Ogłoszenia | Powiadom innych o tej stronie   Imieniny: Jana, Moniki, Wiktora
Home NewsOpinieAmerykaChicagoEkonomiaPoloniaSportKomunikatyGoracy tematRaport SpecjalnyHumorKulturain EnglishRozneWybory Multimedia Galeria Ogłoszenia

Czy polski podatnik powinien utrzymywać Polonię w USA?

Andrzej Jarmakowski|Saturday, April 16, 2011

Wybory
W czasach komunistycznej dyktatury w Stanach Zjednoczonych organizowano rozliczne zbiórki na pomoc dla kraju. Zbierano na podziemną „Solidarność”, na budowę kościołów, plebanii i szpitali. Panowało powszechne przekonanie, że stosunkowo bogata amerykańska Polonia pamięta o kraju. Sytuacja była jasna i nikt nie kwestionował konieczności pomocy, choć często dzięki temu upłynniano przeterminowaną żywność lub niesprawny sprzęt medyczny, jak to było w przypadku tomografów wysyłanych do polskich szpitali.

Po obaleniu dyktatury intensywność zbiórek uległa znacznemu zmniejszeniu. Wraz ze wzrostem dobrobytu w Polsce powstał nowy kierunek. Coraz częściej dzięki kontaktom politycznym, znajomościom i co tu wielu mówić w wielu wypadkach zwyczajnej korupcji sytuacja uległa odwróceniu o sto osiemdziesiąt stopni. Polski budżet finansował wiele często dziewacznych przedsięwzięć na terenie Stanów Zjednoczonych. Tak to polski podatnik rozpoczął finansowanie amerykańskiej Polonii. W ostatnich latach działalność ta uległa nasileniu. Do Ameryki trafia coraz więcej pieniędzy, zaś dla niektórych ludzi wyciąganie kasy od polskiego podatnika stało się sposobem na życie. Należy więc zadać podstawowe pytanie. Czy w kryzysowej sytuacji, gdy trwa poszukiwanie oszczędności podatnik w Polsce rzeczywiście powinien finansować przdsięzięcia na terenie Stanów Zjednoczonych? Czy w wielu wypadkach nie jest to marnowanie pieniędzy, czy nie są to dywidendy płacone za uzyskanie określonych korzyści? Czy rzeczywiście Polonia w USA powinna sięgać do kieszeni polskiego podatnika? Moim zdaniem odpowiedź na tak postawione pytania jest negatywna, choć oczywiście trzeba uważać, aby przy okazji nie wylać dziecka z kąpielą. W tym morzu ewidentnej korupcji politycznej są też incjatywy wartościowe, jak choćby wspomaganie finansowe Muzeum Polskiego w Ameryce.

Pieniądze do Chicago płyną z wielu źródeł. Kancelaria Prezydenta Lecha Kaczyńskiego wspomogła finansowo organizację koncertu w Millenium Park w Chicago. Imprezę zorganizowano w trakcie kampanii wyborczej. Prezydent spotkał się z polonijnym tłumem, za pieniądze podatnika miał więc wyborczy, okraszony występem Justyny Steczkowskiej, Piaska i innych artystów. W wielu krajach działanie takie jest prawnie zakazane. Dodajmy, iż Polska współfinansowała wiele innych imprez kulturalnych z politycznym kontekstem.

Powszechnie znane są kłopoty finansowe polskiej służby zdrowia. Z tym większym zdziwieniem przyjać należy fakt, że polskie Ministerstwo Zdrowia finansuje rozmaite przedsięwzięcia na terenie USA, jakieś nikomu nie potrzebne konferencje, fundacje, które dzięki temu wypłacają pensje swoim urzędnikom i kryją inne wydatki. W jednym przypadku finansowanie fundacji zajmującej sie głównie walką z rakiem w praktyce umożliwiło Ministerstwu Zdrowia organizowanie wycieczek do USA na zakupy. Przecież członkowie Polonii w przypadku choroby i tak korzystać będą z amerykańskiej opieki medycznej. Jaki interes w tym ma cierpiące na ciągłe niedobory finansowe polskie Ministerstwo Zdrowia?

W celu utrzymywania kontaktów z Polonią na świecie stworzono w Polsce pozarządową organizację „Wspólnota Polska”, której budżet uchwalany jest przez Senat Rzeczypospolitej. Celem „Wspólnoty” miała być przede wszystkim pomoc dla Polaków zamieszkałych na Wschodzie. Ludzie są jednak tylko ludźmi i z czasem w budżecie „Wspólnoty” pojawiało się coraz więcej inicjatyw z terenu USA. W pewnym sensie to zrozumiałe. Działacze „Wspólnoty” przecież wolą latać do Nowego Jorku, Los Angeles czy Chicago niż do Irkucka czy Tomska.

