
Home
NewsOpinieAmerykaChicagoEkonomiaPoloniaSportKomunikatyGoracy tematRaport SpecjalnyHumorKulturain EnglishRozneWybory Multimedia
Galeria
Ogłoszenia
Listy ProgressForPoland.com w sprawie tzw. Komisji Smoleńskiej
Redakcja PFP|Tuesday, March 29, 2011
W drugim liście wyrażamy naszą opinię, iż powołanie takiej komisji nie ma sensu. Zwracamy także uwagę, iż akcja ta posiada wyłącznie polityczny charakter i stanowi element budowania poparcia dla opozycyjnej partii politycznej. List skierowany do Przewodniczącej Komisji Spraw Zagranicznych do wiadomości otrzymali także inni politycy.
Nasze wystąpienie wynika z przekonania, iż należało zająć stanowisko wobec prowadzonej z dużym rozmachem akcji pisania listów do Kongresu USA w sprawie powołania takiej komisji. Naszym zdaniem akcja ta nie ma sensu i szkodzi interesom Polski.
--
Archdiocese of Chicago
835 N. Rush St.,
Chicago, IL 60611-2030
Jego Eminencja
Kardynał Francis George
Z niepokojem i zakłopotniem obserwujemy widoczny od długiego czasu fakt włączania się polonijnego Kościoła katolickiego w akcję polityczną skierowaną przeciwko obecnemu rządowi Rzeczpospolitej Polskiej. Ostatnim przejawem takiej postawy jest uczestnictwo większości polonijnych parafii w politycznej akcji zbierania podpisów pod wnioskami domagającymi się powołania międzynarodowej komisji badającej przyczyny tragicznej w skutkach katastrofy polskiego samolotu rządowego z dnia 10 kwietnia 2010 roku.
Pragniemy zwrócić uwagę, że wyjaśnianiem przyczyn katastrofy zajmowały się upoważnione do tego organa Federacji Rosyjskiej oraz z Rzeczpospolitej Polskiej, które obecnie kończą swoją pracę. Akcja zmierzająca do powołania międzynarodowej komisji posiada czysto polityczny charakter. Stanowi ona wyraz braku zaufania do organów wyjaśniających przyczyny katastrofy, ma na cele podważenie wiarygodności ustaleń do jakich doszli specjaliści upoważnionych organów w Polsce oraz Rosji. Nie ma także żadnego sensu merytorycznego. Katastrofa polskiego samolotu wydarzyła się na terenie Federacji Rosyjskiej i ani Rosja ani Polska nie zabiegały o powołanie jakiejkolwiek międzynarodowej Komisji. Bez zgody tych dwóch krajów apele o stworzenie takiego ponadnarodowego ciała nie mają sensu, stanowią jedynie akt polityczny obliczony na organizowanie poparcia dla opozycyjnej partii Prawo i Sprawiedliwość.
Wyrażamy nasz głęboki niepokój, z faktu, iż Kościół katolicki w Chicago staje się miejscem prowadzenia takiej politycznej akcji. W kościołach polonijnych rozprowadzane są apele pod wnioskiem w tej sprawie. To działania popierane przez jedną określoną partię polityczną. Jesteśmy zaniepokojeni faktem, że Kościół poprzez uczestnictwo w tej akcji zajmuje tak zdecydowane stanowisko polityczne. Uważamy to za błąd. Jest to także sprzeczne z postępoaniem Kościoła katolickiego w Polsce, który ne zajmuje stanowiska w tej sprawie, jest to bowiem sprawa państwa i odpowiednich organów, a nie Kościoła, stanowiącego miejsce spotkań ludzi o różnych poglądach. Liczymy na interwencję Kurii w tej kwestii.
Piotr Dąbrowski
wydawca portalu ProgressforPoland.com
Andrzej Jarmakowski
redaktor naczelny.
--
Ileana Ros-Lehtinen
Przewodnicząca Komitetu Spraw Zagranicznych
Izby Reprezentantów
Washington, DC Office
2206 Rayburn H.O.B.
Washington, DC 20515-0918
Szanowna Pani!
Od pewnego czasu do Pani biura jak i zapewne biur innych ustawodwców napływają listy od wyborców polskiego pochodzenia zamieszkałych głównie w Chicago, domagających się powołania międzynarodowej komisji śledczej dla zbadania przyczyn katastrofy polskiego samolotu rządowego, który rozbił się 10 kwietnia 2010 roku niedaleko lotniska wojskowego w Smoleńsku. W katastrofie jak zapewne Pani Przewodniczącej wiadomo zginął prezydent Polski Lech Kaczyński wraz z małżonką i wielu innych wybitnych reprezentantów polskiego życia politycznego jak i dowódcy wojskowi.
Pragniemy zająć w tej sprawie odmienne stanowisko, gdyż uważamy, że akcja ta jest szkodliwa i może negatywnie wpływać na stosunki Stanów Zjednoczonych z Rzeczpospolitą Polską jak i Federacją Rosyjską. Jest pozbawiona podstaw merytorycznych, prawnych i stanowi jedynie odprysk walki politycznej toczonej przez główne partie polityczne w Polsce. Powołania takiej komisji domaga się jedna z partii opozycyjnych. Domaganie się powołania międzynarodowej komisji nie ma sensu z kilku podstawowych powodów:
1. Katastrofa 10 kwietnia wydarzyła się na terytorium Federacji Rosyjskiej. Ani Rosja, ani Polska nie podnosiły sprawy powołania takiej komisji. Bez zgody tych krajów, zwłaszcza Rosji jej praca nie byłaby w ogóle możliwa. Powołanie Komisji byłoby więc aktem bez znaczenia. Przyczyny katastrofy wyjaśniane są przez upoważnione do tego organy obu krajów. W Rosji swój raport ogłosiła już agencja badająca wypadki lotnicze. W jej działaniach akredytowani byli polscy specjaliści uczestniczacy we wszystkich pracach. Niezależnie od tego własne prace prowadzi polska Komisja pod przewodnictwem ministra spraw wewnętrznych Jerzego Millera, która zapowiada ogłoszenie swojego raportu za kilka tygodni. Prace przebiegają normalnie i nie ma żadnego powodu, aby podważać ich wiarygodność.
2. Polska jest sojusznkiem Stanów Zjednoczonych. Powołanie takiej międzynarodowej komisji byłoby wyrazem braku zaufania wobec sojuszniczego rządu. Ani dotychczasowe prace Komisji Millera jak i inne działania rządu Rzeczypospolitej Polskiej nie stawarzają żadnego powodu do wyrażania takiego braku zaufania, zwłaszcza, że jak deklarują władze obu krajów odpowiednie organa dobrze ze sobą współpracują, czego dowodem była wizyta w lutym br. polskich śledczych w Rosji, którzy przesłuchiwali rosyjskich kontrolerów lotów pracujących na wieży w smoleńskim lotnisku.
