
Home
NewsOpinieAmerykaChicagoEkonomiaPoloniaSportKomunikatyGoracy tematRaport SpecjalnyHumorKulturain EnglishRozneWybory Multimedia
Galeria
Ogłoszenia
Wigilijne głosowanie nad reformą systemu opieki medycznej
Andrzej Jarmakowski|Tuesday, December 22, 2009
Ostateczne porozumienie w sprawie tekstu ustawy osiągnieto we wtorek w atmosferze totalnego skandalu. Demokraci kupili ostatni brakujący głos senatora Nelsona z Nebraski za cenę wielu ustępstw dla jego stanu. Tylko senator Harry Reid – lider demokratycznej większości pewnie rozumie o co chodzi w umowie noszącej wszelkie znamiona politycznej prostytucji. Kupując głos Nelsona zagwarantowano mieszkańcom Nebraski między innymi inny sposób finansowania świadczeń z systemu Medicare. Dlaczego mieszkańcy Nebraski korzystający z tego planu mają być inaczej finansowani niż rezydenci sąsiedniej Iowy? Tego nikt nie wie, zaś krytycy ustawy stwierdzają, że we wtorek w Waszyngtonie Senat zalegalizował prostytucję.
Ustawa więc przejdzie niezbędną większością 60 głosów, choć tak na dobrą sprawę ciągle nie wiadomo jak będzie wyglądał ostateczny kształt reformy i to nie dlatego, że wielu senatorów nie przeczytało liczącego sobie ponad 2000 stron projektu. Chodzi o to, że wersja senacka znacznie różni się od wersji przegłosowanej w Izbie Reprezentantów, stąd konieczne będzie powołanie komisji, która przygotuje ostateczny tekst ustawy.
Różnica dotyczy jednej z podstawowych kwestii czyli między innymi tzw „opcji publicznej”. Projekt Izby zakłada wprowadzenie „opcji”, wersja senacka ją eliminuje. Różnice dotyczą także finansowania ubezpieczenia dla nielegalnych imigrantów oraz dostępności funduszy federalnych dla wykonywania zabiegów aborcji. Sprawa ta dzieli zresztą demokratów, co może zrodzić problemy w trakcie ustalania wspólnej wersji, gdyż liberalne skrzydło demokratów zapowiada, że nie poprze restrykcyjnej wersji uchwalonej w Senacie. Niezadowolone jest także z likwidacji „opcji publicznej” przez Senat.
Najtrudniej w całej sprawie zrozumieć pośpiech. Choć nikt nikogo nie gonił prowadzono wręcz dziki wyścig z czasem. Obserwując debatę odnosiłem wrażenie, że liderzy Senatu bali się, że jak ustawodawcy dobrze przeczytają zaproponowany tekst, to zniechęcą się do ustawy. Pośpiech dziwi także dlatego, że jak jednoznacznie wynika z sondaży wyraźna wiekszość Amerykanów opowiada się przeciwko ustawie. To rzeczywiście wielki problem dla Demokratów. Wszystkie wielkie projety socjalne w USA jak na przykład utworzenie programu social security wprowadzano przy znaczącym społecznym poparciu. Reforma systemu ochrony zdrowia jest pierwszym wielkim projektem wprowadzanym przy społecznym sprzeciwie. Może to mieć wielkie znaczenie podczas listopadowych wyborów do Kongresu.
Zwolennicy reformy widząc rosnącą opozyję dopuścili się niegodziwych praktyk w postaci kupowania głosów. Na narodową scenę polityczną wprowadzono najgorsze polityczne praktyki rodem z Chicago i to z pewnością nie przyczyni się do zwiększenia popularności reformy. Zresztą w tej chwili nawet jeśli zostanie ona przegłosowana i prezydent podpisze ustawę 20 stycznia w rocznicę objęcia urzędu może ona nie przetrwać próby czasu i zostać odwołana po utracie przez demokratów większości w Kongresie. Niejasne nadal pozostaje finansowanie reformy.
Wigilijne głosowanie w Senacie będzie więc milowym krokiem na drodze do ostatecznego uchwalenia ustawy. Nie oznacza jednak końca procesu legislacyjnego. Może jednak po głosowaniu przynajmniej będzie wiadomo jaki bigos ustawodawcy gotują dla obywateli. Przynajmniej bowiem będzie okazja do dokładnego przeczytania przydługiego i mało spójnego tekstu senackiej ustawy i kilkuset stron często skandalicznych poprawek, wystawiających jak najgorsze świadectwo demokratycznej większości.
Andrzej Jarmakowski
Dodaj komentarz
• Demokraci doprwowadzą ten kraj do upadku. To juz niemal pewne.
Tuesday, December 22, 2009 | Krzysztof
• Jezusie Swiety, Jarmakowski, Ty powinienes sie zajac tlumaczeniem "Fix News", och przepraszam,Ty to wlasnie robisz - gratulacje...LOL. Twoj problem polega na tym, ze malo rozumiesz i wlasnie z tego, tak to wszystko wyglada. Tak poza tematem, jak sie impreza udala..LOL? Pozdrawiam.
Tuesday, December 22, 2009 | Kaziu
• Mysle, ze autor nie rozumie ustawy a pisze przepisane bzdury przez opozycjonistow ustawy. Panie naprawde opozycja przegrala w senacie 60 do 39. W kongresie zreszta tez, bo nie byloaby glosowana w senacie. Panie autorze nie swoich slow Pan uzywa a przyswajanych od kogos. Powiem Panu ze pospiech jest potrzebny bo panstwo sie wali. Niech Pan nie mysli, ze po podpisaniu ustawy bedzie ona kiedykolwiek glosowana powtornie na nie. Chcialbym porownac panskie mysli do takich jak na przyklad. Wprowadzono prawo do poruszania sie zimowa pora przez samochody na oponach zimowych i mysle, ze nikt tego prawa nie bedzie glosowal przeciwko aby poruszac sie na oponach lysych. Dlatego Panski bigos zostanie zjedzony doskonale przez Amerykanow chociaz takiej potrawy nie znaja a Ci co znaja to go nie lubia.
Tuesday, December 22, 2009 | Oblakany
• Panie Pisarczyku zapomnialem podstawowej rzeczy skomentowac. Chodzi o przeczytanie tej wartosci ustawy w postaci 2ooo stron. Musialo to Panu zajac czytanie kilku nocy. Proponuje przetlumaczenie tego wszystkiego na stronie przez Pana aby czytelnik nie byl taki pusty i bezwiedny i musial wczytywac sie na wiare tylko w wysokiej jakosci Panskiej mysli pod znakiem "g".