Jeden przykład, który wywoła pewnie sporo kontrowersji. Festiwal Polskiego Filmu w Ameryce, jeszcze kilka lat temu był imprezą widoczną. Od kilku lat zszedł na psy, projekcje odbywają się często w podrzędnych salach, pies z kulawą nogą na to nie chodzi. Czy jest sens dofinansowywać taką imprezę przez budżet, zwłaszcza, że potrzeby Polonii na Wschodzie są ogromne?

Oczywiście ewentualne budżetowe oszczędności nie będą wielkie. Skreślając rozmaite abstrakcyjne projekty polski budżet w sumie zaoszczędzi około 30 milionów złotych. Polonia także nie straci, gdyż wcale nie uczestniczy w rozmaitych przedsięwzięciach, a wysoka frekwencja zapewne istnieje jedynie w sprawozdaniach. Straci co najwyżej kilka osób, które stworzyło sobie ciepłe posadki w rozmaitych fundacjach czy komitetach organizacyjnych nie wiadomo czego. Minister Finansów Jacek Rostowski powinien przyjrzeć się tym niepotrzebnym wydatkom. Wszak podobno, tak samo jak politycy w USA nerwowo poszukuje oszczędności.

Andrzej Jarmakowski  

Dodaj komentarz
Wpisz treść komentarza:

Podpisz się:

•  Uważa, że Polonii powinno byc wstyd wyciągac pieniądze z Polski! W Polsce takie rzeczy powinny byc karane więzieniem! To skandal, aby placic na imprezy w Ameryce.
Saturday, April 16, 2011 | Jacek - Warszawa

•  Lepiej dac na koncert nawet ze Steczkowska niz na komiks z slowami chuj,cweloholocaust i nnymi wulgaryzmami pod patronatem p.Rostowskiego i jego coreczki. Ze ty Jermakowski nie chodzisz ,bo cie polskosc razi to nie mow ,ze nikt nie chodzi klamczuchu. My sobie cenimy wszelkie polskie imprezy i chwala ,ze sa.
Saturday, April 16, 2011 | NIGHT CLUB CHICAGO

•  To, że lubisz chodzić na takie koncerty to dobrze, tylko dlaczego za to placic ma podatnik w Polsce! Sam sobie za to Night Club zaplac. A jak cię nie stać to siedz w domu. Tymi sprawami powinna zająć się prokuratura. Finansowanie imprez w Chicago, zresztą nie tylko koncertów powinno być przediotem dochodzenia a winni marnowania publicznego grosza winni trafić do kryminalu lub powinni oddać pieniądze. To sprawa dla prokuratora.
Saturday, April 16, 2011 | Mariola

•  Niech sie Mariola (Jarmakowska) tak nie zoladkuje. Moze to nie c hodzi tylko o moskalowe tomografy. Mariola ma prawo nie siegac pamiecia tak daleko ale historyk redaktor moglby przy okazji wspomniec o " Blekitnej Armii" , niepowtarzalnym zrywie mlodych amerykanow , ktorzy Polske znali z opowiadan swoich rodzicow i dziadkow i wcale nie przeszkadzalo im to gnac przez Ocean wcale w nie swojej sprawie. Za PANIA Helene Modrzejewska , ktora mogla spokojnie robic kariere i kase , nie zawracajac sobie glowy "jakas tam Polska" . Za PANA premiera Ignacego Paderewskiego , ktory tlukl sie po amerykanskich scenach z fortepianowymi koncertami i zabiegal o pomoc dla Polski w kazdym z mozliwych gabinetow. Za miliardy dolarow przesylanych przez lata do Kraju. Niech Jarmakowski ruszy baniakiem i nie wklepuje tekstow jakie podsowa mu (jego)centrala z Warszawy via Moskwa , niech zajmie sie manipulatorem ktory odgrywa ultra-patriote w gabinetach "Wspolnoty Polskiej" , niech zajmie sie faktem zasiedzenia sie w stolicy a.czumy , ktory po utracie fuchy powinien wrocic na chicagowskie dachy.Czy tez w koncu jakas pitera , puszczajaca baki za niemala kase. Tzw.Strazy miejskiej i tzw.Policji ktora bije po glowach jak jej poprzedniczka zomo z ktora walczyl redaktor Jarmakowski , za remont konsulatu itditditd. No to co Jarmakowski , ruszysz kiepelom ??. Mariola niech nie probuje , bo peknie jak zwykly leb
Saturday, April 16, 2011 | Stach z Utah

