Ogłoszenia | Powiadom innych o tej stronie   Imieniny: Bernarda, Eryki, Rajmunda
Home NewsOpinieAmerykaChicagoEkonomiaPoloniaSportKomunikatyGoracy tematRaport SpecjalnyHumorKulturain EnglishRozneWybory Multimedia Galeria Ogłoszenia

Izba Reprezentantów uchwaliła senacką wersję reformy systemu ubezpieczeń medycznych

Andrzej Jarmakowski|Sunday, March 21, 2010

Wybory
Zgodnie z oczekiwaniami Izba Reprezentantów uchwaliła w niedzielę stosunkem głosów 219-212 bez poprawek senacką wersję reformy systemu ubezpieczeń medycznych. Przeciwko ustawie głosowało 34 demokratów. Niedziela w Kongresie była dniem pełnym dramatyzmu. Ostatecznie zwolennicy reformy uzyskali pewność, że dysponują większością 216 głosów w Izbie po zawarciu porozumienia z grupą demokratów, której przewodził Bart Stupak.

Pozwoliło to na uchwalenie pierwszej wielkiej ustawy socjalnej od czasu stworzenia programów Medicaid i Medicare w latach sześćdziesiątych XX wieku. Jednak przeciwko ustawie opowiedzieli się wszyscy republikanie w Izbie.

Po uchwaleniu ustawy republikanie podjęli jeszcze próbę obalenia ustawy poprzez zgłoszenie poprawki dotyczącej finansowania aborcji, ale ich propozycja została odrzucona.

  Około południa konserwatywny Demokrata Bart Stupak ogłosił, że poprze ustawę wraz z grupą kilkorga innych członków Izby, ponieważ uzyskał gwarancje, że nie doprowadzi ona do finansowania aborcji z budżetu państwa.



Stupak poinformował, że uzyskał zapewnienie z Białego Domu, iż po uchwaleniu ustawy prezydent Obama wyda rozporządzenie, które potwierdzi obwiązywanie tzw. poprawki Hyde'a, czyli ustawy zakazującej finansowania aborcji z funduszy federalnych poza przypadkami, gdy ciąża była wynikiem gwałtu lub kazirodztwa albo urodzenie dziecka zagraża życiu kobiety. Uzyskanie poparcia sedmiu demokratycznych ustawodawców pozwoliło na uzyskanie większości. Oczywistym jednak jest, że demokraci zapłacą za uchwalenie niepopularnej ustawy wysoką cenę polityczną. Na pewno wielu członków Izby może z powodu głosowania za przyjęciem ustawy przegrać w listopadowych wyborach.

  Uchwalona ustawa przewiduje obowiązkowe wykupienie polisy ubezpieczenia zdrowotnego przez tych, którzy nie są ubezpieczeni przez swojego pracodawcę, oraz tych, którzy pracują na własny rozrachunek, ale nie zaopatrzyli się w polisę na rynku prywatnym. Najbiedniejszym w wykupienia ubezpieczenia pomoże rząd. Ocenia się, że ustawa spowoduje, że ubezpieczenie wykupi około 32 miliony Amerykanów nie posiadajacych obecnie ubezpieczenia. Ustawa nie spowoduje więc ubezpieczenia wszystkich Amerykanów. Zgodnie z ustawą, ci, ktorzy ubezpieczenia nie będą posiadali przy rozliczeniu podatkowym zapłacą karę finansową.

  Biuro Obrachunkowe Kongresu twierdzi, że kosztować to będzie budżet około biliona dolarów w ciągu najbliższych 10 lat. Stwierdzono jednak, że to szacunkowe obliczenia i rzeczywiste koszty mogą być wyższe. Inne szacunki wskazują, że reforma może w w rzeczywistości kosztować nawet 2.5 biliona dolarów. Dodatkowo wiele kosztów pokryć trzeba będzie z dziurawych budżetów stanowych. Jak wiele stanów jak na przykład borykająca się z wielkimi kłopotami finansowymi Kalifornia poradzi sobie z tymi obciążeniami nie wiadomo. Dlatego krytycy ustawy przekonują, że choć federalne podatki moga pozostać nie zmienione, to wzrosną inne finansowe daniny. Ostatecznie dla pokrycia gigantycznego deficytu trzeba będzie także podnieść podatki federalne.