Tuesday, December 22, 2009 | Oblakany
• No i odezwala sie polonijna lewica, ktora ma tylko jeden argument w reku. Autor jest be. I to tylko dlatego, że napisał kilka zdań prawdy na temat ustawy. faktem bowiem jest, że dokonano żenujących targów, prawda jest, że mialo miejsce niecne kupowanie glosow za panstwowe pieniadze. Lewica zawsze potrafi wydawać wyłącznie nie swoje pieniądze. Prawda i fakty nie mają znaczenia, wazne jest, aby szerzyc swoje socjalistyczne idee.
Wednesday, December 23, 2009 | Joasia
• Panie Kaziu, to nie tylko Fox News informowaly o kupowaniu glosow, ale czynily to wszystkie stacje telewizyjne, pisaly o tym wszystkie gazety. Jednak jak sie fakty nie podobaja tym gorzej dla faktow! Widac panowie lewacy, popieracie takie praktyki. Dla was to typowe!
Wednesday, December 23, 2009 | Mateusz
• Obama jest lewicowcem i komunista wiec postepuje tak jak oni i probuje przepchac cos za wszelka sile.A rarytasem w tym calym 2000 stronowym belkocie jest malenka wstawka/notatka,ze po zatwierdzeniu obecnego planu przyszle pokolenia nie moga juz nic w tej kwesti zmienic.Po prostu wykute w kamieniu na zawsze przykazanie o ubezpieczeniach zdrowotnych.P.Jarmakowski ma calkowita racje i widzi konia jaki jest. Komuna wszedzie postepuje tak samo,patrz traktat UE,zatwierdzony,podpisany bez czytania. Ten bigos dla obywateli to na pewno nie bedzie mysliwski lecz komunistyczny.Wesolych Swiat Bozego Narodzenia i wiele dobra w Nowym Roku WSZYSTKIM zycze.
Wednesday, December 23, 2009 | jurko
• W wielu sportach, m.in. w skokach narciarskich, przy ocenie zawodników - odrzuca sie dwie skarajne oceny- najwyższą i najniższą. Po to aby ocena była w miarę obiektywana. Wasze oceny dotyczące tej reformy są wyjątkowo skrajne i nieobiektywne, że nawet nie warto ich czytać. To nie są nawet oceny, tylko wyrazy agresji - tych prawych na lewych i odwrotnie. Każdy obywatel powinien mieć dostęp - oczywiscie na poziomie elementarnym - do szkolnictwa i opieki zdrowotnej. W USA 34 milony ludzi w przypadku choroby ma prosty wybór- umrzeć, albo zbankrutować po kontakcie z lekarzem czy szpitalem. Jeżeli ktoś uważa, że to jest OK - jego sprawa. Z tej reformy zrobiono sprawę polityczną, a zaczęło się od histerii GOP na spotkaniach , gdzie ludzi straszono i odwracano od problemu. Demokraci także zrobili z tego sprawę polityczną. I mamy ten bigos. Najzabawniejsze jest to, że żaden z Was nie przeczytał nawet 5 stron tego projektu, ale wszyscy są jego świetnymi znawcami.
Wednesday, December 23, 2009 | West
• Panie West, przeczytalam i to calkiem sporo z tego projektu. Tak, jak ktos tu napisal z tego 2000 stronicowego belkotu. Trudno wyobrazic sobie gorzej napisany tekst ustawy. Przypuszczam, ze powstanie z tego gigantyczny balagan, a wiele zalezec bedzie od interpretacji urzedasow, Zgadzam sie, ze reforma jest konieczna. To jednak nie znaczy, ze trzeba robic reforme na kolanie, w pospiechu, jakby za kilka dni mial nastapic koniec swiata.
Wednesday, December 23, 2009 | Joasia
• Reforma nie jest robiona w pospiechu. Po drugie - musimy cos zmienic, aby zobaczyc, jak to bedzie dzialalo w praktyce. Potem bedziemy to usprawniac. Zaden projekt nie zadowili wszystkich. Ty, przykladowo, nie mozesz juz sie zgodzic z Westem, a ludzi sa miliony. Trzeba powiedzic tak, aby cos ruszylo.
Wednesday, December 23, 2009 | czytajacy
• To jest rewelacja! Trzeba zrobic cos, zeby potem poprawiac! Podobnej glupoty dawno nie czytalam. Czy nie lepiej robic od razu z sensem? A jezeli ta reforma nie jest opracowywana w pospiechu, to ja nie wiem co to jest pospiech. Senat chyba nigdy nie glosowal tak waznej ustawy w wigilie, tylko po to, zeby zaspokoic czyjes ambicje polityczne.
Wednesday, December 23, 2009 | Joasia
• To co sie dzieje, to przeniesienie chicagowskich standardow Partii Demokratycznej do Waszyngtonu. Obama obiecywal transparentnosc, tymczasem w procesie uchwalania ustawy transparentnosci nie ma za grosz. jedno wielkie oszustwo, typowe dla demokratow z Chicago.
Wednesday, December 23, 2009 | Tadeusz
• Do Joasi: wiele rzeczy nie czytalas, moje dziecko.
Wednesday, December 23, 2009 | czytajacy
• To ciekawe, ze zwolennicy ustawy jedynie argumentuja ad personam. Jestes glupia, nie czytalas, nie wiesz, naucz sie! To swiadczy o braku argumentow!
Wednesday, December 23, 2009 | Joasia
• Trudno im sie dziwic jesli Joasi argumenty to: ustawa robiona w pospiechu - ustawa zdrowotna byla omawiana juz od ponad 20 lat ale dzieki republikanom nigdy do tego nie doszlo. Argument Joasi: czytalam troszke i nic nie rozumiem - przeczytaj calosc i jak czegos nie rozumiesz to zapytaj. Argument Joasi: atakuja mnie personalnie bo ja nie mam argumentow - nic dziwnego. A do Jurka, ktory twierdzi, ze prezydent jest lewicowym komunistom - sprawdz najpierw co to jest komunizm, a nie powtarzaj za idiotami bezsensowne epitety. Wesolych Swiat dla wszystkich.