•  W Chicago przebywa od dluzszego czasu byly skarbnik Wspolnoty Polskiej Grzegorz Popielarz...
Sunday, April 17, 2011 | Hamil

•  ..poronione pomysły. Polska wspiera polonusów, a ciemniactwo polonijne łoży na utrzymanie, faszystowskiej partii Jarosłava Katschynskiego i wyjątkową antypolską rozgłośnię: św.dyr. Rydzyka....Zawsze zadziwia mnie fakt, że Radio Co Ma Ryja, ma swe nadajniki na terenie Rosji..Kuriozum jakieś. ...CAŁE SZCZĘŚCIE ŻE Faszystowska organizacja, jaką jest PiS-sekta NIEODWRACALNIE IDZIE W NIEBYT, JAKO wyjątkowo nędzna politykierska frakcja, szkodząca Polsce i polskiemu narodowi. ..CAŁE SZCZĘŚCIE, ŻE Ojciec dr Dyr. Tadeusz RYDZYK pada na ryłko finansowe. Paranoiczne zapędy inwestowania w chore wizje Tadka, niestety spaliły na panewce.. Coraz mniej ciemnoty popiera kretyńskie pomysły sługi zakonu, którego celem powinno być niesienie pomocy ubogim duchowo i materialnie. Tadek się przeliczył. Tym bardzie, że emeryci i renciści, utrzymujący ten patologiczny twór, po prostu wymierają. Natomiast młode polskie społeczeństwo leje na partyzantkę, jaką serwuje zardzewiała dubeltówka: Rydzyk & Kaczyński. Q CHWALE OJCZYZNY..TEJ NORMALNEJ...amen..
Sunday, April 17, 2011 | ANAKONDA

•  Aj waj,klekajcie Polacy ,Aaron Szechter czyli Michnik przemowil poprzez swojego slugusa Jermakowskiego :nie chodzcie na polskie imprezy,bo przez to Polska nie ma autostrad,pociagow i polskie dzieci gloduja. A jego idol "pomrocznosc jasna"(jedyny przypadek TAKIEJ CHOROBY stwierdzonej przez polski sad utrzymywany z pieniedzy podatnika)BOLEK agent to tu byl za swoje, Za "swoje" swinstwa to on tu byl wygwizdany,przeze mnie tez a Jermakowski byl jakos cicho wtedy.A taki zatroskany o pieniadze podatnika ,aj waj az z nog scina.
Sunday, April 17, 2011 | adam

•  W gruncie rzeczy chodzi tutaj o to, że kilka sprytnych osób dzięki swoim konekcjom wyciąga pieniąze z Polski. Wiekszość polonijnych imprez odbywa się noralnie i jakoś egzystują. Jest jednak sporo przedsięwzięć, opłacanych przez Polskę i to jest skandal. ostatnio głośno byo o nieprawidłowościach w fundacji Dar Serca. Nie jest to jedyna tego typu sprawa. Uważam, że przypływ polskich budżetowych pieniędzy do Chicago do skandal i należy z ty skończyć. Zgadzam się z autorem, że Festiwał Filmów Polonijnych nie powinien być finansowany przez polskiego podatnika. Impreza ta faktycznie - jak napisano - zeszła na psy. O osobnym problemie pisze Anakonda. To zbieractwo urządzane przez Radio Maryja. Głupia Polonia placi na Rydzyka, ale podejrzewam, że cała ta operacja odbywa się z poważnym naruszeniem prawa. Czy ktos wie jak pieniądze te trafiają do Polski?
Sunday, April 17, 2011 | Normalny

•   Hej niedopieszczona po sobotniej nocy anakondo. Tak trudno ci jeszcze pozbierac mysli do kupy (nie pomylka- do kupy) ze bebnisz pazurami po klawiaturze w oblakanczym zrywie , klepiac bez sensu i tematu. Co w tym przypadku ma Rydzyk do wiatraka i lokalizacja nadajnikow ktore przekazuja sygnal. Co to wszystko ma wspolnego z byle jakim artykulikiem i jego bezwladna trescia. W ubieglym roku bolek walesa ( ten sam u ktorego Jarmakowski nie byl sutenerem , ale) zostal oddlegowany do przewiezienia swojej niskowoltowej , elektrycznej dupy do Los Angeles , oczywiscie ze za pieniadze polskiego podatnika , celem promowania jakiegos filmiku. Sala byla zapelniona w kilku rzedach. Portfel tego bolka w ilosci kilku miesiecy. Nie slyszal o tym redaktor ATJ ? , moze i slyszal , ale o tym mu nie kazali pisac. Anakonda wez sobie proszek z krzyzykiem i walnij sie na reszte niedzieli do wyra.
Sunday, April 17, 2011 | Stach z Utah