3. Powołania takiej Komisji domaga się opozycyjna partia Prawo i Sprawiedliwość. Z katastrofy smoleńskiej uczyniła ona jeden ze swoich sztandarowych tematów służących do walki z konkurentami politycznymi. Polska jest krajem, który po zmianach w 1989 roku zbudował stabilną demokrację. W Polsce istnieje konsensus wszystkich sił politycznych związanych z uczestnictwem Polski w NATO. Dla wszystkich sił politycznych w Polsce przyjaźń i sojusz ze Stanami Zjednoczonymi odgrywa zasadnicze znaczenie. Wyrazem tej polityki było uczestnictwo polskich sił zbrojnych w misjach w Iraku i Afganistanie. Dlatego z amerykańskiego punktu widzenia błędem byłoby uczestniczenie w akcji politycznej jednego ugrupowania przeciwko innemu, a taki wymiar posiada akcja związana z żądaniem powołania międzynarodowej komisji. Powołanie takiej komisji byłoby błędem, stanowiłoby bowiem wyraz nieufności wobec sojuszniczego rządu, a przecież nie o to chodzi Stanom Zjenoczonym.
W Polsce jesienią 2011 roku odbędą się wybory parlametarne. Wierzymy, że w wolnych i demokratycznych wyborach Polacy sami dokonają wyboru, zaś powołane do badania przyczyn katastrofy organa wykonają swoje zadanie. Dlatego międzynarodowa ingerencja w prowadzone dochodzenie dotyczące przyczyn katastrofy nie jest uzasadnione. Stanowić może jedynie pożywkę dla zwolenników rozmaitych nieodpowiedzialnych teorii jakie zawsze pojawiają się w takiej sytuacji.
W imieniu portalu internetowego ProgressforPoland.com
Piotr Dąbrowski – wydawca
Andrzej Jarmakowski – redaktor naczelny
--
Archdiocese of Chicago
835 N. Rush St.,
Chicago, IL 60611-2030
His Eminence Cardinal Francis George,
We watch with feelings of uneasiness and concern as the Polish Catholic Church in Chicago has involved itself with political actions against the current Polish government. This observation is manifested in the recent participation of most Polish Catholic Parishes with collecting signatures for a petition that demands an international investigation into the causes of the plane crash in Smolensk, Russia on April 10, 2010.
This catastrophe killed the Polish President and other important intellectual figures in the nation’s political sphere, but necessary actions have been undertaken.
We would like to focus attention to the fact that parties from the Republic of Poland and the Russian Federation are presently wrapping things up with the investigation. They have been assigned to the case. Action that calls up on an international commission is of purely political reasons. Moreover, it shows a lack of trust in the designated agencies and their explanation surrounding the plane crash. It is designed to weaken the decision made by specialists of both countries. This occurred on the Russian soil, yet neither Russia nor Poland were requesting any international involvement. Without the agreement of those two nations, the appeals in works to create such a body do not make sense, but solely show a political support and preference to the Right and Justice Party and its growth.
So, here we are voicing our deep worry with the fact that the Catholic Church in Chicago facilitates and supports a political cause. These are actions backing up one political party specifically. We find it hard to believe that the Church would take a definite political stand like this. We are troubled and consider that a mistake, an error. More importantly, such behavior is against the beliefs and actions of the Catholic Church in Poland, which does not occupy itself with this issue. After all, it is a national matter and is not one relating to the Church. We are counting on an intervention.
Piotr Dąbrowski
Publisher- ProgressforPoland.com
Andrzej Jarmakowski
Editor in Chief- ProgressforPoland.com
--
Ileana Ros-Lehtinen
House of Foreign Affairs Committee
Washington, DC Office
2206 Rayburn H.O.B.
Washington, DC 20515-0918
Dear Congresswoman,
Without doubt, for some time now your office has been receiving letters from voters of Polish descent who live in Chicago, Illinois. They are demanding the creation of an international investigative commission for the purpose of examining the causes of the catastrophe of the Polish government airplane, which crashed on April 10, 2010 near Smolensk, Russia. We are assured that you are aware of the fact that the Polish President Lech Kaczynski, his spouse, and other important intellectual and military figures in the nation’s political sphere died as a result.
We would like to argue to the contrary of this request. Since, we believe that such action is harmful and it may negatively affect the relationships between the United States and the Republic of Poland and the Russian Federation. Such an appeal has no base and is simply a manifestation of the ongoing struggles between the major political parties in Poland. The entire matter is an idea supported by one of those parties. Moreover, this summon to employ international parties does not make sense for the following reasons:
Firstly, the plane crash occurred on Russian soil, yet neither Russia nor Poland have requested additional international involvement. Without the agreement of those two nations, and especially Russia the appeals in works to create such a body would be unsuccessful. The reasons behind the catastrophe are being explained by authorized members from both countries. Throughout the investigation the Russian specialists were accompanied by their Polish counterparts. Independently of this, Jerzy Miller, the Minister of the Interior and Administration, has announced that he will release his report on the matter in a few weeks. The ongoing official review is continuing and there is no reason to weaken its importance.
Secondly, Poland is an ally of the U.S.A. Calling up this international commission would give the impression of lack of trust toward an ally’s government. Neither the works of Miller’s commission or those of the delegated investigators have provided any reason to request an intervention. The representatives and parties involved from both countries are cooperating well. Just this past February, Polish specialists visited Russia and interviewed air traffic controllers who work in Smolensk.
Thirdly, the Right and Justice Party is the one who is driving this claim. The catastrophe by Smolensk has become its theme and plan of action or agenda, which is used to fight the other contending political party in Poland. The Republic of Poland is a country that has a stable democracy since 1989. There exists a consensus in reference to Poland’s participation in NATO. For all political forces in Poland, friendship and alliance with U.S.A. is imperative. These feelings are evident in the participation of Polish military forces in missions in Iraq and Afghanistan. Looking at things from the American point of view, it would be a mistake to get engaged in political actions of one group against the other. While supporting the request for an international commission, the U.S.A. upholds the ideas of suspicion and skepticism toward an ally government; after all, the U.S.A. does not want to give such an impression.
In the fall of this year the parliamentary election will take place in Poland. We believe that during this free and democratic election, the Poles themselves will make this decision. For this reason this the agency assigned to the task will complete their investigation. Thus the international commission has no purpose at this time. The doubt and speculation about the matter is normal, however, questioning the ones in charge is unwarranted and it breeds negative ideas and unsupported theories.
On behalf of ProgressforPoland.com,
Piotr Dąbrowski
Publisher
Andrzej Jarmakowski
Editor in Chief
Dodaj komentarz
• Nie rozumiem w czym problem. Jezeli do powolania omawianej komisji by doszlo to sadze, ze i tak nie wnioslaby niczego sensacyjnego niz komisja rosyjska czy Millera, tym samym ucinajac na przyszlosc jakiekolwiek spekulacje.