Wednesday, December 23, 2009 | Joanna
• Wrzawa pokrzywdzonych Republikanow protektorow dotacji dla siebie od firm ubezpieczyniowych jest pelna niepotwierdzonych falszywych danych o zmianach ktore maja nastapic. Przez lata Republikanie doprowadzili do tego ze 40 milionow amerykanow w ogole niema i nie stac ich na ubezpieczenie zdrowotne. Zapobieganie przez wczesniejsze wykrywanie chorob u ubezpieczonych na dluzsza meta zaoszczedzi nam wszystkim podatnikom setki milionow $$$$$ i oczywiscie uratuje tez niektorym zycie. Republikanska Bushowska roczna wojna w Iraku i Afganistanie kosztuje podatnikow USA tyle co caly ten proponowany pakiet ubezpieczen zdrowotnych. Wiec o co ta wrzawa ???. Nadchodzi czas zeby czlowieka stawiac na pierwszym miejscu. Republikanska nieczulica, chytrosc i zachlatnosc obecnie traci swoja sile polityczna u przecietnego obywatela ktory jest dobity brakiem perspektywy pracy, bez ubezpieczenia i lada chwila tez moze straci dom lub swoje posiadlosci. Wesolych Swiat, w swieta zawsze sie zdarzaja cuda i jesli zostanie przeglosowany pakiet ubezpieczen zdrowotnych to trzeba to zaliczyc do swiatecznych cudow. Merry Christmas !!
Wednesday, December 23, 2009 | biedna myszka
• Nigdzie nie napisalam, ze nie zrozumialam, tego co czytalam. Zrozumialam, i to dobrze. DSlatego uwazam te ustawe za bezsensowna. Przeciwna jestem nakladaniu nowych podatkow, a ustawa zaklada dwa takie zobowiazania finansowe. Klamstwem jest takze twierdzenie Joanny, ze ustawe omawiano od 20 lat. Konkretny projekt omawiany jest od killku miesiecy i w efekcie balaganu jaki zaprowadzili demokraci mamy kilka roznych projektow. Zobaczymy, ktory bedzie w koncu obowiazywal. Jak zwykle u demokratow bywa przyjete zostana rozwiazania najgorsze. Jezeli zas popatrzec na wysokosc dotacji od firm farmaceutycznych, to demokraci wcale nie brali mniej od republikanow. Ale jak fakty ne pasuja, tym gorzej dla faktow! Typowe dla demagogow z Partii Demokratycznej.
Wednesday, December 23, 2009 | Joasia
• Do wszystkich obroncow Obamy mam pytanie. Czy uwazacie, ze to co uczyniono z senatorem Nelsonem, z tym jawnym przekupstwem jest pozytywne?
Wednesday, December 23, 2009 | Mateusz
• Kaziu,szkoda ze cie nie bylo.Mieli duzo pizzy, szkoda ze Cie nie bylo ma tych "pardach"
Wednesday, December 23, 2009 | Sulik
• Do Joasi. Naprawde wierzysz, ze domokraci brali od firm farmaceutycznych tyle samo lapowek co republikanie? A sam pomysl ustawy wyplynal od kogo, Joasiu? Od republikanow czy demokratow? Jak uwazasz? Poprzestanmy na razie na tym.
Wednesday, December 23, 2009 | czytajacy
• Sulik, najmocniej przepraszam za moja nieobecnosc na tych “pardach”, ale rodzinne sprawy sa dla mnie wazniejsze. Mam wrazenie, ze duzo nie stracilem, ale oczywiscie moge sie mylic. Wracajac do tej dyskusji tutaj musze przyznac, ze propaganda republikanska, podparta “faktami” z “Fix News” oraz niezawodnym panem Jarmakowskim ma sie ciagle dobrze I jak widze ma wplyw na niektorych. Zacznijmi od teabagger zwanym Joasia. Zgadzam sie z Toba, ze ta ustawa w obecnej formie jest niedoskonala, ja osobiscie uwazam, ze jest swietny prezent dla wielkich prywatnych ubezpieczalni, ktorych notowania gieldowe poszly strasznie w gore zaraz po wiadomosci o tym, ze ta ustawa nie bedzie zawierala publicznej opcji. Jak by nie bylo dostana oni ponad 40 milionow nowych klientow z ktorych wiekszosc to mlodzi ludzie I co za tym idzie zazwyczaj zdrowych I nie potrzebujacych opieki zdrowotnej w takim stopniu, jak starsi ludzie. Sa tez dobre strony, jak np. ubezpieczenie dla wszystkich, bez wzgledu na stan zdrowia (pre-existing condition) czy takie same oplaty bez wzgledu na wiek czy plec, nie bede wszystkiego wymienial bo przeciez Ty Joasiu to czytalas I zapewne wszystko to wiesz. Niestety kochana Joasiu nie masz zupelnie racji, jesli chodzi o to kto tutaj narobil balagan. Przypomnij Sobie kilka waznych faktow, o ktorych pisalem kilka miesiecy temu na tej stronie. Od samego poczatku republikanie byli przeciwni jakiejkolwiek reformie zdrowotnej I zawsze twierdzilem, ze nie warto tracic czasu I energi na to, aby ktoregokolwiek z nich przekonac do wspolpracy. Od samego poczatku zadaniem republikanow bylo zniszczenie reformy zdrowia, a ich argumenty o tym, ze oni posiadaja lepszy plan jakos nigdy nie znalazly sie “na tapecie”. Nalezy rowniez przypomniec tutaj, ze przez wiele lat Kongres byl pod panowaniem republikanskim I jakos nigdy sprawa opieki zdrowotnej nigdy nie byla omawiana. Przypominaja mi sie te wiece organizowane przez “Fix News” I sponsorowane przez wielkie korporacje w ktorych uczestniczylo wielu ludzi starszych ludzi, ktorzy otrzymuja panstwowe ubezpieczenie zdrowotne z transparentami w reku z napisem: My nie chcemy panstwowego ubezpieczenia (sic!). Moim skromnym zdaniem nalezaloby zapomniec nawet o tak zwanych “Blue Dogs”, bo ta wspolpraca doprowadza jedynie do okrajania I tak juz slabiutkiego planu zdrowotnego. I jesli chodzi o zmiany, ktore bedzie mozna pozniej wprowadzic do tej ustawy to jestem za tym jak najbardziej, bo nic nie jest doskonale. Dla przypomnienia podam, ze wprowadzono 27 poprawek do konstytucji, ktora wielu uwaza za rzecz doskonala. To sie nazywa, droga Joasiu progress I chcialbym Tobie przypomniec, ze jedna z tych poprawek gwarantuje kobietom prawo do glosowania. I jest niestety prawda, ze polityka w Washingtonie rzadzi pieniadz I co za tym idzie szary czlowiek ma coraz mniej do powiedzenia na jakikolwiek temat. Pozdrawiam I zycze Wszystkim Wesolych Swiat.