  W trakcie debaty republikańscy ustawodawcy wskazywali, że ustawa łamie wartości, na których zbudowano Amerykę. Wskazywali na jej wielkie koszty. Przede wszystkim jednak twierdzili, że przejęcie przez państwo kontroli nad rynkiem ubezpieczeń sprzeciwia się amerykańakiej tradycji i zamienia Amerykę w europejskie państwo socjalne. Demokraci odrzucali te argumenty i wskazywali, że reforma pozwoli z opieki zdrowotnej korzystać milionom nieubezpieczonym Amerykanom. Zlikwiduje sytuację, w której kompanie ubezpieczeniowe mogły odmawiać ubezpieczenia z uwagi na wcześniej istniejące problemy medyczne. To z pewnością jeden z najważniejszych punktów uchwalonej reformy.   Po uchwaleniu ustawy z Białego Domu orędzie miał wygłosić prezydent Barack Obama. Prezydent musi także podpisać ustawę i wówczas stanie się ona obowiązującym prawem.
  Andrzej Jarmakowski

Dodaj komentarz
Wpisz treść komentarza:

Podpisz się:

•  W listopadzie demokraci zaplaca za te nieudana reformę.
Sunday, March 21, 2010 | Beata

•  zaplaca czy nie zaplaca , za dwa lata Obamiatko bedzie mialo problem zeby przejsc na drugi term.Biedne takie muzyniatko,obamiatko :)
Sunday, March 21, 2010 | Neon

•  Great and powerfull words from JONATHAN ARCIAGA: Obama has spent more money in his first 6 months of his 4 year term than bush did in all of his 8 years. And Bush, yes maybe for wrong reasons, BUT we did good for the Iraq people. And do NOT tell me we didnt, and DO NOT tell me we did it for oil. Iraq was NEVER about oi...l. Thats why the gas is at 3 dollars like you said. And do NOT say that I am wrong because I spent 27 months of my life in Iraq. I'd like to know how many Iraq people youve talked to and helped.
Sunday, March 21, 2010 | Smartman

•  After 21 years in the military and 14 years as a City Manager, for the first time I am ashamed of my country. Obama care passed over everything the population wanted. A shame on all those who in the House who voted Aye.
Sunday, March 21, 2010 | Michael S

•  Zgodnie z oczekiwaniami i wbrew propagandzie A. Jarmakowskiego i klamstwom wyglaszanym przez republikanow, Izba Reprezentantow uchwalila senacką wersję reformy systemu ubezpieczeń medycznych. Czyli demokracja jeszcze istnieje w tym kraju. Brawo! Pozdrawiam.
Monday, March 22, 2010 | Kaziu

•  Dopiero w codzienym zyciu okaze sie co jest warta ta reforma, kiedy ludzie zapoznaja sie co tak rzeczywiscie uchwalono. Kiedy zobacza co tak naprade znaczy te ponad 2000 stron ustawy.
Monday, March 22, 2010 | Realistka

•  Czytam, czytam i nie widze w tym tekscie zadnej propagandy, a jedynie opis tego co dzialo sie w niedziele. Nie rozumiem wpisu Kazia zarzucajacego propagande autorowi? Faktem jest, ze reforma ta podzielila Amerykanow.
Monday, March 22, 2010 | Teresa

•  SWEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEET!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Monday, March 22, 2010 | Monika

•  Propaganda, kochana Tereso to nie tylko ten ostatni wpis A. Jarmakowskiego ale cale miesiace wstecz. I musze przyznac, ze ostatnio A. Jarmakowski jakby zmieknal w swoich opiniach - calkiem mozliwe, ze wizyta u lekarza logopedy staje sie bardziej realna, ale ktorz to wie... To powinno byc w jakim sensie zwyciestwem dla Ciebie Teresko, a mianowicie bedziesz mogla teraz miec Swoje dzieci na tej samej polisie ubezpieczeniowej mimo iz one ukonczyly 21 rok zycia, co pamietam kilka miesiecy wstecz, ze Tobie na tym zalezalo. Pozdrawiam.
Monday, March 22, 2010 | Kaziu