•  Jeden dodatek. Zwracam uwagę na postawę takich typów jak Adam. To zadziwiające jak typy takie bronią wyłudzania pieniędzy z budżetu, usiłują odwrócić kota ogonem i wmawiac, że troska o podatknika to zniechęcanie do udzialu w polonijnych imprezach. Panuje bowiem między PiS na chicagowskim oszołomstwem pewna symbioza. To oni pierwsi rozpoczęli to oszustwo i teraz bronią tych kryminalnych praktyk.
Sunday, April 17, 2011 | Normalny

•  No wlasnie ,nalezy protestowac przeciwko przysylaniu tu agentow takich jak TW BOLEK za pieniadze podatnikow.Tym bardziej,ze na miejscu ich nie brakuje,co panie Jermakowski,prawda,ze nie?!Co tam sad w pana sprawie stwierdzil;za pieniadze podatnikow co? A radio Maryja nie utrzymuje sie z pieniedzy podatnikow,ba nawet nie z pieniedzy kosciola . A Don Tusk plemiel to byl w Londynie z obiecankami za pieniadze zaoszczedzone dzieki zakupom w Biedronce,a jak sie cos pisze to moze fakty; kto gdzie ,ile ,kiedy bo jak zwykle chodzilo o to aby wcisnac nazwisko Kaczynski pod plaszczykiem artykulu o wydatkach na polonie.Nie z nami takie numery Szechter!!-Jermakowski.!!
Sunday, April 17, 2011 | ANNA

•  Panie Andrzeju swieta racja o tych oszustwach i pieniadzach wyciaganych z Polski. Polska utrzymuje takich pseudoartystow jak Kamyszew i Kenar z ich umierajacymi galeriami, ktorzy niezle sobie tu zyja utrzymujac siebie i rodziny za pieniadze wyludzane od polskich podatnikow na ich poronione projekty. Nastepna to Basienka Bilszta i jej Wojtus Niewrzol, na ich koncerty daje Wspolnota Polska. Potem w kolejce sa rozne polonijne organizacje, czesto skladajace sie z jednej, czy dwoch osob. Dar Serca, z Krysia Pasek i Romankiem Jurewiczem, slynni przekreciarze, panstwo Kieszowie, z ich Zdrowiem Plus, doktor Rudnicki, ze nie wspomne o przekretach stulecia i sprawie, o ktorej juz bylo bardzo glosno, czyli o spolce Konsulat, Kurczaba, Pucharicz, Popielarz i reszta, ktora znowu robi impreze po paradzie, no i Rydzyk. Niech sie Pan za nich wezmie, bo slynie Pan z rzetelnego dziennikarstwa, a polski podatnik i Polonia maja prawo wiedziec na ile nas okradaja Ci wszyscy. Jest Pan odwazny, zeby o tym pisac, bo wszyscy inni tak zwani polonijni dziennikarze nabrali wody w usta i boja sie odezwac, bo nie daj Boze, ze ich nie zaprosza za darmo na imprezy. Wychodzi na to, ze w chicagowskiej Polonii nie ma organizacji, ktorej zarzad dzialaby uczciwie, a ciagle powstaja nowe, ktore licza na to, ze im tez sie uda wyciagnac pieniadze z Polski. Niech Polska pieniedzy nie daje. Powinnismy sie wstydzic za nasza Polonie w Chicago
Sunday, April 17, 2011 | Chicagowski Polonus

•  Tyle lat Polonia utrzymywala Polske, to teraz cos sie tej Polonii od Polski wkoncu nalezy. Plac Polska na imprezy, bo tak byc powinno
Sunday, April 17, 2011 | Wacek

•  Adam to kretyn.
Sunday, April 17, 2011 | aniak

•  Jarmakowski napisał o rzeczach dość oczywistych, co podkreślił Polonus. Zupełnie nie rozumiem więc wpisów odwracających uwagę od zasadniczego tematu. Co ma Walęsa do dotacji otrzymywanych przez polonijne organizacje? Odnoszę wrażenie, że ten krzyk wynika ze strachu, że nagle naruszono tutaj osobiste interesy pisowskiego towarszystwa, które nauczyło się wyciągać pieniadze z Polski. Być może o to przede wszystkim chodzi.
Sunday, April 17, 2011 | Jur

•  ~Wacek ,napisz na co i od kogo otrzymywał polski podatnik pieniądze od Polonii z Chicago.Nie pisz o datkach na radio Rydzyka,bo to jest wola każdego jego fana. Daj przykład ,ale konkretny -kiedy to Polonia utrzymywała Polskę. Od siebie dodam ,że nie przyzwoicie jest pisać paszkwile.
Sunday, April 17, 2011 | baba-jaga- gad z patologicznej rodziny