Wednesday, December 23, 2009 | Kaziu
• Ustawa budzi watpliwosci natury prawnej. Dlaczego klienci Medicare w Nebrasce, ale takze na Florydzie beda traktowani inaczej niz w innych czesciach kraju! To skandal, typowe kupowanie glosow, polityka w nagorszym, chicagowskim stylu! Wstyd Demokraci! Oczywiscie obroncy ustawy jak Kaziu, tych faktow nie widza, a jak cos sie na ten temat powie, to jestes agentem Fox News. Hipokryci!
Wednesday, December 23, 2009 | Joasia
• Bardzo dobre pytanie Joasiu: "Dlaczego klienci Medicare w Nebrasce, ale takze na Florydzie beda traktowani inaczej niz w innych czesciach kraju!". W najprostszy sposob mozna to samo pytanie zadac Gubernatorom tych stanow. Smiem zauwazyc, ze Gubernatorzy tych stanow sa republikanami...takze powodzenia. Pozdrawiam.
Thursday, December 24, 2009 | Kaziu
• No i sie stalo, Senat przepchal reforme. Nalezy oczywiscie zaznaczyc, ze rebulikanie, jak jeden maz glosowali za "nie", co bylo do przewidzenia. Pozdrawiam.
Thursday, December 24, 2009 | Kaziu
• Tak, stalo to co powinno juz dawno sie stac, przeglosowany swiateczny cud reformy ubezpieczen zdrowotnych nie jest perfekcyjny ale gdzies zaczac nalezalo, fundament wybito a teraz nalezy na nim zbudowac pakiety ubepieczeniowe ktore beda w miare korzystne dla wszystkich obywateli, perfekcji niema w niczym i wtym przypadku tez nie bedzie, zawsze beda jedni zadowoleni a drudzy pokrzywdzeni, niestety takie jest zycie. Wesolych Swiat.
Thursday, December 24, 2009 | biedna myszka
• Teraz zaczna sie ataki republikanow i straszenie smiercia, Palin juz wczoraj zaczela rozsiewac klamstwa na facebook.
Thursday, December 24, 2009 | Mariusz
• Firmy ubezpieczeniowe mają się świetnie, bo zrobiły "deal-e" z demokratami, a ich akcje w ostatnim czasie mocno poszły do góry. np. Wellpoint (WLP), Humana (HUM), United Health (UNH), Aetna. Nelson z Nebraski zrobił "deal" dla swojego stanu, że będzie on dostawał dofinansowanie do Medicaid w nieskończoność, dlatego głosował za. Senator Mary Landrieu dostała dofinansowanie 300 milionów dolarów do systemu medicare Luizjany, Alabama kongresman Parke Griffith zmienil afiliację z demokratycznej na republikańską, bo nie może znieś faktu, że jego była partia wprowadza ustawę , która jest zła dla kraju. CBO wysłał list do senatorów w sobotę, informujący ich o tym, że zaniżył koszt tego planu zdrowotnego o 500 miliardów dolarów. Czyli plan ten nie zminiejszy deficytu budżetowefo o 130 miliardów dolarów w ciągu nasępnych 10-ciu lat, ale go zwiekszy o 370 miliardów dolarów. No cóż "deal-e" zostały porobione, a bulić będziemy znowu my - podatnicy. Gratulacje, mam nadzieję, że ci którzy chcieli reformy zdrwotnej, dostali to co chcieli. Wesołych Świąt i dosiego roku!
Thursday, December 24, 2009 | Diann
• Diann jest typowa postacia, glosujaca przeciwko sobie. Pewnie tez uwazasz, ze okupacja w Iraku byla spowodowana przez demokratow? Deregulacja systemu finansowego tez. I tak dalej. To tak jak w Kansas, jednym z najbiedniejszych stanow, ludzie stali sie przez ostatnie lata republikanscy i bardziej konserwatywni. Podobnie inne, biedne stany. Przeciez wszyscy republikanie glosowali przeciwko tej ustawie. Naprawde, ten fakt do ciebie nie dotarl? Nic ci ta informacja nie mowi o republikanach? Nie masz jakiegos ogolnego wniosku? Czy naprawde uwazasz, tak jak ludzie w Kansas, ze republikanie glosowali przeciwko ustawie, w trosce o takich ludzi jak ty? Chlopie, moze nowy rok przyniesie ci jakas poprawe w logicznym mysleniu.
Thursday, December 24, 2009 | czytajacy
• W Europie mówi się o dewaluacji euro, bo wszytkie socjalistyczne "członki" EU mają ogromne ilości długów, które stały się długami strukturalnymi. Tzn. kasa została wydana na idiotyczne programy socjalne, a nie zainwestowana w coś, co przyniesie profit w przyszłości. Dewaluacja waluty nie zaszkodzi bardzo bogatym, bo maja oni "real assets", czyli budynki, ziemię a teraz kupują złoto. Natomiast ci co nie mają nic, stracą w ten sposób proporcjonalne do dewaluacji waluty i bardzo obniży im się standard życia. No coż, ale zawsze można wyciągnąć rękę do rządu i pożebrać.
Thursday, December 24, 2009 | przemyśl to...
• Nikt nie jest wolny od problemow. W Europie moze i mowi sie o klopotach, ale Europa daje sobie znacznie lepiej rade niz USA. Europejskie programy opieki zdrowotnej funkcjonuja znacznie lepiej niz amerykanskie. Tutaj, jak tracisz pprace, tracisz wszystko, majatek, dom, ubezpieczenie itd. W Europie nie. System zabezpieczen spolecznych - to Europa. Ulgi dla zamoznych - to USA
Thursday, December 24, 2009 | czytajacy
• Ciekawe jak teraz Izba i Senat stworza wspolna wersje, skoro oba projekty sa sprzeczne w kilku podstawowych sprawach jak oslawiona "opcja publiczna". Dla Hipokrytow z partii demokratycznej to jednak nie ma znaczenia, byle tylko przepchnac byle co. To najgorszy prezent dla Amerykanow jaki mozna bylo sobie wyobrazic.
Thursday, December 24, 2009 | Joasia
• Joasiu, przestan plakac staro bigotko i zacznij smazyc karpia.
Thursday, December 24, 2009 | Mariola
• Do Marioli! Stara bigotka nie jestem, karpia nie smaze, bo nie znosze tej ryby!