•  Ale dzieci beda mogly byc na polisie do 26 roku zycia, wiec nieco dluze, ale co z tego? jak to bedzie wygladalow praktyce nikt w tej chwili nie wie.
Monday, March 22, 2010 | Teresa

•  Ciekawe, czy z takim samym zapalem Obama bedzie teraz walczyl o reforme prawa imigracyjnego.
Monday, March 22, 2010 | Janek

•  Moze i ta reforma jest potrzebna, jak pisze Kaziu, tylko kto za to zaplaci, o tym jakos cicho, jak cicho jest wokol rosnacego deficytu. Ameryka zaczyna byc bankrutem.
Monday, March 22, 2010 | Ireneusz Krzywicki

•  Jednak wiele przepisow tej ustawy zacznie obowiazywac dopiero w 2014 roku. Skad wiec ta radosc?
Monday, March 22, 2010 | realista

•  Jedno jest pewne, Tereso nastepuja zmiany - to sie nazywa progress. Nie po raz pierwszy w histori tego kraju demokraci pokazali, ze interes przecietnego Kowalskiego jest wazniejszy, niz zysk wielkich korporacji. Mnie wrecz rozsmieszaja niektore wpisy tutaj - Beatka i Neon w Swojej nienawisci do Prezydenta Obamy zapomnieli o tym, ze ustawa jedynie wzmocni pozycje demokratow w nadchodzacych wyborach i oczywiscie nigdy nie zauwaza (Beatka i Neon) w jaki sposob ta ustawa im pomaga. Tez nie nalezy im sie dziwic, skoro propaganda z "Fix News" podpierajac sie klamstwami powtarzanymi za przedstawicielami parti republikanskiej najwyrazniej zbiera "zniwo". Tak bylo i tak bedzie, ze wielu ludzi slyszac powtarzane wielokrotnie klamstwo nagle zaczyna to traktowac, jak calkowita prawde. Mnie wrecz bawia argumenty strony republikanskiej, jakoby nagle raport Biura Budzetowego (CBO) jest nagle bledny, poniewaz potwierdza slowa demokratow i Prezydenta Obamy o tym, ze ta ustawa przyczyni sie do obnizenia deficytu budzetowego. Walka sie jeszcze nie skonczyla i potrwa to zapewne wiele lat zanim wszystkie klamstwa zostana obalone i coniektorzy wreszcie zrozumieja, jak bardzo taka ustawa byla potrzebna im samym. Pozdrawiam.
Monday, March 22, 2010 | Kaziu

•  Piekny dzien dla demokracji w USA. Teabaggers heads are exploding today. Wielkie dzieki dla prezydenta Obamy!!!
Monday, March 22, 2010 | Sylwia

•  The people have spoken. Democracy for all!
Monday, March 22, 2010 | rzepkowski

•  Kaziu cieszy sie zmianami, ale one nie nastapia szybko, doroku 2014 jeszcze sporo czasu, a dopiero wowczas reforma ta zacznie dzialac naprawde. Podobno w 2012 bedzie koniec swiata!
Monday, March 22, 2010 | Pesymista

•  Kochani, chociaz mowie w tym samym jezyku, wstyd mi za 95% wpisujacych sie. Caly czas zastanawiam sie, dlaczego Polska nigdy nie miala szacunku w swiecie. Ja to wiem, ze kraj tworza i ksztaltuja ludzie - przykro mi ze nasi rodacy, sa odporni na wiedze i na tok racjonalnego myslenia i mogl bym tak wymieniac przez cale godziny co jeszcze. Stare powiedzenie mowi ze nie "poprawiaj torby na dziadzie", bo i tak nie podziekuje. Nasza polska domena, to czy dadza czy zabiora i tak bede narzekal. Gdyby amerykanie szli naszym tokiem myslenia, gwarantuje ze wielu z was by tutaj nie bylo. W polsce umieliscie sie upominac o byle "glupoty", i zaden(na) z was nie liczyl(la) kosztow. Ilu pracowalo pol dnia, a bralo pieniazki za caly. Nie policzyliscie kosztow i strat?. Naraz wszyscy stali sie uczciwi do bolu. Ile panstwo Polskie stracilo przez fikcyjne zwolnienia L-4. Moglbym tak wymieniac godzinami. Na koniec rada - jak daja, to bierz i nie zapomnij podziekowac, bo tak nalezy. To ile bedzie kosztowac, zostawcie tym co umieja liczyc, a wy wydajnie i uczciwie pracujcie, szanujcie sie nawzajem, pomagajcie sobie, nie skaczcie jeden drugiemu do gardla, a ktoregos pieknego dinia zauwazycie pozytywny efekt swojego dzialania. Duzo zdrowia.
Monday, March 22, 2010 | Normalny