Friday, March 11, 2011 | darth
• BRAWO PROGRESS! W koncu ktos na Polonii mial odwage powiedziec dosyc. Ciekawe czy media polonijne i polskie znow zamkna usta i zlekcewaza takie inicjatywy jak ten list. Buta i arogancja pomieszana z koniukturalizmem ty mediow jest niesamowita. W Polsce wszyscy sie boja kosciola i milcza, to samo te zakichane polonijne pseudo redaktory. WSTYD!
Friday, March 11, 2011 | S. Smith
• Podziwiam odwagę Progressu, gdyż w tym środowisku trzeba nią mieć, aby przeciwstawić się temu zalewowi polonijnej głupoty. Dobrze, że nie cała Polonia w Chicago zwariowała i zademonstrowała to zajmując odrębne stanowisko.
Friday, March 11, 2011 | Zew42
• Dlaczego pisanie listów w sprawie powołania komisji międzynarodowej do kongresu USA prowadzone są przez Polonię w kościołach katolickich? Odpowiedź jest prosta,ponieważ w Polsce ta ukochana partia PiS poza zamętem w Polsce nie miałaby szans na wypisywanie tego rodzaju pism ,więc liczy na Polonię. NIestety pp.Macierewicz i Fotyga latając po całej Ameryce nie uzyskali poparcia Kongresmenów więc za przykładem Kaczyńskiego,który listy pisze do swoich wyznawców,znaleźli nowy sposób na wciąganie Polonii w brudną grę Kaczyńskiego,któremu grunt pali się pod nogami.Po katastrofie utracił wielu sprzyjających mu osób spoza parlamentu np. z instytucji IPN ,którzy pozwolili mu cały miesiąc przeglądać złożone tam akta.Głośno jest o tym ,że usunął wiele danych dotyczących bezpośrednio jego.O sprawie pisania listów przez Polonię nie wie polskie społeczeństwo. Polonio nie da się wciągnąć w brudy polityki komunistycznego wychowanka.
Friday, March 11, 2011 | baba-jaga
• Nie jest to tylko kwestia pisac , czy nie pisac listow za i przeciw.ALE KWESTIA JEST WYJASNIC RAZ DO KONCA KWESTIE KATASTROFY SMOLENSKIEJ. TUTAJ WLADZE AMERYKANSKIE, A SZCZEGOLNIE WYWIAD MA WIELE DO POWIEDZANIA A CIA, NSA INNE WYWIADOWCZE ORGANIZMY MILCZA, CHOC WYDAJE SIE DUZO WIEDZA. NIECH WRESZCIE POWIEDZA CO WIEDZA.Postawmy wiec pytanie najpierw jak wyjasnic ,a nie pisac czy nie pisac?
Friday, March 11, 2011 | jeszcze troche czytajacy
• Dotychczasowe proby wyjasnienia nie satysfakcjonuja ani wiekszosci Rosjan , ani wiekszosci Polakow. Stad kwestia jest wyjasnienie a nie kwestia pisanie listow.
Friday, March 11, 2011 | troche myslacy
• Trochę myslący rzeczywiście myśli tyllko trochę. Co to za bzdurne stwierdzenie, że dotychczaowe proby wyjasnienia katastrofy nie zadawalaja oni Rosjan ani Polakow. Przecież wyjasniając katastrofę należy ustalić fakty, a nie zadawalać kogokolwiek. Zadawalać to można w lóżku. Zgadzam się, że stanowiskiem Progressu, że wyjaśnianie katastrofy to sprawa rządów Rosji i Polski, zaś Amerykanie nie powinni się do tego mieszać. Niech raczej pomogą powstańcom w Libii, a nie bezradnie patrzą jak morduje się setki ludzi.
Friday, March 11, 2011 | Mateusz
• No i wreszcie PROGRESS wytoczyl dziala przeciw Niebieskim Hufcom Radyja Maryja i wszelkim ukrytym V kolumnom w czarnych sukienkach co zamiast prowadzic pasterska robote coraz czesciej zadzieraja sutanne i wchodza na polityczne mownice. Zastanawiajace jest uporczywe pielegnowanie przez Polonijny KK pogladow z teczki szalenca Maciery i dyplomatki na dorobku Fotygi- czyzby Kaczy Fuhrer obiecal im jakies dywidendy jak dojdzie wreszcie do upragnionej wladzy?. reasumujac -brawo Progress ,a jak chca to niech sobie zwoluja komisje nawet z udzialem Benia XVI-tego i ducha Matki Teresy.
Friday, March 11, 2011 | Anton Wscieklica
• Brawo towarzysze szmaciaki Moskwa jest z was dumna.
Friday, March 11, 2011 | UB aktywista
• Brawo Andrzejku i Piotrusiu niech bedzie w USA jak za komuny , tam nikt nie mowil o wolnosci slowa i pisaniu jakis listow, sluzby wszystkiego pilnowaly. Od razu widac ze jestescie z naszej starej paki my towarzysze musimy trzymac sie razem. Nie pozwolimy na jakis tam pisanie listow centrala w Moskwie wie najlepiej i nastepnym razem domagajcie sie wyslanie wszystkich myslacych inaczej niz towarzysz Tuski i Komorowski na Sybir
Friday, March 11, 2011 | POstkomunista
• Pod Smolenskiem zginal rowniez obywatel amerykanski. Obowiazkiem USA jest to wyjasnic. Czemu progres boi sie prawdy?
Friday, March 11, 2011 | Piotr
• Ostatnich kilka wpisów dobrze oddaje boleszewicki sposób myslenia polskiej katokomuny.
Friday, March 11, 2011 | Zew42
• Szok jak tacy POLSCY PATRIOCI JAK WYZEJ ODPISANI MOGA TAKIE BZDETY PISAC PANIE ANDRZEJU PAN DZIALAC OPOZYCYJNY I PODPISUJE SIE POD TYM
Friday, March 11, 2011 | Jacek Banbor
• Bardzo dobrze, że Progress napisal te listy, gdyż już obawiałem się, że trzeba będzie się wstydzić za Chicago i jej Polonię. A tak widać, że nie wszyscy postradali rozum i dają się nabierać na zaachowe teorie.