Thursday, December 24, 2009 | Joasia
• Joasia, nie daj sie tej bandzie lewakow i skorumpowanych chicagowskich demokratow!
Thursday, December 24, 2009 | Mateusz
• Zycze Wszystkim Wesolych Swiat w nowym Socjalistycznym Zwiazku Stanow Ameryki
Thursday, December 24, 2009 | Wojtek
• Jarmakowski ma racje piszac: " Najtrudniej w całej sprawie zrozumieć pośpiech. Choć nikt nikogo nie gonił prowadzono wręcz dziki wyścig z czasem ". To w koncu drugie miejsce jesli chodzi o czas debaty w histori amerykanskiego senatu - tylko 25 dni. Najdluzej debatowana ustawa w histori senatu, byla debata na temat uczestnictwa USA w pierwszej wojnie swiatowej.
Friday, December 25, 2009 | Janek
• Ocziwiscie to byla metafora. Chcialem pokazac jak Jarmakowski klamie.
Friday, December 25, 2009 | Janek
• Jarmakowski nie ma telefonu komorkowego , samochodu. Po co ten pospiech. Kupi sobie po zmartwychwstaniu w drugim zyciu, jest na to czas.
Friday, December 25, 2009 | Trybuna Ludu
• O Jarmakowskim dalej. I grosza przy dupie. Toz to prawdziwy kapitalizm. Dziad to i ubezpieczenie ma od zony. to dzisaiaj w modzie.
Friday, December 25, 2009 | Trybuna Ludu
• Bracia i siostry nalezacy do tea party laczcie sie! Nasza opozycja do faszystowsko-komunistyczno-soclalistycznej ustawy o opiece zdrowia powinna byc zauwazona. Zbiezmy sie razem w obronie naszych praw i wolnosci zanim nie bedzie za pozno. Nie mozemy dopuscic do tego, aby kazdy mial dostep do opieki lekarskiej! Nie mozemy dopuscic do tego, zeby CEOs wielkich prywatnych ubezpieczalni zdrowotnych przestali zarabiac miliony dolarow rocznie. Wyobrazcie sobie co by moglo sie stac, gdyby nasi CEOs nie mogli sobie pozwolic na nastepny dom letniskowy warty kilka milionow dolarow czy nastepny jacht motorowy warty kilka milionow dolarow. Wyobrazcie sobie Swieta bez nastepnego Porshe czy Mercedesa. Dzieki tej ustawie dzieci naszych CEOs nie dostana wymarzonego trojkolowca czy nowej 80 calowej plazmy. Czy mozecie sobie wyobrazic niezadowolenie ze zamiast 80 calowej plazmy dzieci dostana tylko 60 calowa plazme? My Bracia i Siostry nie mozemy dopuscic do takiego stanu rzeczy, to jest niedopuszczalne i powinno byc nazywane faszyzmem. My ciezko pracujacy ludzie nie mozemy dopuscic do tego, aby nam dostarczano opieke zdrowotna. Wyobrazcie sobie, ze dzieki tej ustawie nasz pobyt w szpitalu bedzie oplacony i kazdy bedzie sobie mogl na to pozwolic. Wyobrazcie sobie, ze dzieki tej ustawie nikt z was nie straci domu i oszczednosci w banku, to przeciez jest niedopuszczalne! My czlonkowie parti republikanskiej i tea parti zadamy powrotu do feudalizmu i tym samym zadamy zniesienia wszelkich socjalnych programow dla ludzi. Zbierzmy sie razem i zaprotestujmy przeciwko samym sobie i naszych potrzeb. Zbiorka 26 grudnia 2009 o 5 rano na rogu Belmont i Harlem, Chicago.
Friday, December 25, 2009 | Tea Party
• Jak zwykle polonijna komuna moze tylko ad personam.na to tylko ja stac. Kretyni i palanci. Inaczej wpisow nijakiego Trybuny Ludu potraktowac nie sposob. Pseudo zreszta pasuje to propagandy w stylu Urbana. Droga Trybuno, pomylilas epoki, trzeba bylo z Urbanem w stanie wojennym ludzi przekonywac.
Friday, December 25, 2009 | Teresa
• Czytajac wpisy do calkiem sensownego artykuly mozna wyciagnac tylko jeden wniosek, a mianowicie taki, ze Polonia w Chicago lo myslacy inaczej. To nic odkrywczego, wiadomo to od dawna.
Friday, December 25, 2009 | Tadeusz
• Czytajac niektore komentarze widac, ze w Chicago istnieje grupa skorumpowanych Polakow odnoszacych korzysci z powiazan z Demokratami. Pelnia rozmaite raczej malow azne funkcje i pilnuja, zeby nikt im tego swiata nie zburzyl, zeby ich sluchano. Na przyklad w programach radiowych wystepuja rozmaici reprezentaci organizacji szermujacych lewackimi haslami, popieraja jakies paranoiczne projekty bylego terrorysty Guitiereza i opowiadaja inne rozmaite brednie. Mysle, ze to oni dokonuja rozmaitych wpisow. Na przyklad taki Janek piszacy o tym jak to dlugo trwala debara! Pan Janek klamie i zapomnial dodac, ze Senat uchwalal ustawe w wigilie po raz pierwszy od 1895 roku. Zapomnial takze dodac, ze niektortzy ustawodawcy pelnego tekstu ustawy nie dostali do czasu glosowania, a mimo to glosowali! Takich jaj to dawno nie bylo!
Friday, December 25, 2009 | Ireneusz
• Krotko mowiac, obawiam sie zeby po przeglosowaniu ustawy nie nastapilo polonijne pospolite ruszenie w tych glowach wspierajacych rasizm. Jaemakowski jak napisala Trybuna nie ma grosza przy d..pie. to moze chociaz ma pol grosza. Szkoda aby dokladnie zrujnowac czlowieka i zabrac mu reszte czyli te pol na pokrycie ustawy. Aby portal ten nie musial tez pokryc kosztow leczenia spolecznosci amerykanskiej. Aby dyrekcja Akcji dla Polski nie popelnila samobojstw we wlasnym gronie przy placeniu za uslugi medyczne. Panie Preezydencie Obama, czemu doprowadza pan kraj do pelnego realnego socjalizmu. Obudzmy sie Polacy kapitalisci z republikanskim rodowodem. Nie bojmy sie wylamac pazurow demokratom z rodowodem socjalistyczno-komunistycznym. Bronmy sie przed drugim Grunwaldem aby lewactwo nie napisalo nam w historii, ze przegralismy ta bitwe. Zacieklosc partii demokratycznej pokonajmy spokojem, rozwaga i stworzmy taki system aby jeszcze w tym rokuwybrac na fotel prezydencki Pania sare palin a Pania Dzoasie na vice tego taboretu. A PANU jARMAKOWSKIEMU ZYCZE W NOWYM rOKU W ABYW JEGO NOWO OBSTALOWANEJ SZCZECE WYROSLY ZEBY MADROSCI.