•  Normalny nie ma jednak poukladane w glowie. Radzi ludziom, aby bezgranicznie przyjmowali to co im wciskaja i pod zadnm pozorem nie mysleli. To manifest glupoty a nie normalnosci.
Monday, March 22, 2010 | Teresa

•  Zgadzam sie z Michaelem Moore, ktory wystapil wczoraj u Larry Kinga. Ta reforma to dwa kroki do przodu i jeden do tylu. Dobrze, ze czesc nieubezpieczonych Amerykanow dostanie to swiadczenie, dobrze, ze kompanie nie beda mogly wyrzucic nikogo z ubezpieczenia, choc to bedzie mozna obejsc placic kare po 100 dolarow za kazdy dzien w przypadku pacjenta. W sumie jednak to reforma napedzi klientow kompaniom ubezpieczeniowym. Ta reforma jest bardzo polowiczna i nie zmienia chorego systemu. Nadal ubezpieczyciel bedzie miedzy pacjentem a lekarzem.
Tuesday, March 23, 2010 | Piotr Zielinski

•  Pytanie do wszystkich zwolenników "reformy" - dlaczego IRS przyjmie 16tys. nowych agentów tylko do comiesięcznego sprawdzania, czy każdy obywatel wykupił polisę??? Jeźeli ta reforma jest tak DOBRA, po co mają Ciebie i mnie pilnować i ZMUSZAĆ do ubezpieczenia lub płacenia kary????? To pytanie nie daje mi spokoju i nie mam na nie odpowiedzi. Przypuszczam, źe nie ma nikogo, kto by się nie zgadzał z tym, źe reforma ubezpieczeń jest potrzebna. Ale prawdziwa REFORMA, a przede wszystkim uczciwie przeprowadzona. Bez przekupstwa, bez zamkniętych drzwi. Czytając niektóre komentarze, dochodzę do wniosku, że część z Was nie dorosła do życia w prawdziwej demokracji z której Ameryka kiedyś słynęła. Nauczeni jesteście dostawać wszystko za darmo i nieważne, źe stajecie się "niewolnikami" systemu. Dzięki takim, jak Wy dzieje się w Ameryce to, co się dzieje.
Tuesday, March 23, 2010 | Natalka

•  Naiwni debile wierza w bajki i demagogogie Obamy i demokratow.Cos niepojetego! tzreba powiedziec ze sami republikanie zawalili wiele,wiele rzeczy i prosili sie o porazke w poprzednich wyborach.
Tuesday, March 23, 2010 | Sum

•  Demokraci przegraja w listopadzie wybory, odwolaja reforme i bedzie po krzyku
Tuesday, March 23, 2010 | Tadeusz