•  Jak to rzadzi PO a Pisowcy z Chicago dostaja ,zaprzeczacie sami sobie,a Walesa to tu byl 3 lata temu na darmowym koncercie w Millenium Park z PiSu.Durniow z siebie robicie i tyle.
Sunday, April 17, 2011 | ANNA

•  ANNO! Dotacje dla Kamyszewa i jego Festiwalu, dla fundacji Kiesza itd są faktem. Ale dla Ciebie jak fakty nie pasują to tym gorzej dla faktów! Dyskusja o Wałesie tutaj to typowe pisowskie odwracanie kota ogonem. Na tej samej zasadzie można powiedzieć, że skandalem jest, że Sejm finansował przyjazd posłaki Kempy na jakieś idiotyczne odslonienie tabliczni na roku ulicy Belmont i Central. Nie chodzi jednak o koszta podróży tylko o dotowanie polonijnych działań czesto bez sensu! Czy jest to dobre wykorzystanie pieniędzy podatników? Takie jest pytanie!
Sunday, April 17, 2011 | Normalny

•  Ale kto w ten sposob wykorzystuje te pieniadze podatnikow PiS czy rzadzaca PO,w jaki sposob PiS moze wykorzystywac pieniadze podatnikow skoro nie rzadzi ani w sejmie nie ma wiekszosci? Kto posiada rzad,media ,et cetera wiec co tu udawac slepego.Do rzadu z pretensjami i zalami a nie wypisywac banialuki.
Sunday, April 17, 2011 | adam z Polski

•  Ta sprawa niewiele ma wspolnego z konfliktem miedzy PO czy PiS. Polityczny charakter ialy co nawyżej organizowane w Chicago koncerty w udzialem prezydenta Kaczynskiego, finansowane z budżetu jego kancelarii. Reszta spraw dotyczy minisrerstwa zdrowia, kultury, towarzystwa Wspolnota Polska. Pieniądze te nie są rozdzielane po linii politycznej. Ponadto ani PiS ani PO nie konrolują Wspolnoty Polskiej. Polska nie ejst dyktaturą. Tutaj nie chodzi o PiS czy PO tylko o marnowanie pieniędzy, to nie jest polityczne, a co najwyżej czasami kryminalne.
Sunday, April 17, 2011 | Zew42

•  Ale rzad to nie kontroluje nic to kto?Pewnie Kaczynski zza grobu.Totalna bzdura!!!
Monday, April 18, 2011 | adam z Polski

•  Budżet Wspolnoty Polskiej określa Senat, ale potrem tyi pieniedzmi rzadzi się juz samodzielnie organizacja. Senat jest cialem ustawodawczym, a rzad wykonawczym. Wspolota dostaje pieniadze i dziala niezaleznie. To proste! To Adam pisze bzdury. Widac takze, ze pisory przwyczaily się juz do nawykowego wykrzykiwanie NIE!, w kazdej sprawie. Ten problem w sumie oczywisty jest tego dobrym przykladem!
Monday, April 18, 2011 | Karolina

•  A kto ma wiekszosc w senacie,juz sie naprawde odechciewa wytykac tych klamstw,bo az o taki debilizm nie podejrzewam. Jak powiedzial Aaron Szechter czyli Michnik ;Polacy to stado baranow,i nasze cele to uczynic z Polski zaplecze dla zydow ,no coz latwo poszlo przy takim zidioceniu.Caly rzad juz przejechal sie do Izraela.Teraz zostaje zredukowac liczbe ludnosci Polski,wprowadzic oplaty za studia (im mniej inteligencji tym lepiej)gospodarka juz zalatwiona. Tusk podziekowal wlasnie Cameronowi za danie pracy Polakom,ha piekne! Niedlugo to i koncjerta nie budiet.Nie ma co sie nakrecac,polskosc to nienormalnosc.
Monday, April 18, 2011 | adam z Polski

•  A czy polski podatnik powinien utrzymywac Ruch Autonomii Slaska ,ktorego kierownik jawnie wypowiada sie przeciwko Polsce a zawarl koalicje z PO,z czyich pieniedzy ta organizacja funkcjonuje? To dla tych co sa przeciwko koncertom dla Polonii,dla ktorej Polska jest najdrozsza ojczyzna ,kultywujaca polskosc i mowe ojczysta.Kim jest Jermakowski i kto mu zlecil napisac wiadomo.
Monday, April 18, 2011 | Andrzej