Friday, December 25, 2009 | UKRYTE LEWUSY
• A co kopniety Ukryty Lewusie ustawa zdrowotna ma do rasizmu? Chyba kon cie dobrze w glowe kopnal. Kompletnie ci pewnie z powodu swiatecznego przejedzenia odjebalo.
Friday, December 25, 2009 | Ukryty prawus
• Dobry, spokojnie napisany tekst, opisujacy jak doszlo do uchwalenia ustawy. Krytycy nie podwazyli zadnego argumentu, przekonuja tylko, ze ustawa musi byc, gdyz to dobre dla ludu, nawet dla Jarmakowskiego. Bronia ustawy, choc nie wiadomo jaka ona ostatecznie bedzie, gdyz jak pisze autor wersje izby i Senatu znaczaco sie roznia. W wielu komentarzach widac linie partyjna. Poniewaz nie podobaja im sie fakty, chcieliby aby klaskac nie zastanawiajac sie dlaczego, krytykuja autora, nie specjalnie wiadomo za co. Glownie za to, ze rzeczywistosc wyglada nie takl jakby sobie tego wymarzyli. Dosc to ponure. Sporo takze politycznej naiwnosci i co typowe dla nas pospolitego chamstwa.
Friday, December 25, 2009 | Mateusz
• Ja wam muwie te lewoskie huje rospierdolom ten kraj.oni nie wiedza ze obama to komunista i muzyn.Zoden kraj na swiecie nie jost taki jak us.My sie musimy tszymac razem i nie pozwolic lewicom zmieniac nic.Jak to pszejdzie kozdy muzyn bedzie miol lekaza.Ja mam swojom firme i jezdem kontroktor i nie chce tych hujuw.musimy sie zjednoczyc pszeciwko komunistom.JeJezdem z Krakowa awy?
Friday, December 25, 2009 | Janusz
• Janusz puknij sie w lepetyne, z Toba trzymac sie nie sposob.
Friday, December 25, 2009 | Mateusz
• No wlasnie wybielency ze wschodu, poganscy katolicy. Wreszcie nastal czas sprawiedliwoci abyscie sie czegos nauczyli od czarnej czy innego koloru spolecznosci, To Wy biali stworzyliscie obozy koncentracyjne z nie nawisci kierujac sie religia w mysl uswietnienia bialej rasy. To Wy cymbaly wschodnie najbardziej odznaczacie sie od ludzi cywiliziwanych. To Was mozna spotkac prawie tylko w skorach i kozuchac, chodzacych ja zwierzeta na pastwisku, To tylko Was wschodnie polusy widac w szpilkach i dzinasach. Ten z Krakowa to Krakow 90 czyli 90 kilometrow od Krakowa. Pochwalcie sie jeszcze lepszym jezykiem. To glupi Pan dal Wam szlachectwo i spusccil Was z postronka. Zalozcie w swoim gettcie nowa Ameryke taka jak udalo sie to Kaczynskim we wschodniej Polsce. Dolozcie sobie wieceju patriotyzmu od nich i od Rydzyka.Brawo biali wariaci., Do roboty. Zamordujcie ta ustawe a Jarmakowskiemu dajcie na szyje rozaniec.
Saturday, December 26, 2009 | Trybuna ludu
• Nie wiem o co te spory i okrzyki, ustawa jest taka, że ubezpieczenie zdrowotne będzie dla wszystkich, będzie też obowązkowe, nie wiadomo czy jest to zgodne z konstytucją US. Może znajdzie sie jakiś bystry adwokat, który wytoczy proces sądowy tej utawie o jej nie konstytucyjność. Ci co mają "pre-existing condition" nie będa wykluczeni z możliwości zakupienia ubezpieczenia, ale bedą zmuszeni zapłacic za nie trzy razy więcej, bo będa musieli, tak jak wszyscy inni, mieć ubezpieczenie. Firmy ubezpieczeniowe mają się świetnie, bo jak wszyscy będą musili płacić, to zawsze więcej pieniędzy, a na serwisie, po nowych wytycznych rządowych, zawsze można uszczknąć. Medicare straci 500 milionow dolarów rocznie, więc wszyscy starsi obywatele stracą. Cała reforma będzie prawdopodobnie 3x drozsza niż to przewiduje kosztorys, bo na to wskazuje historia dysponowania pieniędzmi przez rząd. Za to zapłacą ja zwykle podatnicy, którzy jeszcze pracują, bo przy takim bezrobociu jak obecnie i takich wydatkach, trzeba będzie dodrukowywać pieniędzy, bo Chiny mogą przestać chcieć nabywać nasze obligacje rządowe. Inflacja jak ta lala, na tym zawsze traci najuboższy. Generalnie jesteśmy w punkcie wyjścia.
Saturday, December 26, 2009 | przemyśl to...
• Trybuna Ludu najadla sie pewnie w swieta za duzo i zaszkodzilo nie tylko na zoladek, ale i na glowe.
Saturday, December 26, 2009 | Mateusz
• Temat dotyczacy tego artykulu zjechal z torow, bardzo szkoda ze nie mozna obiektywnie podyskutowac czytajac poglady innych. Polemika powinna polegac natym ze opinie innych nalezy uszanowac nie muszac sie znimi zgadzac. Nie nalezy zaraz za noz lapac lub pociag wykolejac a tym bardziej napastliwie obrazac tych co widza pewne sprawy inaczej.
Saturday, December 26, 2009 | biedna myszka
• Problem w tym, ze nie wiadomo jak bedzie ta reforma wygladala, bo teraz dwie ustawy trzeba cudownie przemienic w jedna. Trzeba dojsc do porozumienia z tak zwana "opcja publiczna" wykreslowna przez Senat. Reforma bez opcji publicznej jest do kitu, nic nie warta, zrobiona pod firmy ubezpieczeniowe. Przypuszczam, ze raczej Izba zmuszana bedzie do przyjecia wersji senackiej, a Senat zepsol te reforme do konca.