•  Uwielbiam takie osobniki jak Natalka...pouczac na temat demokracji. Kochana Natalko, doprawdy nie wiem gdzie Ty przebywalas przez ostatnie 10 lat, kiedy polinteligentny Prezydent Bush i Jego szajka doprowadzila do najwiekszego kryzysu gospodarczego od czasow Wielkiej Depresji. I nawet nie chce wiedziec, co Ty wiesz na temat najwiekszych korporacji zwanych ubezpieczalniami, bo jak widze Twoj horyzont konczy sie gdzies pomiedzy ksiazka czekowa a pierscionkiem zareczynowym. Tak Natalko jest calkiem mozliwe, ze IRS bedzie musialo zatrudnic wiecej ludzi, aby w jakis sposob moc kontrolowac przepisy w nowej ustawie. I nie, jak blednie myslisz, ze to tylko dotyczy osob indywidualnych ale przede wszystkim bisnesy, ktore posiadaja wiecej, jak 50 pracownikow. I smiem zauwazyc, ze to monitorowanie zacznie sie w roku 2014 - takze spokojna Twoja rozczochrana, masz ponad trzy lata, aby znalesc odpowiedzi na nurtujace Cie pytania uzywajac internetu. Wytlumacze Ci to na przykladzie, ale mam wrazenie, ze Ty i tak tego nie pojmiesz - mimo wszystko sprobuje. Wyobraz Sobie, ze w nadchodzace Swieta Wielkanocne pojawi sie w Twoim domu wiecej ludzi - moze nie ponad 31 milionow, ale powiedzmy 10 osob, chcac nie chcac musisz ich przyjac, bo to przeciez rodzina. Dobrze o tym wiedzac, ze sama Sobie z ta banda szczypiorkow nie poradzisz - pytasz sie meza, czy On moglby tyle nie chlac na tej imprezie i poprostu pomoc Ci np w wynoszeniu brudnych naczyn... Jesli chodzi o Twoje ataki na politykow: "Bez przekupstwa, bez zamkniętych drzwi", Ty chyba naprawde przespalas wiekszosc Swego zycia. Ja do dzisiaj nie wiem kto dokladnie uczestniczyl w spotkaniu sztabu poprzedniego prezydenta, a co najwazniejsze kto udzielal informacji Prezydentowi Bushowi, ze Irak ma bron jadrowa i trzeba ich zaatakowac. Smiem rowniez zauwazyc, ze sama Sobie przeczysz piszac: "Nauczeni jesteście dostawać wszystko za darmo" skoro ta ustawa ma kazdego z nas kosztowac. I pozwolisz, ze przemilcze komentarze Sum i Tadeusza, LOL. Pozdrawiam.
Tuesday, March 23, 2010 | Kaziu

•  No i odezwala sie moja internetowa milosc czyli Kaziu. Kaziu to czlowiek majacy poukladane w glowie. Argumentem za reforma medyczna ma byc fakt, ze w Iraku nie bylo broni jadrowej!!! Zobaczcie jego ostatni wpis!!! U Kazia wszystko jest czarno-biale. Za wszelkie zlo na swiecie odpowiada George W. Bush. Natomiast Obama to anioł Dobroci i wszystko co powie jest sluszne i prawdziwe. Niestety swiat nie jest czarno-bialy. W realnym swiecie bron jadrowa w Iraku ma sie nijak do reformy zdrowotnej Obamy. A reforma? Po za tym, ze naoni miliony klientow do firm ubezpieczeniowych, niczego nie zmienia. Ale poniewaz zrobil ja Obama to Kaziu jest zachwycony.
Tuesday, March 23, 2010 | Joasia

•  Joasia, ja tez Cie kocham, ale nigdy o tym nie mow mojej zonie. I bardzo mi przykro Joasiu, ze Ty nie potrafisz nawet przeczytac tego co napisalem, nie wspominajac o zrozumieniu. W sumie sie nie dziwie, jesli od kilku dobrych lat stacja "Fix News" i p. Jarmakowski pomijajac fakty, wybiorczo donosi nam o wlasnych "faktach". Kochana Joasiu, smiem zauwazyc, ze moja aluzja o wojnie w Iraku dotyczyla jedynie tego, ze byla oparta na blednych faktach i za zamknietymi drzwiami...rozumiesz? A teraz podnies rece do gory i krzyknij: nareszcie mamy Prezydenta, ktory robi cos dla klasy sredniej, brawo! A teraz ide po drina i bede czekac na Twoja riposte. Pozdrawiam.
Tuesday, March 23, 2010 | Kaziu