•  Ruch Autonoii Slaska fukcjonuje ze skladek swoich czlonkow Panie Andrzeju, nie otrzymywal zadnych dotacji panstwowych. To raz. Po drugie jak PO ma większosc w Senacie, to wcle nie znaczy, że Potem kontroluje wydatki Wspolnoty Polskiej. Co niektorzy maja tutaj bolszewickie zapatrywnaia i wyobrazaja sobie, ze jak za Stalina rząd wszystko kontroluje. A po trzecie to nie chodzi tylko o koncerty, przynajmniej nie tylko. Po czwarte Prawo i Sprawiedliwość widać nie oznacza ani Prawa, ani Sprawiedliwości tylko przyzwolenie na przekręty. To by bylo na tyle.
Monday, April 18, 2011 | Kibic

•  Kibic sraly muchy bedzie wiosna,to czemu twoj ukochany redachtor nawoluje ministra z twojego ukochanego rzadu Rostowskiego do obciecia wydatkow w budzecie na te cele skoro jak piszesz wspolnota nie podlega kontroli ani rzadowi ani senatowi.A po ile te skladki w RAS ,jakies konkrety kibic nie wymyslaj,i nawet wymienili krzeselka z tych skladek na Slaskim Stadionie co?na zadanie RAS -bo im sie w polskich barwach nie podobaly-a pisali ze to z budzetu pieniazki poszly.Glupota nie boli co kibic?
Monday, April 18, 2011 | Andrzej

•  Zlituj sie Jarmakowski i przestan wypisywac bzdury. Justyna Steczkowska, Piasek i inni artysci sa z Polski wiec pomoc dla Polonii tu nie zachodzi. Polskie pieniadze zostaly w Polsce. Jestem tu kupe lat i nie zauwazylem aby gdziekolwiek pieniadze z Polski finansowaly jakiekolwiek polonijne imprezy. Zauwazylem natomiast ze panstwo Konsulostwo i ekipa konsulatu raczej za siebie nie placi gdy chodzi na imprezy. Wiec to w dalszym ciagu Polonia finansuje Polske.
Tuesday, April 19, 2011 | Prokurator

•  Prokurator to typowy polski idiota. Fakty są takie ze setki tysięcy dolarow zaplacono z budżetu polskiego na dofinansowanie jakiegoś Festiwalu Filmow w Chicago. W tym roku Teatr Chiopina dostał ze wspolnoty polskiej spory szmal na jakies koncerty chopinowskie Pieniądze polskiego podatnika brala Fundacja Kieszow i wiele innych instytucji. Nawet koncert z udzialem kaczora kancelaria Prezyenta dala 50 tysięcy dolarow. A szmal za wynajem Millemium Park nie zostawal w Polsce. Lista biorcow w Chicago jest dluga.
Tuesday, April 19, 2011 | Lubiacy fakty

•  A na koncert z udzialem Bolka to kto dal?I kto zaplacil za wynajem Millenium Park,zeby nam pokazac agenta,chyba nie kancelaria prezydenta,bo juz nie byl chwala Bogu prezydentem. A tym cisza jakos ,jak Bolek przyjezdza za pieniadze polskiego podatnika to OK a jak sa koncerty chopinowskie to be.Ale hipokryzja i durnota.
Tuesday, April 19, 2011 | ARTUR

•  Artur! Nikt nie mowil, ze na koncerty z udzialem Walesy nalezy wydawać pieniadze podatnika z Polski. Nie nalezy ich wydawac tak samo jak na koncerty z udzialem Kaczora. Pytanie nie brzmi czy nalezy finansowac PiS w Chicago z pieniedzy podatnika, tylko czy w ogole polonijne organizacje czy rozmaite imprezy winne byc finansowane z budzetu panstwa w Polsce? Nie a znaczenia tutaj kto je organizuje to kto je organizuje. Uwazam, ze Polonia w USA nie powinna byc finansowana z budżetu, gdyż te rozmaite fundacje, ktore biorą szmal to w więszkości normalne przekrety finansowe. Nazwiska nie mają tutaj nic do rzeczy. Pieniądze ciagną jednu i drudzy i sądzę, ze warto z tym, skonczyc. Polacy na Wschodzie są w znacznbie trudniejszej sytuacji i jezeli pomagać, to raczej im, a nie Polakom w Chicago.
Tuesday, April 19, 2011 | Lubiacy fakty