Saturday, March 12, 2011 | Tadeusz Janicki
• Do "jeszcze trochę czytajacy",nie uwazasz ,ze Amerykanie sa zbyt madrymi politykami,aby wtracac sie w sprawy innych państw, nie majac w tym interesu wlasnego.Mysle ,ze nie zdaesz sobie sprawy o czym piszesz.Domyslac,czy mowic mozna wiele,ale czy znasz jakiekolwiek państwo na swiecie,ktore przyzna sie ,ze posiada okreslone wiadomosci o zdarzeniach ,ktore jego nie dotyczy.Prosze o logiczne myslenie. Amerykanie nie zajma sie sprawa i to ze 100% pewnoscia. Polska jest dla nich tylko krajem,ktorego obywatele nawet o wizy prosza sie od lat mimo "wielkiej przyjazni " (ha,ha,ha),a co zreszta ma oznajmic ? P.Tusk dobry,a p.Kaczynski moze byc lepszy -wiec co moga zrobic -zerwac braterska przyjazn- ale ktora ?
Saturday, March 12, 2011 | baba-jaga
• Ten list to chamstwo i drobnomieszczanstwo. Pokazuje tylko jak Polacy sa ciagle skloceni, jedni pod drugim kopaliby dolki. Nie osmieszajcie siebie tym listem, a przede wszystkim nie osmieszjacie swoich rodakow. To jest normalnie zwykla hanba i wstyd dla Polakow. Szok!
Saturday, March 12, 2011 | Dotka - Chicago
• Ten obywatel amerykański to taki fircyk maryjno-marionetkowy. Nie będzie musiał się klonować aby przejść do ponownego powstania. Przez swoją świętość i wydzieranie pieniędzy od ludzi za życia na budowę pomnika dla siebie, obecnie bez problemu zmartwychwstanie bez klonowania.
Sunday, March 13, 2011 | Capitol Club
• A mnie wstyd za Progress ,zreszta moga sobie szczekac,polonia i tak jest za komisja a garstka funkcjonariuszy moze tyle co nic.Osmieszyc sie tylko .
Sunday, March 13, 2011 | ANNA
• A ja się w pełni zgadzam z listem i także zachęcony wysylam swoje wlasne z podobnym stanowiskiem. Co to znaczy Polonia rozbita! Znaczy to obowiązuje jeden pogląd? Niezgadzam się na glupoty opowiadane na ten temat i dobrze, że ten portal rozpoczął taką akcję. Musimy pokazać, że nie cała Polonia to idioci.
Sunday, March 13, 2011 | Tadeusz Janicki
• Piotr Dabrowski ma niezbywalne prawo do pisania sobie czegokolwiek (w granicach prawa) do kogokolwiek . co jednak nie zmienia faktu ze wszyscy wokol z Lucja Sliwa i jej telefonistami , takie samo prawo rowniez posiadaja. Nie wiem kim jest Dabrowski Piotr i mam nadzieje ze wystepuje w swoich apelach w imieniu rowniez swoim i Andrzeja Jarmakowskiego. Nie widze w tym zadnego bohaterstawa ( jak sugeruje "Smith") poza checia zaistnienia badz wykonaniem polecenia z gory
Sunday, March 13, 2011 | Stach z Utah
• Anna, ale nie wszystkie maja wzdłuż, satakie, które maja w skos a są nawet takie w poprzek. Czy to rarytas czy pospólstwo?
Sunday, March 13, 2011 | Capitol Club
• Interesom Polski to szkodz Jermakowski,prosze niech zbiera na swoim portalu podpisy,kto mu broni,zazdrosci ciekawe ile zbierze!!!Tak jak sam sobie pisze komentarze ,tak bedzie sie sam podpisywal ha,ha no do dziela redachtorze ,jak sa tacy co cie popieraja to niech sie podpisuja z imienia i nazwiska ,miejscem zamieszkania itd,tak jak mysmy sie podpisywali :zwolennicy komisji. Nie ma sie co wstydzic .czekamy na liste,pajace ciekawe ilu was jest ,pewnie kupa,a nawet dwie kupy.!
Sunday, March 13, 2011 | ANNA
• Nie widzę tutaj zadnego wezwania do zbierania podpisow. To wymysl ANNY. Ale zobaczymy czy Komisja powstanie. Jak nie powstanie Progress będzie mogl oglosic sukces, zaś ANNA pewnie zaleje sie lzmai. Zgadzam się w pisem mowiacym, ze komisja taka odslonilaby kompromitujące dla Polski zaniedbania w wojsku, zresztą raport Millera też pewnie nie będzie przyjemną lektura, bo przecież wiadomo juz, że sprawa zostala zawalona w Polsce. Nie specjalnie wiem co taka międzynarodowa komisja mialaby wyjasniac. Na to jednak nie ma zadnej szansy, bo jej powstanie oznaczaloby pozbawienie suwerenności Rosję i Polskę.
Sunday, March 13, 2011 | Mateusz
• Ten antypolski list ośmiesza Polaków i Polskę, a ponadto przypomina mi listy pisane przed rozbiorami przez zdrajców do carycy Katarzyny. To jest Targowica.
Sunday, March 13, 2011 | Ryszard
• Zaraz. zaraz, Ryszardzie. targowica zwracala się o pomoc do obcych, w sprawie niedopuszczenia do wejscia w zycie Konstytucji 3 Maja. teraz do obcych zwracają się zwolenicy powolania Komisji. Więc to oni raczej przypominają Targowicę. Te listy stwierdzają, panowie Amerykanie, nie wtrącajcie się, Rosjanie i Polacy sami sobie dadzą radzę, są więc Targowicy zaprzeczeniem.
Sunday, March 13, 2011 | Mateusz
• Czytając te antypolskie teksty, napisane przez redakcję Progress oraz "komentarze" napisane przez członków redakcji i jej klakierów, upewniam się, że tracą grunt pod nogami i obecnie chwytają sie już wszelkich sposobów, aby zaszkodzić Polsce i Polakom. Sytuacja rozwija się niekorzystnie dla nich i stąd bierze sie ich determinacja i otwarte popieranie spalonej i skompromitowanej polityki Platformy. Teraz napisał Dąbrowski i Jarmakowski, przed paru tygodniami swój list do czytelników opublikował Piotr Domaradzki. Pan Domaradzki informował nas, że możemy interesować się sprawami Polski, możemy Polakom w Kraju pomagać, ale nie powinniśmy za nich decydować. I to jest uderzające, bo sprzeczne z obowiązującym prawem. A prawo mówi, że każdy obywatel polski ma czynne i bierne prawo wyborcze, więc deklaracja z Dziennika Związkowego jest po prostu sprzeczna z prawem.