•  Rozśmieszyły mnie komentarze Mihaela S i Smartman, to jest jedna i ta sama osoba jak myśle. Po 21 latach w wojsku i 14 latach jako miejski manager , to to on ma 2 ubezpieczenia . VA oraz z miasta. Albo nie, ma tylko jedno , to miejskie . bo VA sie nie należy jesłi ktos ma juz lepsze ubezpieczenie i wysokie zarobki , wysoką pensje. Jak to mówią punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Mając dwa dobre ubezpieczenia można sobie pomstować na Obame , ale może by sie postawic w sytuacji tych ludzi ciężko pracujących , którzy ubezpieczenia nie mają żadnego. Ludzi ktozy cięzko pracują za grosze , często na dwie prace i sa wszelkimi podatkami okradani , by lenie w city managment mieli dobre pensje i dobre emerytury i dobre ubezpieczenie. I co im odpowiesz Smartman??? Głupi imigranci , po co im ubezpieczenie , to Twoja odpowiedz Michael??? Reforma z pewnością jest kaleka i zobaczymy jak to bedzie działało w praktyce, ale bez wątpienia jest to wielkie osiągnięcie Obamy, Brawo mu za to !! i miejmy nadzieje że z czasem ta reforma będzie udoskonalona. A krytyką Obamy , krzyczącym :" ile ta reforma kosztuje" zadam pytanie : ile kosztuje brak ubezpieczenia dla 50 milionów?? Ile kosztują zapchane > Emergency< w szpitalach , bo ludzie nie idą do lekarza dopiero jak juz prawie umieraja ida na >Emergency< Ile kosztują inne ubezpieczenia , bo szpitale mając nie płatnych pacjentów straty doliczją do rachunków tych co maja ubezpieczenie. Ile kosztuje nieobecność w pracy , bo z małej choroby robi sie wielka i długa , gdy mała chroba wcale nie jest leczona. A dlaczego GM prawie zbankrutował?? Bo do ceny każdego auta dodawał ogromne koszty ubezpieczenia swych pracowników i przegrywal konkurencje cenową z panstwami gdzie jest powszechne ubezpieczenie. A czy wiecie (krytykanci) ze w każdym rachunku medycznym 30% całej opłaty to sa koszty wypisywania , wyliczania , i ściągania rachunków?? Tak 70% to opłata za usługe medyczną , a 30% to opłata za buchalterie.
Tuesday, March 23, 2010 | John

•  Kaziu - jak zwykle - z braku rzeczowych argumentów stosuje obelgi i obraża. To takie prostackie. A pouczać to Ty możesz swoje dzieci (jak je masz).
Tuesday, March 23, 2010 | Natalka

•  Jakie ja obelgi uzylem i czym Cie urazilem, Natalko? I jesli juz pytasz, mam corke, ktora niedawno skonczyla 9 miesiecy - jest sliczna. Pozdrawiam.
Tuesday, March 23, 2010 | Kaziu

•  Droga Tereso, mysle ze w szkole w Polsce uczono czytac i rozumiec tekst czytany. "Normalny" nie proponuje brac "wszysko" co wciskaja, tylko Normalny pisze o UBESPIECZENIACH, a jak wiadomo to wielka rzecz miec ubespieczenie w tym kraju, bez wzgledu kim sie jest i co sie mysli. W kilku przypadkach ubespieczenia nie potrzeba i to chyba dotyczy ciebie moja droga. Niech pomysle kiedy ja bym nie potrzebowal: @gdy w zyciu nic mi sie nie udalo-pelny pesymizm, @nikt mnie nie chce poslubic, bo jestem brzydki jak noc, @nie mam dzieci, @nie mam szacunku do samego siebie-po co ratowac samego siebie, @nie mam szacunku do rodziny i bliskich. Mozna wymieniac tak bez konca w jakich przypadkach mozna nie chciec ubespieczenia, bo co moze byc wazniejsze od zdrowia czy zycia. Teresa ma jakis inny sposob na zycie bez ubespieczenia i moze nam opowie jaki. Ale mysle ze Teresa to samolub nie dbajacy o nikogo, zadowala sie rzeczami materialnymi. Watpie ze ma rodzine, jesli ma to zycze wszystkiego dobrego rodzinie a szczegolnie malzonkowi, bo ten to dopiero ma za swoje. Musze sie pochwalic Tereso ze ja mam ubespieczenie i to takie ze ty mozesz tylko pomarzyc, ale w domu nauczono mnie pewnych zasad, ze jak ty cos osiagniesz pomoz drugiemu a jak nie mozesz, to go poprzyj w tych dzialaniach. Przypomne ze mielismy Wielkich polakow w chistorii, szczegolnie Ten ostatni JPawel II, caly swiat uczyl sie od Niego, tylko nie my "no bo dlaczego ja mam robic na niego - tego gnoja", to nasze ulubione powiedzonka o drugim, albo "on nie nas, to ceper". Tereso, twoj dom rodzinny nie nauczyl cie milosci i szacunku - to problem co trzeciego polaka- przykre. Zycze duzo zdrowia.
Tuesday, March 23, 2010 | Normalny