•  Jak zwykle Jarmakowski Andrzej Tadeuszowicz świadomie tendencyjnie przedstawia sprawę, bo np. na Festiwal Zdrowia lekarze przyjechali z cyklem wykładów, których wysłuchało wielu ludzi, ktorych to interesowało. Ci lekarze prowadzili także badania i konsultacje pacjentów. Za darmo. Bardzo cenna inicjatywa. Jarmakowski natomiast nawet nie zająknął się o wykupieniu przez polski MSZ całej strony płatnych ogłoszeń w amerykańskich gazetach, które - jakoby - miały "promować Polskę". To zwykłe napędzanie kasy amerykańskim gazetom, a jednocześnie forma "oswojenia prasy" przez sponsora. Przecież gazeta nie będzie gryźć ręki, która daje im pieniądze. Innym przykładem marnowania pieniędzy polskiego podatnika jest zatrudnienie przez rząd Tuska amerykańskich, francuskich i jakichś jeszcze innych specjalistów PR, ktorzy maja przygotować Platformie kampanię wyborczą. Innym przykładem, także tylko z ostatnich dni jest "wycieczka krajoznawcza" szefa kancelarii Bronisława Zygmuntowicz Komorowskiego, niejakiego Jacka Michałowskiego do Odessy, w związku obchodami 70. rocznicy śmierci gen. Mariusz Zaruskiego. To był tylko pretekst, bo nie urodził się w tym mieście, ani tam nie umarł, a jedynie tam studiował. Cóż to za powód, aby tam jechać, a przede wszystkim co Michałowski miał do powiedzenia w tej sprawie i komu? Jakoś nie słychać o efektach tej wizyty. Pretekstów marnotrawienia polskich pieniędzy jest znacznie więcej, jak chociażby rezygnacja polskiego rządu z 1 miliarda dolarów za przesył rosyjskiego gazu przez teren Polski, zakup starych samolotów transportowych Hercules, zakup dwóch starych amerykańskich korwet, które nie mogą wpłynąć na Bałtyk, zakup F-16 i wiele, wiele innych. Z innych spraw, gdzie marnowane są polskie pieniądze to np. sfinansowanie i wysłanie na festiwal do Wenecji filmu zrealizowanego przez obywatelkę Izraela i opowiadającego o "polskim antysemityzmie", albo realizację zakłamanego filmu pt. Cała prawda o Westerplatte", który starał się udowodnić, że Obrońcy Westerplatte to w gruncie rzeczy tchórze i dewianci, a przetrwali tak długo tylko dlatego, że Niemcy nie atakowali. Nie można też zapomnieć o wycieczkach Tuska wraz z ekipą w Dolomity, do Peru i wielu wielu innych pięknych miejsc na świecie, gdzie wcale nie jest tanio. Warto też wspomnieć o częstych wycieczkach do Ameryki Sikorskiego, z ktorych nic nie wynika, a on ma okazję odwiedzić rodzinę. Podobnie bez efektów była wizyta w Ameryce Komorowskiego, byle tylko się przejechać, bo nic nie załatwił. I tak dalej, i tak dalej... Polska jest bardzo bogatym krajem, jeżeli toleruje kogoś takiego jak Donald Donaldowicz Tusk czy Bronisław Zygmuntowicz Komorowski, ktorzy nie odczuwają żadnego "bulu", jak trwonią nasze pieniądze.
Tuesday, April 19, 2011 | Ryszard

•  Pieniadze plyna z Polski do Chicago ? Panu Jarmakowskiemu cos sie pomylilo .Smiem twierdzic , ze jest dokladnie odwrotnie. Polonia wysyla tysiace , setki tysiacy a moze miliony dolarow do Polski kazdego roku . Obojetnie czy jestesmy tu na stale czy tymczasowo wysylamy pieniadze rodzinom w Polsce . Dzieki naszym dolarom buduje sie w Polsce domy , zaklada biznesy czy chociaz pomaga biednym . Natomiast polski rzad niedostateczne wspiera polonijne incjatywy . Naprzyklad sobotnie szkoly jezyka polskiego.Tysiace dzieci uczy sie nich jezyka polskiego. Bez tych szkol i poswiecenia pracujacych tam nauczycieli te dzieci bylyby dla Polski bezpowrotnie stracone. Zapracowani rodzice nie maja czasu i kwalifikacji by nauczyc dziecko polskiego jezyka i kultury. Dyrekcja i nauczyciele sobotnich szkol polskich wiecej robia dla polskiej kultury i nauki niz cale tabuny urzednikow w Polsce. Dlatego polski rzad powinien pomagac tym szkolom , bo dzieki nim nastepne pokolenia polskiej emigracji beda naprawde polskie .
Tuesday, April 19, 2011 | jerzy z Chicago

•  Lubiacy fakty powinien najpierw przeczytac artykul ze zrozumieniem, a potem sie wypowiadac. Nikt tu nic nie dostal od Polski oficjalnie, a o tym czy dostal nieoficjalnie to oficjalnie nie wiadomo.
Wednesday, April 20, 2011 | Prokurator