Sunday, March 13, 2011 | Ryszard
• Targowica to synonim wsteczności, to przeciwnicy reform, przeciwnicy demokracji, którzy swoją władzę opierają na sile swoich sprzymierzeńców i którzy nie cofają się przed popełnieniem żadnego czynu, nawet zdrady Państwa. Właśnie Targowica stała się bezpośrednią przyczyną wkroczenia do Polski armii rosyjskiej i - w konsekwencji - rozbiorów. Zastanawiam się, skąd biorą się tacy ludzie, którzy ośmielają się występować przeciwko Polsce i Polakom? Co to za ludzie, którzy sieją nienawiść i zdradę naszych wartości? Którzy nie wahają się nawet pisać kłamliwych listów do kongresmenów i do kardynała. Kim są ludzie, którzy stają na drodze do prawdy, co nimi powoduje? Przecież dążenie do poznania prawdy jest jednym z podstawowych praw ludzkich. Poza tym, przecież nie ma podstaw do obaw, my chcemy poznać tylko prawdę, jakakolwiek ona jest. Jeżeli to była katastrofa, nie ma powodów do obaw, jednak natłok kłamstw w mediach, ciągłe manipulacje i nieprawdzie "przecieki", których zadaniem jest dezinformacja. wręcz ogłupianie społeczeństwa, wskazują na to, że w Smoleńsku stało się coś, co chcą ukryć. Wszak "prawdziwa cnota krytyki się nie boi".
Monday, March 14, 2011 | Ryszard
• Co ma Targowica do latania we mgle nad Smoleńskiem pozostanie już tajemnicą Ryszarda. Ryszard należy do tych, ktorzy wytoczą najcięższe działa przeciwko każdemu, kto racjonalnie będzie chcial wyjasnić te katastrofę do ktorej nie musialo dojsc, ktora nastapiła z powodu zbytniego pospiechu i braku umiejętności racjonalnego myślenia.
Monday, March 14, 2011 | Kibic
• A ktos to traktuje powaznie,taki portalik i dwoch nawiedzonych pismakow,smiechu warte,przeciez wszyscy wiedza who is who? A jakos do polskich sadow Jermakowski nie ma zaufania,bo tak sie tu niedawno zalil i protestowal,biedactwo.
Monday, March 14, 2011 | ANNA
• Jak by nie bylo powodu toby nie bylo akcji zbierania podpisow,raport MAK jest tak samo wiarygodny jak artykuly Jermakowskiego,jak polskie sady co?panie Jermakowski?Pisalzes pan przeciez o tym.Jak Kalemu ukrasc krowe to zle a jak Kali ukrasc to dobrze ;to do tych dwoch pisarczykow zeszmaconych. A my sie nie zwracamy do obcych tylko do sojusznikow o pomoc,wspieramy jako obywatele rzad nasz polski ,ktory z pewnoscia dazy do prawdy i zadna pomoc mu nie zaszkodzi a zwlaszcza pomoc sojusznika no nie.Chyba ,ze sie boi prawdy i nie ufa sojusznikom,a to juz nieladnie .
Monday, March 14, 2011 | Andrzej
• Merytorycznie progress ma rację. Komisja taka nie powstanie, gdyż zaden zainteresowany rząd o to nie prosil. Ponadto pracuje komisja Millera, więc o co chodzi. Problem w tym, że ci ktorzy domagają się komisji nie chcą dazyc do prawdy, oni oczekują konkretnego rozwiązania, bardziej politycznego niż rzeczowego. Gwarantuje, że jak Miller oglosi swoj raport, to go nie uznają, gdyz oni zaakceptują tylko nonsensowną wersję o zamachu.
Monday, March 14, 2011 | realista
• Jak mozna badac katastrofe bez dostepu do wraku,czarnych skrzynek itd.Koniecznie trzeba powolac komisje,piszmy ,aby polozyc kres klamstwom.
Monday, March 14, 2011 | adam z Polski
• Nie do konca zgadzam sie z autorami, chociaz rozumiem ich intencje. Akcja wysylania listow do Kongresu U.S, aby ten wplynal na powstanie drugiej komisji sledczej, nie jest warta zadnych oficjalnych odezw z tego prostego powodu, ze rzad USA nie bedzie w ogole rozmawial w takiej sprawie z osobami prywatnymi, majac przeciez mozliwosc kontaktu dyplomatycznego z demokratycznym rzadem. Emisariusze Macierewicz i Fotyga przyjezdzaja tutaj tylko po to, aby wywolac wrazenie, ze PIS (rzekomo zdesperowany nieudolnoscia rzadu RP) robi wszystko, aby przyblizyc nas do prawdy. W rzeczywistosci jednak jest to zwykla zagrywka polityczna, ruch pozorowany, nie majacy zadnych szans na wiazace obietnice. W tej sytuacji oprotestowanie akcji pisania listow napedza sama akcje, ktora w ten sposob nabiera tylko medialnej mocy. Jezeli komisja (jakakolwiek i z czyjejkolwiek inicjatywy) powstanie i potwierdzi wnioski MAK-u, to PIS straci czesc poparcia spolecznego, pochodzacego od umiarkowanej czesci PIS. Oczywiscie, ekstremisci nadal beda uwazac, ze powinno sie w takim razie powolac trzecia, a a potem czwarta komisje, ale tu nie chodzi o ekstremistow, a o te 7-10 procent ludzi, zwolennikow PIS-u, ktorych stac na racjonalnosc. Gdyby Bronislaw Komorowski albo Donald Tusk przylaczyli sie otwarcie do krytykujacych pomysl drugiej komisji, to PIS od razu uzyskalaby dodatkowe poparcie. Dlatego rzad milczy, gdyz nie ma innego wyjscia.
Monday, March 14, 2011 | Dariusz Wisniewski
• A mnie nie chodzi o zadne poparcie i rozgrywki polityczne i pana dywagacje czy PiS straci czy zyska tak jak by to bylo najwazniejsze,jezeli pan nalezy do PO to prosze to napisac wprost,a dziennikarz wg mojego pojecia powinien cechowac sie obiektywizmem i dazeniem do prawdy ,ale dziennikarzom - funkcjonariuszom na tym portalu chodzi o co innego.Dlatego tak chetnie posluguja sie klamstwem,pomowieniami ,na szczescie wsrod zdrowo myslacych posluchu zadnego nie znajduja wiec pisza sobie sami komentarze albo wysluguja sie alkocholikami w typie JohnAA (pewnie dostaje na flaszke) no i tak sobie bajdurza co im kazali.Oj zal was chlopcy z portalu POgressforPoland.Tak sie zeszmacic.
Monday, March 14, 2011 | Andrzej
• Do tych pozyytywek z Pi-su. Wiecie, że macie tutaj największa wieś na świeciie. Nawet Meksykanie taka wiochą nie mogą się poszczycić. Piszcie, nie pomylcie swojego nazwiska. Dopiszcie tych "BOZYCH OGIEROW" z kościołowizny. Chwalcie się tą ciemnotą, której oprócz Was nikt o nie nie słyszał. Pokażcie jacy jeśteście cywilizowani. Zaśpiewajcie święta Maryśko i ogłoście światu, że Polska jest pod okupacją sowiecką i unijną europejską. Niech wreszcie dowiedza się na Małych i Dużych Antylach o Wasze mądrości i zaradności. Błogosławię Was zakapióry. Poproszę w przyszłości o odwzajemnienie i nadesłanie mi pozdrowień z Waszego zakładu psychiatrycznego.