•  Cytat z Normalnego: "Teresa to samolub nie dbajacy o nikogo, zadowala sie rzeczami materialnymi. Watpie ze ma rodzine, jesli ma to zycze wszystkiego dobrego rodzinie a szczegolnie malzonkowi, bo ten to dopiero ma za swoje". Czy to jest szacunek, ktorego nauczono Cie w domu??? Jezeli tak, to trzeba wspolczuc Twojej rodzinie i Tobie.
Tuesday, March 23, 2010 | Natalka

•  Sprostowanie-Normalny napisal historia przez "ch" i za szybko klikna "wyslij komentarz". Nie chce dawac pozywki dla polskich milosnikow awantur.
Tuesday, March 23, 2010 | Normalny

•  Natalio, nie widze w mojej riposcie obrazania kogokolwiek, proponuje przeczytac riposte Teresy cyt. "Normalny nie ma jednak poukladane w glowie, To manifest glupoty a nie normalnosci." Natalio jakbys rozumiala pisownie racjonalna, byloby lepiej ci to zrozumiec. Szkoda ze nie zareagowalas wczesniej, bo Teresa naprawde obraza, i jej wpis byl wczesniej odnosnie "co kto komu". Natalio moze sie myle, ale nie uzywaj kradzionego imienia, bo styl w ktorym piszesz to styl Teresy. Dobranoc
Tuesday, March 23, 2010 | Normalny

•  Normalny, nie mam zamiaru polemizować z każdym komentarzem. A Teresą nie jestem, nie mam zwyczaju podszywać się pod nikogo. Jeżeli zabieram głos w dyskusji, to we własnym imieniu.
Tuesday, March 23, 2010 | Natalka

•  Kochana Natalko, ja ciagle czekam na odpowiedz od Ciebie i od mojej milosci Joasi...Pozdrawiam.
Tuesday, March 23, 2010 | Kaziu

•  Healt insurance reform has becomes law in the USA if we like it or not. Sign by president Obama healtcare is a law of land. Fakt dokonany, dotyczy wszystkich obywateli, wszyscy bedziemy oplacac ta reforme ubezpieczen medycznych placac podatki jak i rowniez wszyscy bedziemy z niej korzystac w potrzebie. W kazdej nowej reformie czy prawie sa plusy i minusy. Reformie trzeba dac szanse zeby calkowicie weszla w zycie to czas pokaze kto mial racje.
Wednesday, March 24, 2010 | 3XTAK

•  Dyskusja ma charakter akademicki, bo reforma wchodzi w zycie. Zgadzam sie z Johnem, ze trzeba poczekac jak to bedzie funkcjonowac w praktyce. Dopiero w praktyce przekonamy sie, jak funkcjoinuje zapis o ulatwianiu kupowania ubezpoieczenia przez male biznesy. Jak rozumiem z zapisow ustawy stany musza stworzyc odpowiednie projekty do roku 2014. W ogole wiele przepisow zacznie obowiazywac dopiero w 2014 roku. Jednak juz teraz kompanie nie beda mogly wyrzucac z ubezpieczenia z uwagi na stan zdrowia. To spore osiagniecie, z ktorego skorzystaja takze republikanie preciwni ustawy. Ustawa ma wiec wiele wad, w zycie wchodzic bedzie przez wiele lat, ale lepsze to niz nic. Faktem jest, ze w Kongresie nic lepszgo uchwalic sie nie udalo. Takie sa realia, a ich ignorowac nie mozna. Ciekawy jestem jak z ubezpieczeniem poradza sobie polonijne, niewielkie biznesy. Ale maja jeszcze czas do roku 2014 i do momentu jak stan stworzy odpowiednie programy. W tej chwili nie wiadomo jeszcze jak to bedzie wygladac. Mam nadzieje, ze decyzje w tej sprawie zapadna stosunkowo szybko. W Illinois wykorzystywane to zapewne bedzie jako argument za podniesieniem stanowych podatkow czego chce gubernator.
Wednesday, March 24, 2010 | Mateusz