Saturday, December 26, 2009 | Ireneusz
• Biedna Myszka ma racje! Oraz Ireneusz tez. Obecnie wszystko zalezy od komisji, ktora ma stworzyc jeden projekt ustawy. Do jego przeglosowania potrzeba jest juz zwykla wiekszosc glosow w Senacie i 218 glosow w Izbie. Zgadzam sie, ze opcja publiczna pewnie wypadnie, czyli caly projekt bedzie guzik warty, bo bez opcji publicznej mamy do czynienia z pseudoferorma.
Saturday, December 26, 2009 | Krzysztof
• Dzieci Pana Boga. Nie ustawa ta nie jest zgodna z konstytucja. Natomist jest zgodna z Talmudem Bibia Swieta, dzielami Marksa i Endelsa. Nawet jest zgodna z ksiazeczka zeglarska, przepisem do robirnia kielbasy oraz przepisem do robienia dzieci. Nawet jazsnowidzacy Jarmakowski moze to potwierdzic.
Saturday, December 26, 2009 | Trybuna Ludu
• Tacy ludzie jak Trybuna Ludu zaśmiecają każdą internetową dyskusje. Pokazuja jedynie, że maja problem ze swoja psychiką.
Saturday, December 26, 2009 | Monika
• reforma zdrowia od poczatku toczy sie w swiecie mitow. Jeden z nich, to taki, ze opieka medyczna w USA jest najlepsza na swiecie. To bzdura, gdy popatrzmy na przeietna dlugosc zycia. Ameryka jest daleko, daleko, podobnie jesli chodzi o umieralnosc niemowlakow. Wykonuje sie tutaj mnostwo niepotrzebnych zabiegow, a zarobki lekarzy sa nienaturalnie wysokie. Koszty opieki sa nieproporcjonalnie wysokie w stosunku do otrzymywanych swiadczen. Problem w tym, ze reforma nie zalatwia zadnego z tych problemow, nie tworzy zadnego stadradu obowiazujacego w dziedzinie opieki medycznej. Jedynie co czyni, to zmusza ludzi do wykupienia ubezpieczenia medycznego u prywatnego ubezpieczyciela. Senacka wersja ustawy mnostwo miejsca poswieca finansowaniu, nalozeniu dodatkowych podatkow itd. Podstawowy problem nie zostal jednak dotkniety. Dlatego sadze, ze reforma ta jest w obecnej formie niewiele warta. Dodatkowo jej koszta, o czym juz informnuje kongresowe Biuro Budżetowe będą o około 500 miliardów wyższe niż zakładano. Reforma jest potrzebna w USA, jednak jezeli ma to byc ustawa tak zla jak ta wypracowana w Senacie, to lepiej zeby przepadla. Niestety tak sie nie stanie, uchwalona zostanie koslawa, bule jaka utawa. To juz wiadomo.
Saturday, December 26, 2009 | Janusz Strzelecki
• Taraz Pani Moniko pani wypalila. Jest Pani przeciwko wszystkim sprzataczom. Moja narzeczona Monika jest tym stwierdzeniem sparalizowana. Pani chce jej pozbawic pracy. A co cala Polonia bedzie robila, zamiast spratania. Przeciez nie wszyscy moga sie zajac opracowaniem nowej ustawy. Nie wszyscy sa tacy madrzy za wyjatkiem tych co sie zajmuja reforma i poprawianiem Ameryki. Byl tu taki jeden ze zwiazku unijnego sprzataczy, ktorego nawet w parku na Cumberland zastrzelili. Nie Pani uwaza to temat niebezpieczny.
Saturday, December 26, 2009 | Trybuna ludu
• Święta spędzam u rodziny w małym miasteczku z dala od Chicago. Właśnie byłam zobaczyć miejskie zebranie przeciwko reformie zdrowia. Tutaj nikt nie ma wątpliwosci, ze ta reforma jest zła. Cenę za to zapłacą demokraci w listopadzie w czasie wyborów. A czy Obama pomógł im? Właśnie jeden z nielicznych okolicznych zakładów przeniesiono do Azji, a Obama tyle mowil o ochronie miejsc pracy. W Chicago nie widać kryzysu tak wyraźnie, jak tutaj w małych miasteczkach środkowych stanów. Czy Obama zrobił cokolwek dla poprawy sytacji? I za co kupią ubezpieczenie, Ci, których zwolniono z pracy? Zafunduje im rząd tak? Wielu z tych ludzi będzie wolało zaplacic karę niż przyjac pomoc od administracji Obamy. To dumni ludzie i nie lubią jak im się cokolwiek nakazuje. To jest prawdziwa, dumna Ameryka. Lubie tutaj wracac chocby na kilka dni, na świeta.
Saturday, December 26, 2009 | Joasia
• Ludzie sa przeciwni reformie, z tego samego powodu, co ty - ze strachu. Jak wprowadzano social security w 1935 roku, to takie panienki jak ty, ktore malo czytaja, ale lubia halasowac, piszczaly, ze przychodzi komunizm, ze koniec Ameryki itd. Daj se w gardlo Joaska. Juz mozna.
Saturday, December 26, 2009 | Patagonia
• Joaska dij nawet w krok w kilku naraz. Nie zdychaj zzazdrosci do Kaski.
Saturday, December 26, 2009 | Perla w koronie
• Niestety jeszcze przed Sylwestrem wracam do Chicago, a wasze ostatnie wpisy typowe dla zarozumialego lewactwa. ktore wie jak zbawic swiat. Patagonia, kaziu i inni nie będa tego finansowac, bo pewnie groszem nie smierdza. Zaplaca inni. I to wy kochacie, wydawac nie swoje pieniadze.
Saturday, December 26, 2009 | Joasia
• Podobno Nancy Pelosi ma naciskac na swoich kolegow demokratow w Izbie, aby sie nie opierali i przyjeli senacka wersje ustawy. Plotki powtarzane przez telewizje glosza, ze w ostatecznym projekcie zabraknie opcji publicznej. Niejasna bedzie takze kwestia limitow cen na ubezpieczenia oferowane przez kompanie prywatne. Wyjdzie więc wielka hucpa.