Monday, March 14, 2011 | Capitol Club
• Ej Capitol ! A coz to ma do rzeczy twa belkotliwa tresc o niczym. Nie myslales o zmianie prochow ?? ps. Gdzie moge znalezc jakies informacje dotyczace tzw. "Publisher"- Piotra Dabrowskiego ??
Monday, March 14, 2011 | Stach z Utah
• Walic zdradzieckich psow z PO!!!
Monday, March 14, 2011 | NIGHT CLUB CHICAGO
• Nie lubię Capitol Club za jego zaściankowe i antypolskie poglądy.
Monday, March 14, 2011 | R
• Ten list do Kongresu to jakas katasrofa, aaaaaaaa! Stany nie zajma sie sprawa katastrofy, wiec darujcie sobie te listy, z jakiegos, wybaczcie, ale maloplywowego polonijnego portalu. Nadzieja w tym, ze nikt w Kongresie na ten list po prostu nie zwroci uwagi, bo inaczej to bedzie jakis straszny obciach! Chyba komus sie tam nudzi w redakcji, bo to juz jest jakas desperacja, jakies poronione pomysly, chec zwrocenia uwagi czy co??? Ale to nie jest sposob na zaistnienie czy rozglos. Wystraczy rzetelne dziennikarstwo, a nie takie osmieszajace nasz narod listy, jakies chore naciagane akcje, wstyd do kwadratu.
Tuesday, March 15, 2011 | Dotka - Chicago
• Oile rozumiem, to listy te stanowią odpowiedź na akcję polityczną polegającą na wysyłaniu listów do Kongresu. Tutaj napisano list o poglądach przeciwnych. List jest więc zajęciem stanowiska wobec prowadzonej w Chicago akcji. Dotka tego najwyraxniej nie rozumie, albo rozumieć nie chce. Ponadto nie widzialem innych portali, aby czolowi politycy republikanscy jak skarbnik stanowy oglaszali swoje teksty. Trochę więc Dotka strzelila w plot.
Tuesday, March 15, 2011 | Kibic
• Dotka niczego nie strzelila . Wyglada natomiast ze "kibic" strzelil o jednego za duzo. Nie jestem nadawca apelu sposrod tysiecy lusiarnianych telefonistow ale podkreslam TYSIECY , badz juz pewnie kilkudziesieciu tysiecy , ktore nawet niechetnie ale zauwazone zostac powinny. Probe wyrwania sie przez szerego przez Jarmakowskiego i Dabrowskiego jest niczym innym jak desperackim krokiem dwu pajacow
Tuesday, March 15, 2011 | Stach z Utah
• Zgadzam się z Dotką i Stachem, także uważam, że Kibic wyrwał się przed szereg, a w ogóle to jest jeden z autorów tego listu. Sam list jest po prostu zdradą polskich interesów. Autorzy listu bezczelnie i cynicznie wykorzystują Katastrofę Smoleńską do swych celów i wszystkich, którzy domagają się rzetelnego śledztwa uważają za członków PiS. Nie mogą przyjąć do wiadomości, że prawdy domagają się także zwolennicy Platformy, a właściwie "byli zwolennicy", którzy widząc te machlojki po prostu przestali ją popierać. Platforma cynicznie dzieli społeczeństwo na dwie części: - !) zwolenników, którym można wmówić każdą bzdurę i którzy wszystkie bzdury i kłamstwa przyjmą z milczącą zgodą. Jeżeli nie zgadzają się, lub maja odrębne zdanie, automatycznie przechodzą do grupy #2) - zwolenników PiS, "zapyziałych moherowców" , "ludzi zacofanych, niewykształconych, z małych miejscowości i starych". To jest obraźliwe, bo pokazuje, że jak wielka jest arogancja Tuska, Komorowskiego, Schetyny, czy innych. Oni nie liczą sie ze zdaniem Polaków, mają je w głębokiej pogardzie, a jakikolwiek przejaw samodzielnego myślenia traktują jako wrogość. To są dyktatorskie zapędy, niszczenie jakichkolwiek przejawów samodzielnego myślenia, powrót do skompromitowanego starego komunistyczne go systemu, w którym była tylko jedna prawda, właśnie ta, którą głoszą szefowie partii. Najgorsze jest jednak to, że wykorzystują śmierć ludzi do swoich małych, partykularnych interesów. Na zakończeni dodam, że nie także lubię Capitol Club za ich wpisy, zamieszczone powyżej, w których pokazują swoje zaściankowe poglądy i krótkowzroczność myślenia.
Tuesday, March 15, 2011 | Ryszard
• A kiedy p.Jermakowski napisze,ze w Katyniu Polacy sa sami sobie winni i sami sie wymordowali a w Gliwicach napadli Niemcow bogu ducha winnych.Przy tym zalewie klamstw na tym portalu to tylko kwestia czasu,czekamy.Bo ,ze sie nie doczekamy na odszczekanie klamstw tu zamieszczanych to pewne.
Tuesday, March 15, 2011 | adam z Polski
• Wiele komentarzy świadczy o tym jak bardzo katastrofa smoleńska stała się przedmiotem politycznej rozgrywki. Zwolennicy PiS gotowi są podważać wszystkie instytucje państwa polskiego byle tylko zaszkodzić rządowi. Fakty zaś są jednoznaczne. Polacy sami sobie są winni. Moim zdaniem za katastrofę smoleńską winna jest mentalność bardzo bliska PiS-owi. Mentalność, która pozwalała na łamanie procedur i drwienie sobie z zasad bezpieczeńsatwa. I tego nie mieni żadna międzynarodowa komisja. Jej powołanie nie ma sensu i wierzę, że Amerykanie nie dadzą się wsiągnać w tę polsko-polską wojnę.
Tuesday, March 15, 2011 | Piotr Arciuk
• Panu Ryszardowi, zwanemu tez celnie 'cwelo Ryszardem' polecam wpisy Dotki. Tak jakby jeden plemnik was zasial. Plemnik Rydzyka. Jalowka i walach. Wedlug jalowki, przykladowo, Progres nie powinien zadnych listow pisac, bo to wiecie, Kongres taki duzy, a progres taki malowplywowy. Jalowka nie wie, oczywiscie, ze do Kongresu moze nawet napisac zindoktrynowana przez kosciol katolicki jalowka, albo walach, domagajac sie przywrocenia modlitwy na kolanach i palenia na stosie czarownic i przeciwnikow politycznych. W imie boga wszechmogacego i prawa naturalnego.