•  Ustawa została uchwalona, republikanie w listopadzie zobeda wiekszość i odwołaja wszystko. Takl się to skonczy.
Thursday, March 25, 2010 | Wyborca

•  Republikanie w listopadzie moga odwolac wszystko tylko nalezy pamietac otym ze prezydentem dalej bedzie demokrata Obama, to kto republikanom odwolanie podpisze ?. Jak juz jest raz cos ustanowione prawem to jesli prezydent jest z przeciwnej partii to szanse na odwolanie jest prawie ze zerowe, podpis prezydenta pod ostatecznym dokumentem to rzecz swieta, Amen. Jak mieli replikanie szanse zrobic swoja reforme ubezpieczen zdrowotnych za p. Busha to nic nie zrobili a teraz robia wielki lament, krzycza o spolecznej niesprawiedliwosci, wojny ktore rozpoczeli republikanie pod plaszczykiem nieuzasadnionych posadzen tez nie sa sprawiedliwe i kosztuja nas podatnikow miliardy. Samo zaklamanie i wstret. Oszolomstwo !!
Friday, March 26, 2010 | ex-republikan

•  reforma byla potrzebna. USA to jedyny rozwiniety kraj na swiecie, bez powszechnego ubezpieczenia medycznego. Z tym, ze ta reforma jest kulawa. Troche do przodu, troche do tylu. USA nadal bedzie krajem bez powszechnego systemu ubezpieczen.
Saturday, March 27, 2010 | Jola

•  Gratulacje dla wszystkich zwolennikow "obamizmu" a szczegolnie dla Kazia. Jego zachwyt dla "obamizmu jest wiekszy niz kiedys w PRL mieli czlonkowie przewodniej "sily narodu" dla socjalizmu. Naprawic system ubezpieczen mozna piszac ustawe 50 stronicowa. Natomiast jezeli pisze sie ustawe, ktora zawiera 2500 stron, to tylko w celu zniewolenia ludzi, a nie dla ich dobra. Czy ktos zna jakis program rzadowy, albo instytucje ktore dzialaja efektywnie i bez strat. Co sie dzieje obecnie z Medicare i Medicaid? Jak pracuje US Postal Service? Celem Obamy i demokratow jest rowniez powrzechny system ubezpieczen (panstwowy). Jak mozna oszczedzic pieniadze dodajac do systemu 30 mln ludzi? Oczywiscie mozna, ale poprzez racjonowanie opieki zdrowotnej i bedzie o tym decydowal urzednik panstwowy( z wysoka pensja i wysokim planem pensyjnym). Czy ludzie starsi nie dostrzegaja, ze zabranie z medicare 500 mld dolarow bezposrednio ich dotknie? Szanowni zwolennicy Obamy i demokratow zacznijcie wreszcie myslec. Kazdy rzad dziala nieefektywnie i najlepiej wie jak marnotrawic pieniadze. Jezeli Amerykanie sie nie obudza, to Obama osiagnie swoj cel i tak zmieni USA, ze Amerykanie stana sie spolenczenstwem "niewolnikow rzadowych". Kraj moga rozwijac tyko ludzie wolni,a rzad powinien nie przeszkadzac.
Saturday, March 27, 2010 | Jack Tripper

•  Jack Tripper ma dobry argument. Administracja dowodzila, ze chce oszczedzic setki miliony dolarow na uszczelnieniu Medicare. Ciekawe jak to zrobi? Nigdy nie powiedziano na ten temat ani slowa.
Saturday, March 27, 2010 | Teresa

ProgressFor Poland | Utwórz swoją wizytówkę
Home Redakcja Ogłoszenia Kontakt Galeria Poradnik Emigranta Kultura Sklep Praca Linki About us Współpraca Medialna Reklama/Ads

katalog stron internetowych
Wspomóż nasza działalnosć i fundusz Progress For Poland - Chase Bank # 793762493
---