Saturday, December 26, 2009 | Stanislaw
• Medyczny pakiet ubezpieczeniowy dla wszystkich obywateli powinien byc normalka w cywilizacjnych kraju za ktory uwaza sie USA. Za wszystko co wiaze sie z dzialalnoscia rzadu tak czy inaczej to placa podatnicy, jedni wiecej drudzy mniej, partie sa od tego zeby dyskutowac i pieniazki nazbierane przez rzad od podatnikow rozparcelowac jak najbardziej korzystniej po mysli swojego ugrupowania partyjnego. Kongresmani i Senatorowie z kazdej partii marnuja miliony na tak zwane projekty zachcianek dla swoich dystryktow i stanow ktore sa zbedne i ogolnie spoleczenstwu nie sluza. To ze USA niema do tej pory dobrego zdrowotnego systemu ubezpieczeniowego dla wszystkich obywateli to swiadczy tylko otym ze czlowiek przestaje sie liczyc, wazniejsze sa inne sprawy.
Sunday, December 27, 2009 | biedna myszka
• Brak ubezpieczenia w USA w dalszym ciagu swiadczy o dzikosci tego kraju. Nawet nie tylko. O nedzy intelektualnej kongresu i senatu. Wiecej znaczy posiadanie pistoletu czy karabinu w domu niz ubezpieczenie. Polacy sa jakby wtornym wyposazeniem tego incydentu. Potrafia glosowac przeciwko sobie, taka rasa. Aby sie przyporzadkowac innym nacjom sa w stanie sie zastrzelic jak muzulmanie. Potrafia pracowac w pokorze dla Niemca, Amerykanina, Ruskiego czy Zyda z tanie pieniadze. Dla swojego polskiego pracodawcy sa najczesciej wrogami choc placi im lepiej. Dlatego dopoki nie naucza sie demokracji najlepiej im zyc bedzie sie pod butem. Potem moga swietowac przy po latach przy humnach jak ich maltretowano. To radzaj patryjotyzmu tego wiekszego i lepszxego od drugich gorzych. Jak mawial Walesa mozna byc za a nawet przeciw. Ale u Polakow mazna byc nawet w bok i do tylu rowniez.
Sunday, December 27, 2009 | Oblakany
• Zgadzam sie z ostatnimi wpisami. Wszedzie na swiecie przestraszeni ludzie glosuja przeciwko sobie. Pamietacie, jaka silna byla opozycja w Polsce przed przystapieniem do UNII? Mielismy sie stac obywatelami 3 kategorii, nasze corki mialy pracowac w burdelach niemieckich, mieli nas wykupywac itd. Strach to wielka pomoc w manipulowaniu tlumow, zwlaszcza ludzi prostych i niewyksztalconych. Sliwka tutaj tez oglupiala ludzi straszac co to bedzie jak Polska wstapi do Unii. Teraz zamknela buzie.
Sunday, December 27, 2009 | czytajacy
• Proponuję aby Ci co tak głośno nadają na system w USA zapoznali się dobrze z Deklaracją Niepodległości, a polską, komunistyczną mentalność odstawili na półkę. Czy wy ludzie nie rozumiecie, że ten kraj zbudowany jest na innych pryncypiach i buntowanie się przeciwko rządowi i legislaturze jest tu ok., jeśli stają się one zbyt opresyjne.
Sunday, December 27, 2009 | Ojcowie Deklaracji Niepodległości...
• Czytam osttanie wpisy i oczom nie wierze. Smiesza mnie ludzie, ktorzy pisza o dzikosci Ameryki. Niech wsiadaja do sa,olotu i jada na Kube, gdzie pewnie dzikosci nie ma i kroluje socjalizm. Co to znaczy ludzie glosuja przeciwko sobie. Znaczy, ze koniecznosc oddawania glosu na konkretne ugrupowanie polityczne zalezy od przynaleznosci do danej grupy spolecznej, ze ludzie nie maja prawa do wlasnych przekonan? Toz to czysty marksizm! Oblakany, biedna myszka i kilku innych wpisujacych prowadzi nic innego tylko komunistyczna propagande. Moze sami sobie z tego sprawy nie zdaja, ale tak w istocie jest. A gdzie prawo do posiadania wolnej woli, do decydowaniu o swoim losie?
Sunday, December 27, 2009 | Matador
• Kolego matadorze a moze dodam toreadorze. Moze miec Pan wolna wole. Roweru mialy nawet wolne trybko kiedy nie mozna bylo zachamowac. Panu proponuje do zabawy nawet wolne cipko.
Sunday, December 27, 2009 | Perla w koronie
• Perla, naisz jasniej, bo trudno zrozumiec o co tobie chodzi
Sunday, December 27, 2009 | Matador
• Metador z twoich kometarzy wynika ze twoje myslenie kreci sie tylko w zamknietym kole przeszlosci XX wieku, twoje nieomylne wartosci sa tylko tobie dobrze znane, albo ty je osobiscie nienawidzisz ??, albo zarozumiale je kochasz ??, a sa to: komunizm , marksizm, komunistyczna propaganda, oblakani, nawiedzeni, itd.. przepraszam ale tak to mozna interpetowac czytajac twoje komentarze, bo kazda inna opinie innych osob broniac swego myslenia z gory odrzucasz i atakujesz. Metador teraz jest juz XXI wiek i inna rzeczywistosc, przeszlosc nalezy upamietniac ale nie nalezy nia zyc, obecny wiek musimy dopiero tworzyc, wiec nalezy robic cos konkretnego dla ludzkosci zeby ludzkosc mogla przetrwac i godnie zyc, uwazam ze ubezpieczenie zdrowotne dla wszystkich obywateli USA to taki dobry poczatek.
Monday, December 28, 2009 | biedna myszka
• W imie dobra ludzkosci podniesione zostana podatki, co zapisano w projekcie ustawy, ludziom zabierze sie pieniadze, aby mogli godnie i bezpiecznmie zyc. Muszka, ty sie boj kota!
Monday, December 28, 2009 | Zwierzak
• odrazajacy , prawdziwie polski tekst , zero analizy , same inwektywy ---to pisal dziennikarz ??? czy polski psychol ???
Monday, December 28, 2009 | ZZZ
• Gdzie ty ZZZ spotkales inwektywy? Tobie sie jednak sporo pomieszalo. Twoj komentarz to typowy polski belkot, zreszta jak wiele innych wpisow.
Monday, December 28, 2009 | Marlena
• Marlena! Jak ktos nie zgadza sie z demokratami, to musi oberwac. Tak rozumuje spora czesc Polonii!
Monday, December 28, 2009 | Dobrze zorientowany
• Biedna myszka boi sie kota i ucieka do dziury, dosiego roku. Happy New Year !!!!.
Tuesday, December 29, 2009 | cisza
Wspomóż nasza działalnosć i fundusz Progress For Poland - Chase Bank # 793762493