Tuesday, March 15, 2011 | ananas
• Cuda jak w Watykanie Z kibica przepoczwarzyl sie w ananas i rebie po klawiszach az mu krew leci spod pazurow. Kto komu powiedzial ze progress ( a co to wlasciwie jest ??) nie powinien pisac zadnych listow? Progress moze pisac sobie jak chce i do kogo chce . Z Berdyczowem wlacznie. Tylko ze piszac jeden list , przeciwny dziesiatkom tysiecy juz wyslanych , robi z siebie posmiewisko. Byl czas ,ze nijaki Bronek Kruszelnicki ( czy jakos tak) , dokonywal fikolkow, promujac siebie na jakiegos ludowego trybuna. I wyszedl na pajaca. A moze to jedna druzyna ?? Nic, tylko Stypika na was potrzeba. ps. parafiany co tam z Tadziem Dzieszka ????
Tuesday, March 15, 2011 | Stach z Utah
• Pisac to sobie mozna tylko jest roznica subtelna jak pisze 2 slownie dwoch matolkow a 100 tysiecy slownie sto tysiecy,i tu jest pies pogrzebany ,jak zobacze pod tym listem podpisy innych w ilosci conajmniej 10% z w/w liczby to makes me sens.Jak znajda poparcie wsrod inteligencji albo w ogole gdziekolwiek to prosze bardzo ,a tak redaktory nie robcie z siebie i Polakow posmiewiska. Ot napisaly dwa becwaly co im kazaly,rownie zalosne co smieszne.
Tuesday, March 15, 2011 | ANNA
• Rozumiem wobec tego, że zdaniem ANNY wina Progresu polega na tym, że odważył się mieć swój wlasny pogląd, sprzeczny ze zdaniem ANNY. To rzeczywiscie powazna przewina w Korei Północnej, Chinach, Bialorusi i w Libii. Tam do mających inne poglądy wprost strzelają. ANNA wyznaje taki wlasnie bolszewicki światopogląd. Typowa polska katokomuna.
Tuesday, March 15, 2011 | Zew42
• Do Stacha z Utah. Uwazaj, aby cie milosierni katolicy nie wzieli za mormona czyli sekciarza. Wtedy bedziesz mial przewalone. Moja rada: nie odzywaj sie za duzo i potakuj glowa jak cie o cos zapytaja.
Tuesday, March 15, 2011 | antykosciolowy
• Cepy i sieczkobrzęki Pisu-arowskie. Jak będziecie tą gotówę zebraną zamurowywać do grobu i szlochać podczas tej waszej śmiercionośnek katastrofy i zakatrupienia tych waszych bohaterów przez siły nie znane dla innych (dla was pewne), zabarwijcie te wasze lzy na kolor czerwony jak Irlandczycy rzekę na zielono. Pokażcie, że wasze krwawe łzy są patriotyzmem najwyższej maści i zgłoście dla płaczków o przyznanie nagrody Nobla. Krwisty p;atriotyzm to polska szabelkowa i ułanska z jedną piką pod ostrogą. W przyszłości dla wyrównania strat polskich w przeszłości, postanówcie zaatakować Chiny i przyłączyć do polskiej macierzy. Nawet w Libii będą na was patrzeć z dumą. A tym wszystkim waszym przeciwnikom złóżcie protest do ONZ-u o odebranie obywatelstw polskich. Tak wam dopomóż zgrajo los.
Tuesday, March 15, 2011 | Capitol Club
• Ten partiota Ryszard i inne szmatławce. Czyś Pan policzył ile tych ogierów bożych z kościoła pochodzi z tej wiochy. Dzieci ich biegają po wsi i się nie znają. Każde dzziecko z inna kobitą. Zajrzyj Pan Ryszard lwie serce do życiorysów tych fakanistycznych kardynałów i biskupina. Wszystkie chamy z wiochy i co rządzić miastem. Idiotą mozna być być przez chwilę jak oni te biskupskie chamy robia ale nie na zawsze można robic z ludzi wariatów. Ile ma Pan wiedzy na ten temat. Czy ta zgraja księdzopodobnych w ilości 50 tysiecy Panu imponuje. Czy te karykatury wszechnojebalskie Panu odpowiadają? Zwiń Pan swój smoczek, bo byc może pan nie nadąża.
Tuesday, March 15, 2011 | Capitol Club
• Zalosne wypowiedzi ale pasuja do Jarmakowskiego. Jaki Pan takich ma klakierow. Obrzydliwe.
Tuesday, March 15, 2011 | Antos
• Good job progress! :)
Wednesday, March 16, 2011 | Marie
• Gołym okiem widać, że śledztwo w sprawie tragedii jest mataczone. Podawane były od pierwszej godziny wzajemnie wykluczające się informacje. Rosjanie prowadzili śledztwo w własnej sprawie, zależało im na odsunięciu winy od siebie. Obwinili pilotów, nawet generała który był pasażerem na wycieczce. Zatarli możliwość sprawdzenia, stanu technicznego samolotu niszcząc wrak, poprzez rozcinanie, rozbijanie i pozostawienie przez kilka miesięcy bez zabezpieczenia. W samolocie zginął najwyższy zwierzchnik wojska w Polsce i wielu generałów ze struktur NATO, posiadali przy sobie różne urządzenia elektroniczne z danymi dotyczącymi NATO. Dlatego międzynarodowa komisja powinna zbadać, w własnym dobrze pojętym interesie, czy nie był to atak terrorystyczny lub sabotaż. Obecny rząd powinien tego się domagać, bo zachód ma większe możliwości od nas. Macierewicz jest godny szacunku, bo przynajmniej stara się o wyjaśnienie tragedii.
Thursday, March 17, 2011 | Izkarioza
• Capitol Club - jesteś judaistycznym idiotom, pilnuj debilu rabinów. Nie mów fałszywego świadectwa przeciw bliźniemu. Wypowiadaj się głąbie na tematy które znasz. Plujesz jewrejskim jadem, za dużo czosnku spożywasz. Shalom.
Thursday, March 17, 2011 | Izkarioza
• jeżeligenerałowie NATO czyli Blasik i inni zabierali ze sobą w podróż do Smoleńska jakiekolwiek tajne dane w telefonach czy lap[topach to natychmiast powinni przestać byc generalami, a co najwyżej kapralami. Ostatnie wpisy to przytklad polskiego debilizmu.
Thursday, March 17, 2011 | Kosz
• W środkach przekazu podawano, że zginęły komórki na których były służbowe informacje, jedne się odnalazły, inne nie. Zapewne generał mając komórkę, nie ma badziewia, a rozbudowaną, mały komputerek. I tam muszą być jego kontakty, zaplanowane spotkania,jakieś konspekty i tp. Lecieli w przelocie WIPów, chronieni przez BOR, czego mieli się obawiać. Każdy ma adiutanta. Na wojnę nie jechali. Szyfrogram też musi mieć, bo jakby dostał jakąś wiadomość, to bez tego to kicha. Generał zawsze musi mieć kontakt ze sztabem, prywatności nie ma, do emerytury dzień i noc jest na służbie.
