcze raz podkreślam, że Piotr Brachmański, którego Progress przedstawia jako "wykładowcę uniwersyteckiego" w rzeczywistości nie istnieje. Nikt taki nie wykłada w żadnej szkole wyższej. Poza tym panowie Brachmański i Jarmakowski oraz Teresa to jest ta sama osoba.
Tuesday, August 17, 2010 | Ryszard

•  No to doszlismy do swiata kompletnego absurdu. Bedziemy porownywac wielkosc pomnikow. Temu nalezy sie osmiometrowy z importowanego marmuru, a komus innego tylko siedem metrow z marmuru krajowego. Przypomne, ze budopwana instalacja na Powozkach jest sporych rozmiarow. Natomiast jestem przeciwna budowaniu pomnika ofiarom tragedii smolenskiej w cetrum Warszawy przed Palacem Prezydenckim. Nie wyobrazam sobie jakiegos pomnika obok Poniatowskiego. Zresztą Lech Kaczynski byl marnym, partyjnym prezydentem. Jest jeszcze do ustalenia sprawa moralnej odpowiedzialnosci za katastrfe, bo przeciez nikt normalny nie uwierzy w brednie wypowiadane przez Macierewicza. Dlatego calkowicie odrzucam argumenty Jo oraz Ryszarda.
Tuesday, August 17, 2010 | Beata

•  Rzadzaca partia PO, prezydent Komorowski wylewaja Polakom i swoim wyborcom raz po raz kubel zimnej wody, miejmy nadzieje ze skutkiem pozytywnym dla wszystkich obywateli.Obawiam sie ze tych kublow musi jeszcze przybyc by spoleczenstwo zobaczylo jakie przynety sie dla niego szykuje.Szczegolnie ten odsetek spoleczenstwa ktory pokladal duzo nadziei w Panu Komorowskim-spokojnym , zrownowazonym, kochajacym zgode, dazacym do zgody.otwartym nieskorumpowanym,przejrzystym, mozna czytac jego intencje jak ksiazke.Jakie sa doswiadczenia spoleczenstwa po 10 kwietnia to niechaj sobie wszyscy sami na to pytanie odpowiedza.szczegolnie w swietle ostatnich wydarzen w Ojczyznie.
Tuesday, August 17, 2010 | obywatele Rzeczpospolitej

•  ''Szmaciak zas tu nie pekal wcale, bowiem na imie mial Waldemar i ze kims lepszym jest tak mniemal'' to pewnie z racji imienia i tej ''wyzszosci szmaciakow'' te bluzgi waldka. ''Odkad to dworem jest chalupa,patrzcie go Szmaciak herbu Dupa''
Tuesday, August 17, 2010 | bart

•  Smiesza te wynurzenia o Komorowskim, o przebudzeniu sie Polakow. Polacy sie przebudzili i odeslali PiS na smietnik historii. Na lepsze miejsce nie zasluguja. Mam nadzieje, ze zaden dupek z PiS nie wygra w wazniejszym polskim miescie w wyborach samorzadowych. Wiocha mnie nie interesuje.
Tuesday, August 17, 2010 | Mateusz

•  Brachmanski ,Jermakowski i Teresa to jedna osoba,co sie powinno robic z dziennikarzem ,ktory klamie? Powinien byc zdyskwalifikowany i pozbawiony prawa pisania i mysle,ze nalezy podjac wlasciwe dzialania w tym kierunku.
Wednesday, August 18, 2010 | KRZYSZTOF GROCHOLSKI

•  Grocholski ma propozycje godne prawdziwego faszysty. Najlepiej od razu przeciwnikow wyslac do komor gazowych.
Wednesday, August 18, 2010 | Janek

•  Do Grocholskiego. A co to jest klamstwo, albo prawda, to ty oczywiscie wiesz? Masz taki szablon, ktory przykladasz do slow i wiesz. Co to za szablon? Czy to nie jest szablonik koscielny? Jest. Bo tylko ten szablonik pokazuje ludziom wszystko w czarno - bialych odcieniach. Wiec nie picuj koles i idz tam, skad przyszedles, gdzie jest jeden pasterz i jedna owczarnia.
Monday, August 23, 2010 | stary

ProgressFor Poland | Utwórz swoją wizytówkę
Home Redakcja Ogłoszenia Kontakt Galeria Poradnik Emigranta Kultura Sklep Praca Linki About us Współpraca Medialna Reklama/Ads

Wspomóż nasza działalnosć i fundusz Progress For Poland - Chase Bank # 793762493