•  Za promocje Polski za granica powinien placic rzad polski czyli polski podatnik a nie polecznosc Polonijna. Panstwo polskie ma na ten cel przeznaczone fundusze ktore wydaje dla promocji polski w panstwach europejskich UE to dlaczego ten sam wariant ma nieobowiazywac w Ameryce USA. Inne kraje UE jeszcze na wieksza skale i za duzo wiecej forsy promuja swoj kraj w USA. Darmocha dla politykow z biednej komunistycznej polski w USA z poparciem finansowym polonii to juz przezytek, teraz kazdy na polonii wie ze na cele rozrywkowe w tak zwane delegacje polscy politycy otrzymuja kase od swojej partii czy rzadu. Polonia ma swoje ekonomiczne problemy i sama musi sie znimi uporac.
Wednesday, April 20, 2011 | skrzypek

•  Prokurator: Organizacje polonijne szmal dostawały ofijalnie. Poczytaj sobie oficjalne i publicznie dostępne sprawozdania Wspolnoty Polskij i wielu innych instytucji jak Ministerstwo Kultury chociażby. Jak się poszuka znalezc mozna wiele ciakwych inforacji. To jest oficjalne i także legalne. Ocaniam tutaj jakmy oralną stronę. Co do polonijnych szkol, to zgadzam się, że być może powinny one otrzymywać pomoc od polskiego rządu, czyli Ministerstwa Edukacji, alepod warunkiem, że będą spelnioać odpowiednie standardy, a nie będą miejscem polityczno-religijnej propagandy, jak to często niestety ma miejsce.
Wednesday, April 20, 2011 | Lubiący fakty

•  Wiec wy sie wyzywajcie a ja biore taczke i jade po kase . Jak tak daja to moze raz w zyciu dostane cos od polskiego podatnika . Dodam tylko tyle ze Polska nie jest w stanie splacic dlugu w stosunku do Poloni , przez tyle lat brania, to co nam oferujecie to smiechu warte a szczerze, jeszcze dobrze nie daliscie a juz wypominacie .
Wednesday, April 20, 2011 | annalski

•  Lubiacy fatkty faktow nie zna. Nigdzie nic nie jest napisane ze Polonia amerykanska dostala jakiekolwiek pieniadze od Polski. Wrecz przeciwnie, znam imprezy organizowane przez Wspolnote w Polsce, ktore wygladaja tak, ze Polacy z krajow ''bogatych'' finansuja Polakow z krajow ''biednych''. A Wspolnota sie puszy.
Wednesday, April 20, 2011 | Prokurator

•  Ludzie ida swieta dajcie sobie troche na wstrzymanie.Jarmakowski to chicagoska piata kolumna.Onza to dostaje szmal aby Was poroznic.Troche pomyslicie.
Saturday, April 23, 2011 | Pomian

•   Jerzy z Chicago- to że Polonia wysyła pieniądze do rodzin w Polsce nie dotyczy wydatków poniesionych przez polskich podatników na imprezy w Chicago. Nie bądź śmieszny,bo my Polacy chcemy też normalnie żyć.W Polsce są niedożywione dzieci,a my mamy w Chicago finansować rozrywkę i kulturę,którą winni krzewić Ci ,którzy w danym miejscu zamieszkują. Nie ośmieszaj się .
Sunday, May 1, 2011 | baba-jaga- gad z patologicznej rodziny

•  Polamer w Polsce powinien wywiesic ogloszenia: "Apel Patriotyczny! Paczki do USA! Polaku! W imie ppatriotyzmu i bratniej pomocy rodaczej - pomoz rodakowi za granica w USA w czasie wielkiego kryzysu tego kraju. Nie badz niewdzieczny! Wspomoz rodakow w USA! Rodacy z USA w latach 1980 -1984 nie zapominali i rodakach w kraju nad Wisla w stanie wojennym i w wyniku akcji charytatywnych na terenie USA - zarzucili rodakow w Polsce paczkami zywnosciowymi i odziezowymi oraz wspomagali Solidarnosc i Kosciol finansowo. Rodaku w Polsce! Poslij paczke rodzinie w USA!"
Sunday, July 17, 2011 | Gozdzik

•  nie powinien
Thursday, November 3, 2011 | j k

ProgressFor Poland | Utwórz swoją wizytówkę
Home Redakcja Ogłoszenia Kontakt Galeria Poradnik Emigranta Kultura Sklep Praca Linki About us Współpraca Medialna Reklama/Ads

Wspomóż nasza działalnosć i fundusz Progress For Poland - Chase Bank # 793762493