Thursday, March 17, 2011 | Izkarioza
• Nie PO, ale pracownicy kancelarii prezydenta Kaczyńskiego zapewniali, że nie było na pokladzie Tupolewa żadnych tajnych danych i informacji. procedury zabraniają ich zabierania. Irkarioza tworzy wiec nieistniejącą rzeczywistość.
Thursday, March 17, 2011 | Tadeusz Janicki
• ANNA - PEŁNE POPARCIE. Dwa cymbały to żadna orkiestra, hahaaa. Obaj fałszują...
Friday, March 18, 2011 | Izkarioza
• @ Capitol Club z Monday, March 14, 2011 | W Tworkach pod Warszawą zarezerwowałem dla Ciebie miejsce. Z wyrazami współczucia - Izkarioza.
Friday, March 18, 2011 | Izkarioza
• Do Capitol Cluib. Informuję, że usunąłem Twój wpis z prośbą o zmianę Nicka. Wiem, że nie masz nic wspólnego z Capitol Club działającym w Chicago przy ulicy Milwaukee i posługiwanie się tym niskiem może rodzic skojarzenia, że jesteś albo właścicielem albo kims związanym z tym Klubem, a tak nie jest. Prośba więc o zmianę nicka. Po drugie Twoje wpisy noszą charakter ataków personalnych, nie przesadzaj! Właściciela Capitrol Club przepraszamy zaewentualne skojarzenia z Jego osobą. Są one zupełnie przypadkowe.
Friday, March 18, 2011 | Admin
• Wytrzymajcie te ataki klerykow Radia Maryja i dewotow religijnych w Chicago i Ameryce. W Polsce nie zdaja sobie sprawy aroganci jak jest wspaniale zorganizowany Ojciec Rydzyk za granica, wiec musicie dalej informowac opinie publiczna o tym co sie tu dziejei wyprawia.Progress robi dobra robote na Polonii a jego wrost ppularnosci cieszy. Nie dajcie sie im dbajcie o poziom. Powodzenia! :)
Friday, March 18, 2011 | Norbertz Chicago
• Po prostu brak slow z tego co przeczytalam , czy w naszej - mojej Polsce to mieszkaja i ''rzadza''-kretyni ,antypolacy .Bo to co piszecie jest dla mnie niezrozumiale , ginie prezydent wraz z malzonka i tylu waznych ludzi,[ a wy nie wiem kim jestescie bo na pewno nie polakami ]i nic przez rok nie zrobiliscie , a nawet robicie w ''pory '' przed sawietskim sajuzem, zebyscie mogli to byscie im cccp- jedli z reki[gdzie wasza godnosc - zapomnialam wy jej wogole nie mieliscie i nie macie],.Widocznie macie duzo do zakamuflowania i wy nazywacie siebie polakami -sprzedawczykami.Wstyd mi i zatych ''polakow''- ktorzy tak naprawde nie maja honoru i godnosci.Smutne, b. smutne.A jezeli chodzi o pisownie to specjalnie to robie.
Thursday, March 24, 2011 | Zuzanna Chmielewska
• Tak zwany " Progress For Poland" znowu kłamie. Nie wiem czemu u tak zwanych redaktorów, tyle nienawieści do innych ludzi, ale co zrobić medycyna na ta przyległość jeszcze nie znalazła skutecznego lekarstwa. Pozostaje modlitwa. Uroczystości Tygodnia Pamięci Narodowej rozpoczął przepiękny koncert Requim A. Mozarta w sobotę 2 kwietnia w kościele Matk Boskiej Anielskiej. Kościół był wypełniony po brzegi. W uroczystościach brał udział Jego Eminencja Kardynał Francis George, co najlepiej świadczy o jego odpowiedzi na listy tak zwanego " Progress For POland" Obowiazkiem rodzin ofiar jest dociekać prawdy o przyczynach tragedii w wyniku której utracili najbliższych. Prawo amerykańskie zobowiązuje za każdym razem, gdy są ofiary śmiertelne przeprowadzić śledztwo, aby wykluczyć udział osób trzecich , przez ich celowe działania lub zaniedbania. Nie bójmy się prawdy. Pisanie listów domagających się przeprowadzenia dochodzenia w sprawie śmierci amerykańskiego obywatela pana Wojciecha Seweryna i innych jest obowiązkiem Polonii, która ma prawo wiedzieć jakie czynniki doprowadziły do upadku samolotu i straty dla Polonii tak zasłużonych osób. Śmierć dotyczy wszystkich. Naśmiewanie się z bólu osób, które straciły najbliższych w wyniku tragedii smoleńskiej jedynie świadczy o tych z tak zwanego " Progresu for Poland" którzy plują na innych ludzi. Polecając Bogu wasze dusze, modlę się za tych którzy dzisiaj krzywdzą i opluwają innych, pogrążonych w żałobie po stracie najbliższych , aby po śmierci tych, co dzisiaj krzywdzą innych, lub osób im bliskich, policzono im nie tylko ich złe czyny, ale i tak zwane dobre jeżeli takie posiadają. Nie bójcie się prawdy, z tak zwanego „ progres For Poland”, są inne drogi przez życie niż matactwo i drwiny.
Monday, April 4, 2011 | Piotr
• Stanowisko to popieram, jako ekspert. Powoływanie międzynarodowej komisji i to w takich okolicznościach jest działaniem ewidentnie pokazującym, że ci Polacy to nic nie potrafią, mimo że z dochodzeń wynika akurat coś wręcz przeciwnego. Także wspieranie się w tym dywagacjami profesora Biniendy, który uzasadnia bajania pewnych sfer jest żenujące fachowo. W zakresie moich kompetencji i posiadanych danych wykazałem jaki był charakter przyziemienia samolotu. Uporczywe udawanie, że tego nie ma - jestem niezależny jak najbardziej - świadczy o intencjach działań na rzecz komisji międzynarodowej. Pisanie , że wyjaśnienia dotychczasowe nie satysfakcjonują, świadczą o braku wiedzy na temat dochodzeń, a nie o tym, że jest coś tak źle prowadzone. Podstawowe przyczyny wypadku są znane, a działania prokuratury idą dalej przecież. Żądanie, żeby ustalenia miały kogoś satysfakcjonować są absurdalne (trzeba naciągać?). Wynikają m. in. z tego, że wielu nie wie (i nie chce wiedzieć), że naprawdę katastrofy wynikaj ą z codziennych drobnych zaniedbań. Bo tak powiedział Macierewicz.
Sunday, February 5, 2012 | Rafał Wodzicki, ekspert eksploatacji
Wspomóż nasza działalnosć i fundusz Progress For Poland - Chase Bank # 793762493

